optimala grovleken.

Omanist

Välbekant medlem
Kön
Man
Aldrig mätt och kommer inte göra heller, längden mättes för typ 30 år sedan men det måttet är för mig ganska ointressant också. Fattar inte "måttnojan" hos killar om jag ska vara ärlig, är väl inte storleken på kuken som är det primära när det kommer till att göra det skönt för partnern. :)
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Aldrig mätt och kommer inte göra heller, längden mättes för typ 30 år sedan men det måttet är för mig ganska ointressant också. Fattar inte "måttnojan" hos killar om jag ska vara ärlig, är väl inte storleken på kuken som är det primära när det kommer till att göra det skönt för partnern. :)

Här i landet är allt standardiserat bl a genom Svenska institutet för standarder (SIS). Det är således viktigt att du mäter dina organ - helst interna också om möjlighet finnes - och att du sedan rapporterar resultaten till berörd instans.
 
Last edited:

ManyaNovio

Välbekant medlem
De flesta jag har knullat med har haft normala kukar. Den största riktiga jag tagit var 16 cm omkrets. Det är stort. Är inte särskilt vanligt.
Manya
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
De flesta jag har knullat med har haft normala kukar. Den största riktiga jag tagit var 16 cm omkrets. Det är stort. Är inte särskilt vanligt.
Manya

Mätte du själv eller är detta vad partnern sade?

PS! "Girls are cute" heter det. Presenskonjugationen av to be är: I am/thou art/he, she, it is/we, you, they are.
 

onanym76

Aktiv medlem
Kön
Man
Senast jag mätte var omkretsen 16 cm. Lite smalare runt roten. Nu när jag kollade igen, inte superhård kanske, så blev omkretsen 15 cm.
 

gmannen

Välbekant medlem
Kön
Man
Väldigt många mått, och riktigt grova här i tråden, men frågan var väl vad som är den optimala grovleken?
Jag tror att det är väldigt individuellt. En del mottagare gillar grova, andra gillar smalare modeller. Men man kan nog säga säkert att störst inte alltid är bäst. Och det gäller inte minst för oralt. Har man en grov kuk kan det vara svårt att hitta någon som kan suga mer än en bit ner, kanske bara ollonet, och det blir en utmaning med tänder som skrapar i. Dessutom kan det bli jobbigt för den som suger. Då är förmodligen en mindre kuk att föredra för de flesta?

Om man vill få lite mer vetenskapligt baserad information om preferenser när det gäller kukstorlek kan man kolla på denna länk: https://calcsd.info/posts/preferences
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Väldigt många mått, och riktigt grova här i tråden, men frågan var väl vad som är den optimala grovleken?
Jag tror att det är väldigt individuellt. En del mottagare gillar grova, andra gillar smalare modeller. Men man kan nog säga säkert att störst inte alltid är bäst. Och det gäller inte minst för oralt. Har man en grov kuk kan det vara svårt att hitta någon som kan suga mer än en bit ner, kanske bara ollonet, och det blir en utmaning med tänder som skrapar i. Dessutom kan det bli jobbigt för den som suger. Då är förmodligen en mindre kuk att föredra för de flesta?

Om man vill få lite mer vetenskapligt baserad information om preferenser när det gäller kukstorlek kan man kolla på denna länk: https://calcsd.info/posts/preferences
Håller helt med dig! Jag skulle suga en stor kuk på en porrbio en gång, men jag fick med nöd o näppe in ollonet i munnen. Än mindre något som kallas för suga...
 

JossanQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Mätte min killes pga den här tråden, längden visste jag sen tidigare. Runt ollonet är det 17cm och längst in mot kroppen 18cm. Men det är inte alltid det går att få in hela, så 17cm känns väldigt optimalt för mig just nu. Men ibland kan ju ett enda finger vara optimalt också. Så det ändras från gång till gång, även känsligheten på djupet ändras. Ibland går det jättebra att ta den i botten, och ibland går det inte ens till hälften.
 

loadedgun

Aktiv medlem
Kön
Man
Mätte min killes pga den här tråden, längden visste jag sen tidigare. Runt ollonet är det 17cm och längst in mot kroppen 18cm. Men det är inte alltid det går att få in hela, så 17cm känns väldigt optimalt för mig just nu. Men ibland kan ju ett enda finger vara optimalt också. Så det ändras från gång till gång, även känsligheten på djupet ändras. Ibland går det jättebra att ta den i botten, och ibland går det inte ens till hälften.
Oh, riktigt redig omkrets på den Man blev ju nyfiken på längden också
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Mätte min killes pga den här tråden, längden visste jag sen tidigare. Runt ollonet är det 17cm och längst in mot kroppen 18cm. Men det är inte alltid det går att få in hela, så 17cm känns väldigt optimalt för mig just nu. Men ibland kan ju ett enda finger vara optimalt också. Så det ändras från gång till gång, även känsligheten på djupet ändras. Ibland går det jättebra att ta den i botten, och ibland går det inte ens till hälften.
Kan du förklara lite närmare om varför du ibland inte kan ta den mer än till hälften? Varför går det inte...?
 

Dildolover

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag tolkar tråden som att "om-du-får-välja-vilken-grovlek-väljer-du?":LOL:
Har aldrig haft sex med en man men om jag fick chansen så med mina dildoerfarenheter skulle jag välja 20-24 cm i omkrets och gärna 30 cm lång:love:
Och det är inte bara kvinnor som vill ha kuk i sig...:LOL:
 
Toppen