Oskuldernas tid?

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
hör av dig med en vettig e-post så mailar jag en screen shoot
Tack! Men jag upptäckte ju att HD tillhör Bonnier så jag kunde själv logga in på mitt eget konto!

Rubriken fick mig att dra den felaktiga slutsatsen att det enbart var kvinnliga oskulder som avsågs men den handlade ju till stora delar om incels och deras hat mot kvinnor som inte släpper till ...
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Tack! Men jag upptäckte ju att HD tillhör Bonnier så jag kunde själv logga in på mitt eget konto!

Rubriken fick mig att dra den felaktiga slutsatsen att det enbart var kvinnliga oskulder som avsågs men den handlade ju till stora delar om incels och deras hat mot kvinnor som inte släpper till ...
Jag är prenumererant på dagstidningen
Så för mig ligger den inte bakom betalvägg
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag tänkte tillbaka på min ungdom
(1980 och 90 talet)
Hur jag allt som oftast försökte teasa kvinnorna att våga ta initiativet
Skulle bli något så fick de bjuda "hem" mig. Skede på deras villkor.
Klart jag såg till att de verkligen ville ha mig... flört, tease och hålla sig fräsch (och vara trevlig och schyst)
Sen se till att de fick "valuta för pengarna "...

Varför blir det så sena debuter?
Varför blir det så lite sex för "ungdomarna " idag?
Är det sociala medier?
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Jag tänkte tillbaka på min ungdom
(1980 och 90 talet)
Hur jag allt som oftast försökte teasa kvinnorna att våga ta initiativet
Skulle bli något så fick de bjuda "hem" mig. Skede på deras villkor.
Klart jag såg till att de verkligen ville ha mig... flört, tease och hålla sig fräsch (och vara trevlig och schyst)
Sen se till att de fick "valuta för pengarna "...

Varför blir det så sena debuter?
Varför blir det så lite sex för "ungdomarna " idag?
Är det sociala medier?
Jag var ”sen” i ”min generation” (född -70) och var inne på 19:e året.
Men jag var sen på det mesta, utom att runka då…
Sen ”visste jag” jag då att jag ändå inte var tillräckligt snygg (fick höra hela skoltiden), för blyg och allmänt klumpig för att ens någon ens skulle bemöda sig med att titta åt mig…
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Var inte snygg
Var blyg

Tog liksom fart på gymnasiet, när jag lyckades ta mig ur mitt "rykte" som nörd
Och ginger blev plötsligt till en fördel...

Men har ett gäng systrar, så jag kunde åtminstone prata....
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Jag är prenumererant på dagstidningen
Så för mig ligger den inte bakom betalvägg
Är också prenumerant men på en annan tidning inom Bonnier, så därför var artikeln låst för mig innan jag loggade in på mitt konto.

Och som jag sa tidigare: Egentligen betalar vi som är prenumeranter för att kunna läsa om en massa elände mera än sex ;)
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Jag var ”sen” i ”min generation” (född -70) och var inne på 19:e året.
Men jag var sen på det mesta, utom att runka då…
Sen ”visste jag” jag då att jag ändå inte var tillräckligt snygg (fick höra hela skoltiden), för blyg och allmänt klumpig för att ens någon ens skulle bemöda sig med att titta åt mig…
Jo jag kan förstå att det kan vara frustrerande att bli bedömd efter sitt utseende och det kan faktiskt även vara frustrerande att bli betraktad efter sitt utseende även om man anses vara snygg eftersom alla skiter i vad du tänker och känner!
Bara man är snygg så räcker det på något sätt. hur dum man än är till sättet ...
Jag kan idag skämmas över att jag var ganska dum mot vissa i ungdomen :X3:

Men det här är ju i ungdomen och sedan blir man ju mera bedömd efter hur man är som person!
Utseendet kanske spelar roll vid den första dejten - men för en relation så krävs det annat!
Då är det nog svårare om man är blyg tror jag! Och det har jag kämpat med eller snarare mot på olika plan ...
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Var inte snygg
Var blyg

Tog liksom fart på gymnasiet, när jag lyckades ta mig ur mitt "rykte" som nörd
Och ginger blev plötsligt till en fördel...

Men har ett gäng systrar, så jag kunde åtminstone prata....
Det är egentligen för bedrövligt att utseendet ska spela så stor roll vare sig någon anses ful eller snygg!

Det krävs några år på nacken för att inse att personligheten spelar större roll i längden!
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
@Grottan @doc
Jo jag kan förstå att det kan vara frustrerande att bli bedömd efter sitt utseende och det kan faktiskt även vara frustrerande att bli betraktad efter sitt utseende även om man anses vara snygg eftersom alla skiter i vad du tänker och känner!
Bara man är snygg så räcker det på något sätt. hur dum man än är till sättet ...
Jag kan idag skämmas över att jag var ganska dum mot vissa i ungdomen :X3:

Men det här är ju i ungdomen och sedan blir man ju mera bedömd efter hur man är som person!
Utseendet kanske spelar roll vid den första dejten - men för en relation så krävs det annat!
Då är det nog svårare om man är blyg tror jag! Och det har jag kämpat med eller snarare mot på olika plan ...
Det var nog inte så mycket att jag var frustrerad över att ”jag var ful” som att det var genuin mobbing från åk 1-9, vilket satte sig på självkänslan länge efter. Och efter att fått det inpräntat ”hur ful jag var” så ”blev det ju en sanning” för mig - idag vet jag annat :love:
Men vill fortfarande bli bedömd för mig, dvs det jag säger och gör - därför har jag sällan en ansiktsbild online.

Det där med att bedöma andra för dess person före utseende när man blir äldre gäller långt ifrån alla. Tyvärr.
Jag är dålig på att ”se folk” - jag bedömer väldigt enkelt utifrån text, tal och handling. Sen är det klart att jag skulle ljuga om jag sa att jag inte påverkas av ett par ögon som faller i min smak :love:

Jo blygheten har jag kämpat bort, till stor del. Finns fortfarande tillfällen när jag kan vara blyg/osäker.
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Den var ganska lång så den får knappast plats på en skärmbild?
I alla fall inte med mobil.
Men om du kollar på DN.se så brukar de ha gratis prenumerationer under en kortare period och sedan är det bara att säga upp om man inte vill betala för en fortsättning
Ah ok. Jag kollar upp det :)
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
@Grottan @doc

Det var nog inte så mycket att jag var frustrerad över att ”jag var ful” som att det var genuin mobbing från åk 1-9, vilket satte sig på självkänslan länge efter. Och efter att fått det inpräntat ”hur ful jag var” så ”blev det ju en sanning” för mig - idag vet jag annat :love:
Men vill fortfarande bli bedömd för mig, dvs det jag säger och gör - därför har jag sällan en ansiktsbild online.

Det där med att bedöma andra för dess person före utseende när man blir äldre gäller långt ifrån alla. Tyvärr.
Jag är dålig på att ”se folk” - jag bedömer väldigt enkelt utifrån text, tal och handling. Sen är det klart att jag skulle ljuga om jag sa att jag inte påverkas av ett par ögon som faller i min smak :love:

Jo blygheten har jag kämpat bort, till stor del. Finns fortfarande tillfällen när jag kan vara blyg/osäker.
Om det finns någon som helst anständighet i dina mobbare från den tiden så borde de på riktigt skämmas över sitt beteende!

Jag kan få lite ångest över att jag kanske "mobbade" genom att låtsas vara lite överlägsen! Men det var ju bara ett spel och osäkerhet kan visa sig på olika sätt!

Jag är kanske lite naiv när det gäller hur "alla vuxna" bedömer efter utseende!
Kanske vill jag bara se med mina romantiska ögon där allt är som i The Beauty and the Best

 
Toppen