Sexuell läggning?

  • Thread starter Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran
  • Startdatum

mgk

Medlem
Kön
Man
0 hittills men man vet aldrig om det händer något någongång...
I fantasier är jag en 1:a, har aldrig hamnat i en situation där jag kunnat testa.
 

dp-lover

Medlem
Kön
Man
Jag är en nolla. :)

Jag menar en 0. Kan någon gång (väldigt sällan) tycka att "wow, han var läcker". Men om jag tänker mig att göra något, suga honom eller så, så ... nej nej nej!!!

Hamnar på 0, antar jag...
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Nu har jag fått tag på både Sexual Behavior in the Human Male och Sexual Behavior in the Human Female.

flickan skrev

oh en fråga till.. hur gick Alfreds undersökning? vad kom han fram till?

Kinsey och hans stab intervjuade 5300 män och 5940 kvinnor om deras sexualitet. Här kommer några smakprov på resultat:

(0) 69 87 72 61
(1) 04 02 05 06
(2) 07 03 02 03
(3) 04 02 01 03
(4) 03 02 01 02
(5) 03 01 01 03
(6) 05 03 01 03

Siffrorna är i procent och de fyra kolumnerna står för 20-åriga män, 35-åriga män, 20-åriga ej gifta kvinnor och 35-åriga ej gifta kvinnor.

Warge skrev

Kinsey hade väl en hel hög andra frågor också, eftersom undersökningen fick så enormt med uppmärksamhet?

Jo, och det som väckte störst rabalder var att 92% av männen och 62% av kvinnorna sade sig ha onanerat. På den tiden trodde man att det bara var några enstaka få som höll på med sådana perversioner... Läs mer

avve skrev

Ok, jag svarade att jag är en nolla :D men jag drömmer helt klart om att få njuta av två treor.

Ja du, det vore något! :D Men bara om de är kvinnor... ;)

Marboman skrev

Lite konstigt här. Det är mest tjejer som har 4 och femmor och killarna har mest 0 och 1. Har så många killar bögskräck?

Jag tror inte att vi manliga nollor lider av bögskräck men det vore kul att räkna ihop resultatet av vår undersökning och jämföra med Kinseys. Men det får bli någon annan gång.

Någon som ännu inte har rankat sig?
 

Trancekillen

Medlem
Kön
Man
Mer intressant är väl kanske vad folk i dagsläget (t.ex här i forumet) har svarat, i procent, än vad folk i USA på 40-talet har svarat. Låter inte som världens mest tillförlitliga kontrollgrupp...
 

Loadboy

Medlem
Kön
Man
Är nog etta. Har aldrig provat av samma kön. Det ligger en lockelse i själva idén men vet inte om jag vill. Kan tycka kukar är fina att se på iofs. Har dock aldirg hänt mig att jag blivit tänd alls. Däremot har det hänt att jag närmat mig en känsla av att vara kär i en kille. Det har hänt en gång. Det kändes konstigt...[:cool:]
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Trancekillen skrev

Mer intressant är väl kanske vad folk i dagsläget (t.ex här i forumet) har svarat, i procent, än vad folk i USA på 40-talet har svarat. Låter inte som världens mest tillförlitliga kontrollgrupp...

En sammanräkning av svaren i den här tråden ger (första kolumnen män, andra kvinnor)

(0) 22 st (41%) 01 st (08%)
(1) 15 st (28%) 03 st (25%)
(2) 08 st (15%) 04 st (33%)
(3) 03 st (06%) 01 st (08%)
(4) 02 st (04%) 02 st (17%)
(5) 04 st (07%) 01 st (08%)
(6) 00 st (00%) 00 st (00%)

Jag har inte lyckats hitta någon modern undersökning som använder Kinsey-skalan, men enligt en rapport från 2002 (*) är 90% av männen heterosexuella, 1.8% bisexuella, 2.3% homosexuella och resten "något annat". Ungefär samma siffror gäller för kvinnor.

(*) Mosher WD, Chandra A, Jones J. Sexual behavior and selected health measures: Men and women 15–44 years of age, United States, 2002. Advance data from vital and health statistics; no 362. Hyattsville, MD: National Center for Health Statistics. 2005.
 
L

Lastbryggan

Gäst
Trancekillen skrev

Mer intressant är väl kanske vad folk i dagsläget (t.ex här i forumet) har svarat, i procent, än vad folk i USA på 40-talet har svarat. Låter inte som världens mest tillförlitliga kontrollgrupp...

En sammanräkning av svaren i den här tråden ger (första kolumnen män, andra kvinnor)

(0) 22 st (41%) 01 st (08%)
(1) 15 st (28%) 03 st (25%)
(2) 08 st (15%) 04 st (33%)
(3) 03 st (06%) 01 st (08%)
(4) 02 st (04%) 02 st (17%)
(5) 04 st (07%) 01 st (08%)
(6) 00 st (00%) 00 st (00%)

Jag har inte lyckats hitta någon modern undersökning som använder Kinsey-skalan, men enligt en rapport från 2002 (*) är 90% av männen heterosexuella, 1.8% bisexuella, 2.3% homosexuella och resten "något annat". Ungefär samma siffror gäller för kvinnor.

(*) Mosher WD, Chandra A, Jones J. Sexual behavior and selected health measures: Men and women 15–44 years of age, United States, 2002. Advance data from vital and health statistics; no 362. Hyattsville, MD: National Center for Health Statistics. 2005.
0:a på mig.
Vilket jobb du lagt ner Bellman med sammanställningen.
Bra och välskriven tråd som vanligt :)

// Mats
 
Toppen