Är det bara jag som blir avundsjuk på killar...

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag läser i en annan tråd hur killar kan "spara sig" och därigenom få en skönare orgasm när de onanerar!

Själv har jag aldrig upplevt att jag får skönare orgasm om jag inte onanerar på några dagar:(

Nu undrar jag om det bara är jag som känner så här, eller om naturen är orättvis mot oss tjejer[}:)];)
 
S

secrettiger [vill inte mer]

Gäst
Jag tror naturen är lite orättvis mot oss :p när det gäller det, men vi har ju andra saker för oss som är gooddy som inte många killar kan ;):D
 

muxa

Medlem
Kön
Man
Nja...skönare orgasm om jag spar mig...knappast... Märker ingen skillnad på det..snarare att man kan gå djupare in i njutningen med mer...:oops:
 

aza_sv

Medlem
Kön
Man
Jag läser i en annan tråd hur killar kan "spara sig" och därigenom få en skönare orgasm när de onanerar!

Själv har jag aldrig upplevt att jag får skönare orgasm om jag inte onanerar på några dagar:(

Nu undrar jag om det bara är jag som känner så här, eller om naturen är orättvis mot oss tjejer[}:)];)


Spara sig och spara sig - kan vara två begrepp!
Jag märker inge större skilland om jag är "avhållsam" en längre tid, möjligen att jag kommer fortare!
Däremot om jag håller på och smeker och pillar tills dess jag nästan får orgasm, emn sen sparar mig ett tag och upprepar detta en eller flera, tommånga gånger så kanjag bygga upp en orgasm som är rent bedövande. Men det är ju korttidfssparande och det var kanske inte det som var meningenmed tråden??
 

Flubbe

Medlem
Kön
Man
Det är defenitivt inte orättvist. Ni tjejer kan ju " komma igång" oftare t o m direkt efter en orgasm, och flera gånger på raken. vi killar blir ju helt avmätta på sex och onani efter en utlösning.
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Tjejer kan ju få multipla orgasmer. De flesta killar slaknar efter sprutet, och måste återhämta sig.
 
S

secrettiger [vill inte mer]

Gäst
Min älskling är grym på att komma igång igen, oftast, finns ju undantag (A) ;)
 

Scorpio

Medlem
Kön
Man
Måste säga som Åsa. Själv har jag inte märkt någon skilnad om man väntar ett par dagar, trotts att man är kille. Men genom att bryta precis innan en orgasm, och hålla sig så på gränsen så kan jag få riktigt starka och fina orgasmer. Värt att pröva.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag håller också med åsa!


Det är underbart skönt att känna suget en hel dag för att sedan få utlopp för suget senare.


Men jag funderade mer på det här som åsa också antyder att det verkar handla om flera dagar för vissa killar!

Men precis som några har skrivit i tråden. Tjejer har ju många fördelar också, (och det är inte ett dugg orättvist tycker jag:D:D;))
 

athena

Medlem
Kön
Kvinna
Rättvist eller orättvist beror en del på hur man ser det, det är kanske bara är annorlunda men jag har fått för mig att generellt sett ökar lusten för tjejer ju mer man håller på, som någon slags kedjeeffekt, man blir kåt av att ha varit kåt. mer jobb men mer sex (själv eller tillsammans med någon) för oss... :p
Och att ju mer man håller på desto djupare blir avslappningen orgasmen och sexet. Men det finns också individuella skillnader. Sedan kan det nog vara så att man får en förhöjd känslighet av avhållsamhet, kroppen blir plötsligt medveten om att "ja just det, så här trevligt kan man ha det". Jag tror att det är skillnad i att gå runt och vara kåt hela tiden och hålla sig och att inte ha lust och leva i avhållsamhet ett tag, det blir nog inte riktigt samma sak.
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
jag håller med både åsa & athena, kortidssparande är helt underbart, när man kan hålla igen bra länge för att till slut få en dunderorgasm. & visst blir man kåt av att vara kåt. Men för mig följer det även menscykeln. & har man mkt annat för huvud & händer "glömmar man lätt bort att det kan vara såå härligt..;)
 

aza_sv

Medlem
Kön
Man
jag håller med både åsa & athena, kortidssparande är helt underbart, när man kan hålla igen bra länge för att till slut få en dunderorgasm. & visst blir man kåt av att vara kåt. Men för mig följer det även menscykeln. & har man mkt annat för huvud & händer "glömmar man lätt bort att det kan vara såå härligt..;)

Instämmer med föregående skribent.
Kåtperioderna kommer och går och ofta i takt med mens/ägglossningsperioden. Men jag påverkas också av ljuset, värme och givetvis humör och sysselssättning. PÅ vintern kan jag var helt bortkopplad från sex och onani, okåt! På sommaren med sol, bad, värme, mindre kläder (inte minst på en själv när man är troslös i kort klänning) kan jag bli helkåt långa perioder och inte tänka på annat än sex! Jobbar jag mycket = mindre kåt, ledig = mycket kåt osv.
 
G

Guest

Gäst
håller med secret tiger... alltså ni tjejer kan du fortsätta njuta direkt efter orgasmen... det värderar jag nog högre än att det e skönare när man sparat sej :)
 

manfo

Ny medlem
Kön
Man
Jag läser i en annan tråd hur killar kan "spara sig" och därigenom få en skönare orgasm när de onanerar!

Själv har jag aldrig upplevt att jag får skönare orgasm om jag inte onanerar på några dagar:(

Nu undrar jag om det bara är jag som känner så här, eller om naturen är orättvis mot oss tjejer[}:)];)
har heller aldrig upplevt att jag skulle få skönare orgasm för att jag väntar några dagar ...men jag kan få en go orgasm genom att hålla igen och onanera länge men det kan väl tjejer med:)
 

hallebup

Ny medlem
Kön
Man
Brukar aldrig spara mig riktigt , finner ingen enorm glädje/skillnad i at göra det, dock det någon skrev om at onanera tills man nästan kommer, onanera sakta, upprepa det flera gånger då sprutar jag alltid ibland enorm "konstigt långt" om man jämför med att bara onanera sen komma, men det kan väl tjejer ochså?
 

Welloq

Ny medlem
Kön
Man
Sparar sig? Jag tror man menar att dom kan hålla deras orgasm inne i sig ett litet tag till.... Det kan tjejer med. Dom behöver bara träna sina musklerrunt fittan så kan tjejer spänna dom så sparar dom och då får man skönare orgasm. Har lyckats en gång! :D :D
 

Fittsork

Medlem
Ålder
34
Kön
Man
Snäckan:
Kan det möjligtvis vara jag som startat den tråden?
Jag tror jag startade en sådan för ett bra tag sedan...

Jo, det JAG menar är som Welloq skrev. Man håller orgasmen inne.
Man sittar och onanerar tills man är nära att komma.
Gör sedan så ett antal ggr och man får en lite bättre belöning för onanin.
Detta är både på gott och ont för oss män. För det blir lite skönare, men det blir även lite kladdigare...

Jag har också det i baktanke som athena skrev. Avhållsamheten kan också vara en belönande grej.
Blanda avhållsamhet, onani utan orgasm och lite porr (film/bilder).
Där har du ett riktigt bra recept. Det stimulerar allt sammtidigt som det gör en lite sexgalen...


Om jag får skryta lite så har jag några ggr suttit i en 4-5 timmar och onanerat utan orgasm. Jag har inte gort det på länge, för det slutar alltid med en för tidig orgasm.
Men, men, ni som inte har testat det, gör det. För deta är en väldigt bra träning...
 

kåtidiot

Medlem
Kön
Man
Alltså jag skulle inte säga att den blir "skönare" bara att det kommer mer sperma och det blir ett kraftigare sprut och på det sättet göra det bättre. Men själva orgasmen blir inte skönare för det.
 
Ålder
40
Kön
Man
Alltså jag skulle inte säga att den blir "skönare" bara att det kommer mer sperma och det blir ett kraftigare sprut och på det sättet göra det bättre. Men själva orgasmen blir inte skönare för det.

Jo, det tycker jag nog ändå att den blir. Den som väntar på nåt gott vettu! Men det är inte alltid man har tid och/eller ork att hålla på så pass länge...
:oops:
 
Toppen