Ni som var tonåringar innan internet fans

Krögare50sthlm

Välbekant medlem
Kön
Man
Vad brukade ni runka till?

Själv hade jag tillgång till porrtidningar tidigt, och även någon vhsporrfilm.

Men annars var det musikvideos på MTV och ZTV. Benny Hill funkade bra med, fans många fina tjejer att runka till där.

Lilli och Sussie, Tvilingarna i Trance Dance, Angelique Widengren i Sound of Music har man allt runkat till mycket i unga år
Postorderkatalogerna hade en avdelning med underkläder, den kollade man gärna.
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Dikesrunkande??? Vad menar du med det? Det var ju inte så att vi satt i diket och runkade precis.... Någon tröttnade på/läst färdigt i tidningen kastade ut den från bilen/lastbilen i diket. Där hittade vi den och tog med den och läst på säkert ställe....

Haha, du får ursäkta men bara tanken på att någon sitter som en tomte i diket på sidan av E4an med en porrtidning fick mig nästan att spotta ut kaffet på tangentbordet.
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
HarleyQ skrev:
Haha, du får ursäkta men bara tanken på att någon sitter som en tomte i diket på sidan av E4an med en porrtidning fick mig nästan att spotta ut kaffet på tangentbordet.

Den uppfattningen grundas bara på att du är alldeles för ung för att varit med på den tiden. Motorvägar var knappt uppfunna och på de stora riksvägarna färdades bara bilar och motorcyklar.
Förr gick och traskade folk mycket mer än idag. Särskilt på landet/landsbygden. Bilar och senare mopeder var alldeles för dyrt och hade man tagit bussen till stan, valde man gärna att gå hem hellre än ta kostnaden för återfärden. Trafiken var heller inte särskilt tät, utan det var ofta långt emellan. Man stannade ofta för en stunds vila vid sidan av vägen och fanns ett dike, där man kunde sitta bekvämt var det ju prefekt för lite egenaktivitet.
Så, nu har du lärt dig något nytt idag. :)
 

lasseswede

Välbekant medlem
Kön
Man
När jag skulle riva ut vår gamla bastu från 70-talet som mest tjänat som förråd hittade jag två porrtidningar bakom en lucka i panelen som täckte ett fönster. De var från tidigt 80-tal o lite sköra i pappret så man kan gissa vad som hänt i bastun tidigare . Gick att läsa o det var många buskiga fittor i dem. Blev några runk till dem innan dem slängdes.
 

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Pubertetskåt cyklade jag i stadens utkanter. Tittade i vägrenen efter porrtidningar. Jag antar att de var utslängda eftersom man inte vågade ta hem dem. Ibland var de vattenskadade. Jag tog tillvara på de delar som gick att rädda. En klenod var när man hittade Aktuell Rapport Pocket. Den gick lätt att gömma hemma. Senare blev den en favorit under många år. Jag har alltid gillat sexnoveller. De ger egna bilder i huvudet. Stimulerar fantasin mer än bilder.
Den som söker ska finna.
Vid närbelägna skogsvägar gjordes fynd som utströdda kondomer. En skatt för den som ännu inte vågade köpa själv. Glömmer aldrig känslan att öppna och trä på den första på min penis. Ännu en annan skatt var en vit stringtrosa. Ren och fräsch..
En spännande fantastisk tid med gryende sexualitet..
 

Mattias1969

Aktiv medlem
Ålder
55
Kön
Man
Jag tillhör dem som faktiskt hittat en porrtidning i ett vägdike och det var t.o.m. en äkta porrtidning och inte en sån där ”tråkig” Fibban där det vara var tjejer som visade tuttarna och fittan men inget knullande.

Sen dök det upp ett annat minne. Jag hade prao i 8:an (måste ha varit 1983) och fick vara på dåvarande Televerket. Fick bl.a. följa med en linjereparatör ut på jobb. Han hade äkta porrtidningar i handskfacket i sin Televerksbil, tror det var en sån där orange Ford Transit. Jag snodde hans tidningar! Tog med hem och gömde noga hemma. Blev många sköna runk till dem, både själv och med några killkompisar samt en kille i klassen som jag runkade och sög mycket ihop med.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Jag tillhör dem som faktiskt hittat en porrtidning i ett vägdike och det var t.o.m. en äkta porrtidning och inte en sån där ”tråkig” Fibban där det vara var tjejer som visade tuttarna och fittan men inget knullande.

Sen dök det upp ett annat minne. Jag hade prao i 8:an (måste ha varit 1983) och fick vara på dåvarande Televerket. Fick bl.a. följa med en linjereparatör ut på jobb. Han hade äkta porrtidningar i handskfacket i sin Televerksbil, tror det var en sån där orange Ford Transit. Jag snodde hans tidningar! Tog med hem och gömde noga hemma. Blev många sköna runk till dem, både själv och med några killkompisar samt en kille i klassen som jag runkade och sög mycket ihop med.
Jag praoade också på Televerket, men vi åkte orange Volvo Duett. (Alla televerkets bilar var orange). I en liten växelstation ute på landsbygden undrade jag vart killen jag åkte med tog vägen och hittade honom strax bakom ett växelstativ där han bläddrade i en Lektyr. Inget runkande där och då, men där var några tidningar gömda, så jag utgår ifrån att när de inte hade prao med utan var ensamma så hände det nog ett o annat...
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag praoade också på Televerket, men vi åkte orange Volvo Duett. (Alla televerkets bilar var orange). I en liten växelstation ute på landsbygden undrade jag vart killen jag åkte med tog vägen och hittade honom strax bakom ett växelstativ där han bläddrade i en Lektyr. Inget runkande där och då, men där var några tidningar gömda, så jag utgår ifrån att när de inte hade prao med utan var ensamma så hände det nog ett o annat...
Det är snarare lättare att räkna upp vad som INTE förekom i Televerkets bilar och på stationerna. Stationsfolket hade stora möjligheter till egentid som användes som ovan eller att tjuvlyssna på pågående samtal. Arbetet var ju inte tidsstuderat och mycket slack fanns, vilket fördrevs på bästa sätt ute eller inne.
Bilarna var omfattande mellanlager lager av allehanda utrustning, inte minst telefoner o tillbehör, som inte sällan inbringade lite sidoinkomster. Särskilt Dialogen och Kobran gillades och lagret fylldes på utan större koll, särskilt i samband med att de gamla bakelittelefonerna ersattes. Någon rigorös avräkning verkade inte finnas, försvann någon/några apparater eller tillbehör verkade ingen bry sig. Det lär ha varit ett sannskyldigt berg av tillbehör och utrustning, som kom i dagen, när Verket avvecklades och bilarna tömdes. Utrustning till fantasisummor som ingen haft koll på och som heller inte kom att redovisas öppet till sin omfattning.
De statliga verken äskar pengar för sin framlagda budget varje år och vid årets slut gäller det att ha gjort av med allt för att kunna få mer eller lika mycket till nästa år. Man inhandlar då varor och tjänster som egentligen inte behövs, vilket gjorde att det alltid fanns ett överskott som skulle hanteras. Hur, var inte så noga med i många fall, bara man slapp lagra upp "eländet", men det ledde ju också till att Sverige hade en god beredskap, något vi märkt inte finns idag.
"Statens lön är liten men säker"- hette det på den tiden, så det gällde att fylla på när tillfälle gavs, något som inte bara märktes i Televerket utan i många andra statliga verksamheter. Även upp på riksdagsnivå, där vissa partipolitiker, trots sina väl tilltagna löner, praktiserar detta. Med tanke på hur summariskt statens inkomster o utgifter redovisas även idag, kan man misstänka att denna tanke fortfarande lever inom verksamheter som har möjligheterna.

Lite utanför ämnet men kunde inte låta bli den historiska insikten om vad som gällde då.
 

Tj58

Aktiv medlem
Ålder
65
Kön
Man
Hyrde Super-8 porrfilmer (utan ljud) i tobaksaffären, början på 70-talet. Sen var det tråkigt när projektorlampan gick sönder när vi precis startat filmen :-(
 

Bortkomlingen

Medlem
Kön
Man
Första porrfilmen, kan ha varit runt 1986-87, jag gick i alla fall i högstadiet. På Östgötagatan, en porrbutik i backen upp mot Mosebackehållet. Det fanns runkbås för s.k. privatvisning, ett litet utrymme med teve, stol och en rulle toalettpapper, det stank sperma därinne och papperskorgen var överfull...

Minns inte filmen men blev superkåt av det snuskiga och sjaskiga, sprutade så fort jag hade knäppt upp gylfen.
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Jag runkade ofta till nakna tjejer jag sett. Började med min kusin och min lillasyster.
Gick snart över till våra grannars döttrar de hade tre stycken. Vi var ute på deras lantställe i skärgården, när Vaxholms båten kom ville de bada i svallvågorna men deras baddräkt var forfarande våta.
Deras mamma sade de går ju att näcka.
Jag var snart femtonår grannarnas äldsta var två år yngre än mig och näst äldsta fyra år yngre än mig den yngsta gick jag inte igång på var för ung. Men speciellt den äldsta dottern som hade börjat bli en ung kvinna tände mig rejält. Mitten dottern hade fått bröst och även könshår. Detta hände nästan varje dag i en vecka blev många sprut, brukade gå ut i skogen. Den äldsta dottern kom på mig en gång, frågade rakt ut är då kåt på mig. Där stod jag med ett jättestånd i handen, jag bara nickade.
Camilla som dottern hette gav mig en kyss viskade vi kan inte knulla vi är för unga men jag kanske kan hjälpa dig med kuken som hon sade. Det slutade med att jag kom över hennes bröst, sedan bad hon att bli slickad hade hon läst och sett i en porrtidning.
Det hände inte så mycket mer förutom att jag ibland kunde lukta på deras baddräkter som hängde på tork samtidigt som jag runkade febrilt. Detta minne använde jag länge, hade annat jag runkade till men detta minne kom ofta tillbaks. Var första gången någon annan runkade mig och första gången jag fick slicka en kvinna.
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Kan tillägga att jag tog både äldsta dotterns och mellan dotterns oskuld med storasyster medgivande. När jag hade sex med Camilla var även första gången för mig hon var glad över att ha en erfaren partner första gången. Att jag var oskuld berättade jag inte, gick förvånansvärt bra, Camilla spände sig lite först men slappnade av och vätte två fingrar och började smeka sin klitoris. Jag kom lite innan Camilla men när hon märkte att jag sprutade inne i henne skrek hon till och bet mig i axeln.
Detta var också ett minne men det i skärgården var bättre, första gången med en kvinna är bäst även om man inte ligger med varandra kom vi ju båda två.
 

Lojo52

Välbekant medlem
Kön
Man
Ja innan internet fanns så blev det en hel del porrtidningar, hittade en del i soprum, men fick en del från en äldre kompis, många tyska hade kiosken, de här var nog runt -86-89 hyrde även movie box, det här var i Uppsala, började gå på US, Manhattan, och Blue V runt -00, var även på Haga, Berlin m.m. sköna tider
 
Toppen