Är det svårt att knulla mamma?

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Ja....VAD svarar man på det?

Fick frågan av min 7 åriga dotter, precis lika enkelt som hon hade frågat om jag kunde pumpa cykeldäcket åt henne, eller nåt.

Svarade iallfall att:
"Nej - det är inte svårt om man gör det med nån man älskar tex som pappa och mig" (vill ju att hon ska förknippa sex med kärlek några år till...)
Och "Vi säger inte Knulla - vi kallar det att Älska"
(sen vad mamma och pappa säger när vi är kåta är ju en annan femma)

Fick följdfrågan hur man gör osv... Ja det var bara att ta tjuren vid hornen och berätta lite mer ingående. (Har kört med ""pappas frön som gror till en bebis i mammas mage"" innan, men nu ville hon veta mer.....)

Sonen snart 4 år frågade vart kompisar till oss hade fått deras bebis ifrån, Då svarade jag bara "De fick honom på sjukhuset" Ja det var ju lätt och det blev han nöjd med. Undrar hur länge till.......haha

Vad berättar ni för era barn? Får ni mycket frågor?
Själv vill jag absolut ha en öppen kommunikation med mina barn, om kärlek och sex. Det är underbart att dom frågar mig och jag vill att det ska vara så även fast de blir större.
Själv är jag uppväxt med föräldrar som tyckte sexprat var pinsamt så jag vågade knappt fråga morsan om mens och såna enkla saker.

Vore kul att höra med er andra som har barn hur ni gör hemma,
och ni som har större barn, hur ni pratar med era barn?

Kram från mig :love:
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Här var det helt odramatiskt. Det hade av min fru inköpts en bilderbok i ämnet i god tid som då frågan kom upp plockades fram.
Så det blev en stund i soffan med lite bläddrande och frågor och svar.
Jag tror att man skall svara så sanningsenligt man kan. Barnen vill ju veta och när dom fått svar, så är det bra.
Sedan har väl en och annan fråga dykt upp, men det mesta har nog sexualundervisningen i skolan tagit hand om. Sedan lär dom sig ju ett och annat av kompisar och numera även vad jag sett i datorn (jo jag kollar cache-minnet, och allt är inte jag skyldig till :)).
Kommer ihåg när jag var ungefär fem år och grannfrun var nere hos morsan och drack kaffe en dag. Hon ahde in son med sig, 2-3 år äldre än mig.
Vi lekte lite, och sedan sa han till mig att jag skulle gå in till de kaffedrickande och småpratande mödrarna och fråga hur man gjorde när man knullade....
Ja,ha... uttrycket "att sätta kaffet i vrångstrupen" blev ju rätt åskådligt
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag har förklarat den biologiska biten med hjälp av böcker, metaforer osv
om hur en tjej & kille älskar varandra & bestämmer sig för att skaffa barn

hade hjälp av dagis där de körde detta när nån skulle bli syskon

nu börjar mina bli så gamla att de säger bög osv
så jag frågade helt enkelt dem vad det betyde & sen var vi inne på en djup diskussion om hetro-, homo & bisexuallitet & transar (Christer Lindarw, skapa ju en del frågor hos dem..)

försöker ge dem en fair bild, att det är naturligt, men att alla kanske inte tycker det. inte helt lätt att komma ut ur gardroben..

sen börja vi diskutera att man faktiskt gör det för nöjes skull.... vilka minner
mina är 9 & 11, de fattar långt mycket mer än vad de vill säga ;)

jag försöker ge dem en bild av kvinna & mansroller som r jämställd i vardagslivet ;)
 
D

Deleted member 26814

Gäst
I min enfald skulle jag ha ett faderligt snack med min son som då var tolv år.
Hade förberett mig väl och kom in på "detta med tjejer".
Blev dock abrupt avbruten av sonen då han sa.
"Morsan och jag snackade om det en gång då jag var hemma hos henne!
Jag vet redan allt!":D:D:D
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Jisses....jag måste få stå i skämmashörnan en stund....:oops:

Jag läste topicen som ; "Är det svårt att knulla mamma?"[:0]
oj oj oj oj (min sjuka hjärna är mest till besvär...!!!)

Men .....det var inte så du mena asså? :oops:
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Jisses....jag måste få stå i skämmashörnan en stund....:oops:

Jag läste topicen som ; "Är det svårt att knulla mamma?"[:0]
oj oj oj oj (min sjuka hjärna är mest till besvär...!!!)

Men .....det var inte så du mena asså? :oops:
-------------------
ha,ha ! Ja tänk vad ett kommateckan kan göra! Eller avsaknaden av ett...meningen får helt olika innebörder. :D
Men för att fortsätta mitt förra inlägg (blev tyvärr avbruten av nyfiken familjemedlem).. efter att jag, godtrogen som jag var (är) blivit lurad av min kompis att ställa denna fråga (stog elakt flinande i bakgrunden när jag fick en avhyvling av min annars så väna moder)..
Fick sedan, när grannfru och dennas son gått hem, en lektion i vad man fick säga, vad man inte fick säga samt vad det betydde och i ganska (förstår jag nu) inlindade ordalag hur det där med det sexuella fungerade.
 

sambokille

Välbekant medlem
Kön
Man
Jisses....jag måste få stå i skämmashörnan en stund....:oops:

Jag läste topicen som ; "Är det svårt att knulla mamma?"[:0]
oj oj oj oj (min sjuka hjärna är mest till besvär...!!!)

Men .....det var inte så du mena asså? :oops:

Precis så läste jag det också
tänkte vaa f-n??:oops::D
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Enligt mina tonåringar & deras kompisar, så är sexualkunskapen i skolan inget att hänga i julgranen precis..
Standard verkar vara att en lärare, mer eller mindre röd i ansiktet drar info om preventivmedel under en lektion & sen är det liksom klart.
Ingenting om det ungarna EGENTLIGEN är intresserade av, känslor, moraliska aspekter, hur man bör uppföra sig i ett förhållande etc

Man får ta det efter hand det dyker upp, tex tycker jag att otrohet kan räknas in redan i småskolan, när ett barn ena dan är bästis med ett annat & nästa dag utesluter det andra barnet ur gemenskapen.

Jag har tagit frågorna efterhand de dykt upp, försökt ge råd & stöd efter förmåga, förmanat att ungdomarna ska försöka ge kärleken lite tid & känna efter vad dom verkligen vill, för att undvika att bli för besvikna.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Har ju inte barn själv men tror man ska vara så öppen och ärlig man kan... barn kan ta skada av destruktiv sexualitet men inte av en nyanserad och ocensurerad bild av sex som något fint.
Här man ju världens chans att ge barn en sund och fördomsfri syn på kön och sex. Om man som heteroföräldrar berättar att det är lika okej att ha två mammor som föräldrar, att två av samma kön kan ha sex med varandra, att man kan leva med flera partners i öppenhet, att kärnfamiljen är ett många likvärdiga sätt leva, att ingen sorts sex är fel så länge ingen skadas. Rätt häftigt om den kommande generationen kan bli den första som har ett helt neutraliserat förhållande till polyamori tex

Jag har personlig erfarenhet av en familj där sex var tabu och kristen dygd skulle stå i centrum. Det var hysch-hysch och sopa under mattan. Det funkade så länge vi fyra syskon var små men vad händer när man börjar mellanstadiet och man börjar se en mycket mer spännande värld som säger nåt annat än föräldrarna. När jag började högstadiet fick jag massa nya kompisar med annan bakgrund. Plötsligt kretsar allt kring sex och alkohol och man älskar det, skillnaden var att jag stod där utan några referenser. Växer man upp med sexofobiska föräldrar är risken stor att man utvecklar ett destruktivt sexuellt beteende, jag var inget undantag, och det mig tog till året efter gymnasiet att normalisera min relationen till sex...

så föräldrar, ljug inte, censurera inte. Lär barn, speciellt tjejerna, att de har rätt att få tycka sex är nåt skönt och ta chansen att påverka dina barn att bli vidsynta. Då kommer de växa upp till sexuellt frigjorda vuxna som vågar ifrågasätt både kön och sexuella konventioner. Vill bara häva ur mg än en gång, KROSSA sexualnormen!
 
Toppen