Oskuldernas tid?

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Om det finns någon som helst anständighet i dina mobbare från den tiden så borde de på riktigt skämmas över sitt beteende!

Jag kan få lite ångest över att jag kanske "mobbade" genom att låtsas vara lite överlägsen! Men det var ju bara ett spel och osäkerhet kan visa sig på olika sätt!

Jag är kanske lite naiv när det gäller hur "alla vuxna" bedömer efter utseende!
Kanske vill jag bara se med mina romantiska ögon där allt är som i The Beauty and the Best

Det finns det inte, fick jag erfara när Facebook kom. Väldigt många som ville bli ”vän” :ROFLMAO:

Jag vill nog säga att det är en stor skillnad på att verka överlägsen gentemot att ”hänga med massan” för att slippa risken att bli mobbad själv.

Äh. Jag är helt enkelt ingen större fan av folk :ROFLMAO:
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Det finns det inte, fick jag erfara när Facebook kom. Väldigt många som ville bli ”vän” :ROFLMAO:

Jag vill nog säga att det är en stor skillnad på att verka överlägsen gentemot att ”hänga med massan” för att slippa risken att bli mobbad själv.

Äh. Jag är helt enkelt ingen större fan av folk :ROFLMAO:
Är inte så säker på att jag håller med om att skillnaden är så stor egentligen?

Men jag tror ju att allt i grund och botten handlar om osäkerhet!
Vare sig du är den som mobbar eller den som "hänger med massan"
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Är inte så säker på att jag håller med om att skillnaden är så stor egentligen?

Men jag tror ju att allt i grund och botten handlar om osäkerhet!
Vare sig du är den som mobbar eller den som "hänger med massan"
Kanske inte. Eller så beror det på hur man agerar?

Sällar man sig till massan och ser vad som händer utan att göra något. Då är man mobbare.
Men jag tror att många inte ”ser”, mycket för att de själva är osäkra och skapar sin egen fasad under skoltiden.
Okvalificerad killgissning.

Men absolut allt grundas i osäkerhet men ger uttryck på olika sätt.
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Kanske inte. Eller så beror det på hur man agerar?

Sällar man sig till massan och ser vad som händer utan att göra något. Då är man mobbare.
Men jag tror att många inte ”ser”, mycket för att de själva är osäkra och skapar sin egen fasad under skoltiden.
Okvalificerad killgissning.

Men absolut allt grundas i osäkerhet men ger uttryck på olika sätt.
Självklart beror ALLT på hur man agerar <3
Men ingen kan veta orsaken till att man agerar som man gör <3
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag var snygg men blyg under skoltiden. Rodnade som en jädra Blyger när tjejer kom med inviter. Så sexdebuten blev sen (19 bast) - krävdes en 36-årig flerbarnsmor i Gurkstaden (=Västerås) för att få väck oskulden. Hon nästan våldtog mig efter en kväll på danshaket . . . :unsure: Tack för det vad-du-nu-hette . . . Monika? kanske . . . :sneaky:
 
Last edited:

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Jag har med intresse läst era kommentarer och kan bara instämma i det mesta om hur man blir bedömd som barn/tonåring. Jag kan väl egentligen inte säga att jag blev mobbad i skolan, men det fanns ett gäng framför allt killar som var väldigt elaka. Jag är uppvuxen i en frikyrklig familj på gott och ont och det fick jag lida mycket för. De taggarna sitter fortfarande i och jag kan känna avsmaken för de värsta fortfarande när jag ser dem på stan, nu 50 år senare. Ofta är det nog så att de själva inte förstod eller uppfattade att det sårade så hårt. Tjejerna i min skolklass visade aldrig något intresse för mig, trots att jag var förtjust i flera av dem... men blygheten hindrade mig.
Det gjorde också att mitt umgänge med jämnåriga hölls inom en begränsad krets och jag träffade sällan mina klasskamrater på fritiden. Därmed blev det heller aldrig läge för flirt eller sex heller med mina jämnåriga .
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Var tidigt av med oskulden som sexåring till en italienska i Italien har var något år äldre. Var väl inte mycket till sex men jag var inne i henne och fick en torr orgasm. Hände inget på några år började runka när jag var nioår. Hade haft lite petting men min kusin, fick en styvsyster när jag var åttaår hon var tvåår yngre. Hennes mamma ville lära mig tror jag var trettonår om jag skulle ta hennes dotters oskuld. Hade jag ingen tanke på hon var min lillasyster, fick lägga mig på henne. En trettonåring med en 27år äldre kvinna kom kraftigt och sprutade flera gånger. Hände ingenting på länge nästa gång var jag tjugoettår, tillfälle hade väl funnits men de jag kunde tänka mig att ha sex men var för det mesta redan upptagna kanske var jag lite kräsen men har inte sex med vem som helst bara för sakens skull.
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Vet inte var jag skulle skriva detta om det stämmer det är nationella orgasmdagen, inte internationella undra om det har andra dagar i andra länder. Hoppas att människor älskar varandra och får orgasm antingen tillsammans eller på egen hand utan någon speciell dag.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Vet inte var jag skulle skriva detta om det stämmer det är nationella orgasmdagen, inte internationella undra om det har andra dagar i andra länder. Hoppas att människor älskar varandra och får orgasm antingen tillsammans eller på egen hand utan någon speciell dag.
Jag hoppas det är nationell orgasmdag olika dagar i alla länder så att det alltid är några som får orgasm varje dag runt hela vår jord...hehehe
 

KilleOstergötland

Aktiv medlem
Ålder
41
Kön
Man
Som någon som inte varit 'storkonsument', dock sporadisk konsument, av sex någon gång under mitt hittills 41 åriga liv så förundras jag lite över att forskare är så chockade över att knullandet generellt minskat de senaste åren. För mig är det inte ett dugg konstigt när sociala medier svämmar över av 'perfekta' människor vilket gör att såväl män som kvinnor får allt högre krav på potentiella partners.

Samtidigt är min bild av vår samtid att det blivit mer socialt accepterat att inte ha ett liv som helt kretsar kring barn även längre upp i åldrarna. I min medelålders bekantskapskrets (runt 40) är det nog inte fler än drygt hälften som har barn och långt ifrån alla har en fast partner.

Inser att jag delvis talar om något annat än oskulder men jag tror helt enkelt att många idag har så mycket annat som ger mening i deras liv att sex inte är lika viktigt som det än gång varit.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag tycker det är tråkigt att det blir så lite fysisk kärlek i dessa dagar

Jag tycker att i de kretsar jag rör mig i blir det väl en del fysisk kärlek

Gissar jag

Umgås typ endast med stadiga par i mitt sociala liv
På jobb är där några singlar
Men det verkar som de blir en del "tinderdejter" där
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Har ett handikapp sen barnsben som påverkar bland annat min gång så går inte som alla andra och har aldrig varit något av en skönhet samt alltid varit mullig, inget jag blev mobbad för i skolan men några incidenter sitter kvar än idag. Tror det var i mellanstadiet som en av tjejerna i klassen lyckades övertyga mig om att hennes kompis ville ha chans på mig som det hette på den tiden, var övertygad om att hon drev med mig för hon skulle inte på något vis kunna vara intresserad av mig så sa ifrån men sen så kom den där tanken "Tänk om" och jag sa ja. Dagen efter skrattade de gott och sa att ingen av de aldrig skulle kunna gilla mig och att jag var dum i huvudet som kunde tro något sådant. Dum som man är gick jag på en liknande grej igen lite senare. En tredje gång var det en annan tjej som jag faktiskt tror var ärlig i sin fråga då hon dels inte hängde med samma personer samt att hon frågade åt sig själv men då vågade jag inte annat än att tacka nej.

Så när läkaren sa till mig när jag var cirka 15 år att det är över 50% risk att mitt handikapp överförs till en eventuell avkomma bestämde jag mig där och då för att aldrig riskera det. Då var det helt logiskt men såhär i efterhand var det mer ett sätt att "skydda" sig på. 10-ish år senare uppstod dock en möjlighet till att få till det men hon var ganska rejält packad så avlägsnade mig, dels kändes det inte rätt att utnyttja någon på det viset samt att hon helt enkelt skulle ångra sig dagen efter.

Visst hade det varit mycket bättre om jag hade tagit tag i det och inte gömt mig bakom min minst sagt stapplande logik vid 15-års ålder som följt med alldeles för länge, framförallt kanske man hade haft en lite bättre självkänsla och ett bättre självförtroende för de är inte direkt högt upp på skalan.
Om jag skulle ställas inför möjligheten till samkväm idag så vet jag helt ärligt inte hur jag skulle göra, man är ju inte direkt en outsinlig brunn av sexerfarenheter så man har ju inte några moves att komma med. Ja ni ser, där kommer självförtroendet in direkt redan i textform så risken är stor att jag skulle avvärja det på något sätt. :D

Nu när man börjar närma sig de 50 så har man dock en mognad och syn på tillvaron och livet som inte fanns där förr så jag skulle nog iaf gå in med en bättre inställning än när jag var 25 för då hade nog ens egen njutning stått i första rummet så vem vet, det kanske skulle kunna bli något av det efter några försök.

Sker det så sker det men sker det inte så är det helt ok, idag drygt 35 år efter samtalet med läkaren är jag ganska tillfreds med det hela men när man var 20-30 bast önskade man att bli av med oskulden.
Det jag däremot kan sakna är att faktiskt dela mitt liv och vardag med någon men även förhållanden rationaliserade jag bort vid det där läkarbesöket.
Den enda bitterhet som finns hos mig är mot mina egna val, jag valde helt enkelt en ganska feg lösning som rotat sig ganska djupt inom mig och det är väl det jag ångrar mest.

Får se hur länge det här får ligga(no pun intended) kvar.
Ge inte upp! Det finns garanterat någon för dig. Men fokusera inte på sexet utan på personligheten. Det är dig som person som någon annan ska falla för och så kommer sexet som en bonus. Det finns så många med olika handikapp som trots det träffar en partner/livskamrat. Det är insidan som räknas! Jag håller tummarna för dig!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Har ett handikapp sen barnsben som påverkar bland annat min gång så går inte som alla andra och har aldrig varit något av en skönhet samt alltid varit mullig, inget jag blev mobbad för i skolan men några incidenter sitter kvar än idag. Tror det var i mellanstadiet som en av tjejerna i klassen lyckades övertyga mig om att hennes kompis ville ha chans på mig som det hette på den tiden, var övertygad om att hon drev med mig för hon skulle inte på något vis kunna vara intresserad av mig så sa ifrån men sen så kom den där tanken "Tänk om" och jag sa ja. Dagen efter skrattade de gott och sa att ingen av de aldrig skulle kunna gilla mig och att jag var dum i huvudet som kunde tro något sådant. Dum som man är gick jag på en liknande grej igen lite senare. En tredje gång var det en annan tjej som jag faktiskt tror var ärlig i sin fråga då hon dels inte hängde med samma personer samt att hon frågade åt sig själv men då vågade jag inte annat än att tacka nej.

Så när läkaren sa till mig när jag var cirka 15 år att det är över 50% risk att mitt handikapp överförs till en eventuell avkomma bestämde jag mig där och då för att aldrig riskera det. Då var det helt logiskt men såhär i efterhand var det mer ett sätt att "skydda" sig på. 10-ish år senare uppstod dock en möjlighet till att få till det men hon var ganska rejält packad så avlägsnade mig, dels kändes det inte rätt att utnyttja någon på det viset samt att hon helt enkelt skulle ångra sig dagen efter.

Visst hade det varit mycket bättre om jag hade tagit tag i det och inte gömt mig bakom min minst sagt stapplande logik vid 15-års ålder som följt med alldeles för länge, framförallt kanske man hade haft en lite bättre självkänsla och ett bättre självförtroende för de är inte direkt högt upp på skalan.
Om jag skulle ställas inför möjligheten till samkväm idag så vet jag helt ärligt inte hur jag skulle göra, man är ju inte direkt en outsinlig brunn av sexerfarenheter så man har ju inte några moves att komma med. Ja ni ser, där kommer självförtroendet in direkt redan i textform så risken är stor att jag skulle avvärja det på något sätt. :D

Nu när man börjar närma sig de 50 så har man dock en mognad och syn på tillvaron och livet som inte fanns där förr så jag skulle nog iaf gå in med en bättre inställning än när jag var 25 för då hade nog ens egen njutning stått i första rummet så vem vet, det kanske skulle kunna bli något av det efter några försök.

Sker det så sker det men sker det inte så är det helt ok, idag drygt 35 år efter samtalet med läkaren är jag ganska tillfreds med det hela men när man var 20-30 bast önskade man att bli av med oskulden.
Det jag däremot kan sakna är att faktiskt dela mitt liv och vardag med någon men även förhållanden rationaliserade jag bort vid det där läkarbesöket.
Den enda bitterhet som finns hos mig är mot mina egna val, jag valde helt enkelt en ganska feg lösning som rotat sig ganska djupt inom mig och det är väl det jag ångrar mest.

Får se hur länge det här får ligga(no pun intended) kvar.
Bra skrivit
Ärligt och självutlämnande

Kanske kan vara till hjälp för andra?

Livet är inte slut än! <3
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Jag förlorade oskulden när jag var 13 och då var jag inte först bland väninnorna. Tänk att det ändrat sig så mycket på bara några decennier
Med din livserfarenhet du har idag, tycker du att du var för ung att bli av med oskulden i den åldern, eller tycker du att det är ok ålder för andra tjejer också?
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Det här är ju nu bara en killgissning. Men jag tror det kan beror på att så många lever sina liv online och via text på olika sociala mediet och plattformar (även jag gör det). På ett sätt är vi mer sociala än någonsin, men på ett annat så är vi inte vana att träffa människor.

Så mycket av mina sexupplevelser genom livet har varit i sociala samanhang där saker bara "händer". En tjej man umgåtts med lite och sen strular med på en fest etc. Men det är ändå en relation som byggts upp mellan oss. Jag tror inte ungdomar idag lever på samma vis. Spontana möten med personer existerar inte heller på samma vis då du umgås och planerar i den bubbla som du lever i...utan just spontan möten.
 
Toppen