Är det ok?

Enne

Medlem
Kön
Man
Hej hej jag undra vad ni alla tycker att det är ok att skriva "puss & kram" till sitt ex när man har en ny kärlek?:sleep:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Hej hej jag undra vad ni alla tycker att det är ok att skriva "puss & kram" till sitt ex när man har en ny kärlek?:sleep:
svaret är enkelt i mitt fall Nopp!
det faller bort av den enkla anledning att det e dax att klippa såna band:eek:
 

Cispin

Medlem
Kön
Man
Nja.. Jag säger "pusshej" till alla mina vänner, killar som tjejer. Så, i mitt fall tycker jag det är ok. Men jag vet inte hur det ligger till med dig..
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Nja.. Jag säger "pusshej" till alla mina vänner, killar som tjejer. Så, i mitt fall tycker jag det är ok. Men jag vet inte hur det ligger till med dig..
Känns inte såå trovärdigt som fyrtioårig man att säga 'puss&kram' till sina vänner, kvinnliga som manliga. ;)
 

Cispin

Medlem
Kön
Man
Nja.. Jag säger "pusshej" till alla mina vänner, killar som tjejer. Så, i mitt fall tycker jag det är ok. Men jag vet inte hur det ligger till med dig..
Känns inte såå trovärdigt som fyrtioårig man att säga 'puss&kram' till sina vänner, kvinnliga som manliga. ;)

Uhm? .. Du menar att du är det? Jag äro 19.
 

Cispin

Medlem
Kön
Man
Jag håller med doktorn helt och hållet.
Ett ex är ett ex är ett ex.

Jo, jag håller faktiskt med om det. Men sedan beror det ju också på relationen mellan dem? Ett exempel; Om jag varit bästa vän med en tjej i över 8 år, och vi inleder en relation utöver vår vanliga vänskap. Denna relation fungerade inte, då båda känner att vi inte vill ha något mer än vanlig vänskap. Det tar därför slut på bådas begäran, och vi fortsätter vår vänskap som förr..
I den situationen exempelvis, är det väl ok att säga "puss&kram" till varandra?

Så jag tycker att det beror på.

Men jag förstår absolut vad ni menar. Ex är ex..
 
N

nickespecial (slutar på egen begäran)

Gäst
Nej , det tycker jag inte .

Om man nu skriver puss & kram till alla utan att mena det i en känslas mening.Hur avslutar man då ett medelande till sin kärlek och menar det ,
det som skall vara gulligt finns ju inte då .
 

Älskar Sex

Medlem
Kön
Man
Tycker det är helt ok att skriva puss & kram till ett ex. Liksom till nära vänner. Men man ska mena det om man skriver det, alltså kunna tänka sig att även ge en puss & Kram irl. Annars tappar man ju värdet i orden. Själv skriver jag ofta kram som avslutning, tycker det är som ett hälsnings sätt. ( Men så har jag en ganska öppen syn också );). Och till nära vänner skriver jag puss & kram. Och till partnern eller någon som är mer än bara vän, skriver jag kyssar & kläm, kel & smek och liknande. Som sagt det viktigaste är att man menar det man skriver och att det inte bara blir toma ord. Tack för kaffet :).
 
Kön
Kvinna
puss & kram tycker jag man kan använda såväl på "nära" vänner som på älsklingen. Förstår inte varför man skall hänga upp sig på just orden? Jag ser inget fel att anväda det till exet heller, men man skall ju också vara respektful mot sin nya partner så det kanske är vettigast att undvika det där. Alla personer är olika, och alla personer hanterar relationer olika. Med det menar jag att man måste nog veta läget innan man använder de orden så inte personen i fråga missuppfattar. Men att säga att man inte skall använda orden är felaktigt för det beror så mycket på de personer man har relation till.
 
G

Guest

Gäst
Om jag ser till mig själv så skulle jag inte skriva så till ett ex och skulle inte upskatta om min partner gjorde till hans ex...

Däremot så skriver jag ofta puss o kram till nära vänner just för att jag menar det... Skriver detsamma till mannen men då har orden en helt annan innebörd.

Orden tolkas olika beroende på vad man har för relation...
 
H

Härligheten(slutar på egen begäran)

Gäst
Svår fråga att svara på.... Tolkningen äger bara brukaren av orden eller den som får orden...sen kan det ju vara så att brukaren och mottagaren inte riktigt tolkar samma sak. Dessutom kan det finnas en utomstående som tolkar det på sitt sätt också... Så resultatet kan bli tre tolkningar.:sleep:

Själv är jag öppen och använder KRAM rätt ofta. Både till nära vänner men också när det är lite mer personligt. PUSS endast till de som är mig väldigt nära.

Håller med Maree om att man bör vara respektfull mot sin nya partner om han/hon tycker ngt annat.

Men som sagt.... allt hänger ju på tolkningen, eller???
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Jag tycker att man skall klippa banden till sina gamla ex eller åtminstone vara väldigt öppen för den partner man har för tillfället att man har kontakt, men att det inte finns några åsikter bakom.

Ingen äger någon annan, så det är orimligt att förbjuda det, men man kan ogilla det.

Själv är jag inte förtjust i om min kvinna har kontakt med gamla ex (med undantag för en person där jag starkt skulle ogilla det), men det betyder inte att jag hindrar henne. Så länge hon inte går bakom min rygg är det OK. Nu mäter jag andra med min måttstock - har jag klippt är det definitivt, men det är ju i objektivitetens namn inte rimligt och det vet jag och tar konsekvenserna av.

Att ha djupa vänskapliga kontakter med någon är inte fel. Vänner behöver man, men att återuppliva en romans gillar jag inte.
 

zephrenia

Medlem
Kön
Kvinna
skriver man puss o kram tycker jag det innebär att när man ses i verkligheten så ger man en puss o en kram, annars är det väl ingen anledning o skriva något man inte menar?

och om så är fallet tycker jag absolut det är fel...
 
Kön
Kvinna
skriver man puss o kram tycker jag det innebär att när man ses i verkligheten så ger man en puss o en kram, annars är det väl ingen anledning o skriva något man inte menar?

och om så är fallet tycker jag absolut det är fel...

En invändning, den spanska kulturen så hälsar man ju på varandra med en puss på vardera kind även denna ritual när man säger hejdå i viss mån. Så det behöver inte alltid betyda att man "ses".

Sedan så tycker jag "puss" kan ses för symboliskt för att jag tycker om någon, vare sig det är vänskapligt eller mer.

Men som du säger, man skall ju inte skriva saker man inte menar. Plus att det är ju så olika från person till person vad man känner och tycker. :)
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
En invändning, den spanska kulturen så hälsar man ju på varandra med en puss på vardera kind även denna ritual när man säger hejdå i viss mån. Så det behöver inte alltid betyda att man "ses".

Den katolska kulturen... och tre pussar.. fadern...sonen... och den helige ande...

/Charles den petige ;)
 

Älskar Sex

Medlem
Kön
Man
skriver man puss o kram tycker jag det innebär att när man ses i verkligheten så ger man en puss o en kram, annars är det väl ingen anledning o skriva något man inte menar?

och om så är fallet tycker jag absolut det är fel...

Håller helt med dig zephrenia! Puss och kram betyder just Puss och kram! Menar man inte det ska man heller inte skriva det! Har svårt att se att man kan tolka orden på nåt annat sätt än vad dom verkligen betyder. Skulle inte uppskatta om någon skrev eller sa puss och/eller kram till mig, och inte menade det.
 
Toppen