Är jag pryd!? Unga flickor...

G

Guest

Gäst
I juridisk mening är det lika ostraffbart att fantisera om att "hänga in sin gubbkuk" i barn, som det är att fantisera om att begå ett bankrån. Först när någon förverkligar sina fantasier, eller försöker förverkliga dem, blir det straffbart. Det moraliskt och medmänskligt tvivelaktiga hittas i det faktum att det knappast har begåtts något bankrån utan att fantasier om det har funnits hos gärningsmannen först -OCH- samma förhållande torde råda kring att fantisera om och att de facto våldta eller sexuellt utnyttja barn.

Ett övergrepp föregås alltså av en fantasi. Jag själv har mycket svårt att förstå hur en vuxen människa kan fantisera om sex med någon som inte är mentalt och fysiskt vuxen. Jag tror inte att det enbart går att skylla media och reklam i det här fallet. Bakom sådana fantasier måste ligga flera -för en människa- tragiska faktorer, såsom avsaknad av empati, oförmåga till konsekvensanalys och händelser i det egna livet.

Har man sådana fantasier bör man inte bara reflektera över dem....SÖK HJÄLP FÖR HELVETE!

Äntligen någon som inte daltar!!!!
 
Kön
Kvinna
I juridisk mening är det lika ostraffbart att fantisera om att "hänga in sin gubbkuk" i barn, som det är att fantisera om att begå ett bankrån. Först när någon förverkligar sina fantasier, eller försöker förverkliga dem, blir det straffbart. Det moraliskt och medmänskligt tvivelaktiga hittas i det faktum att det knappast har begåtts något bankrån utan att fantasier om det har funnits hos gärningsmannen först -OCH- samma förhållande torde råda kring att fantisera om och att de facto våldta eller sexuellt utnyttja barn.

Ett övergrepp föregås alltså av en fantasi. Jag själv har mycket svårt att förstå hur en vuxen människa kan fantisera om sex med någon som inte är mentalt och fysiskt vuxen. Jag tror inte att det enbart går att skylla media och reklam i det här fallet. Bakom sådana fantasier måste ligga flera -för en människa- tragiska faktorer, såsom avsaknad av empati, oförmåga till konsekvensanalys och händelser i det egna livet.

Har man sådana fantasier bör man inte bara reflektera över dem....SÖK HJÄLP FÖR HELVETE!

Så sant så. Men att fantisera behöver ju inte heller betyda att man vill förverkliga det. Det är många sexuella fantasier jag har som jag aldrig skulle göra i verkligheten.

Nu försvarar jag inte pedofili, jag avskyr det. Men detta med fantasi är en sak, att gå till handlig är en annan, vill bara pointera ut det. Däremot kan ju inget förnekas med att de som utför/utfört dessa övergrepp också har fantiserat om det innan.

Tror att man måste gå från fall till fall. Men saken kvarstår, jag tycker inte detta forum är rätt ställe att dela med sig om man har sådana fantasier. Jag är moderator och jag vill inte ha med sådant att göra här.
 
G

Guest

Gäst
I juridisk mening är det lika ostraffbart att fantisera om att "hänga in sin gubbkuk" i barn, som det är att fantisera om att begå ett bankrån. Först när någon förverkligar sina fantasier, eller försöker förverkliga dem, blir det straffbart. Det moraliskt och medmänskligt tvivelaktiga hittas i det faktum att det knappast har begåtts något bankrån utan att fantasier om det har funnits hos gärningsmannen först -OCH- samma förhållande torde råda kring att fantisera om och att de facto våldta eller sexuellt utnyttja barn.

Ett övergrepp föregås alltså av en fantasi. Jag själv har mycket svårt att förstå hur en vuxen människa kan fantisera om sex med någon som inte är mentalt och fysiskt vuxen. Jag tror inte att det enbart går att skylla media och reklam i det här fallet. Bakom sådana fantasier måste ligga flera -för en människa- tragiska faktorer, såsom avsaknad av empati, oförmåga till konsekvensanalys och händelser i det egna livet.

Har man sådana fantasier bör man inte bara reflektera över dem....SÖK HJÄLP FÖR HELVETE!

Så sant så. Men att fantisera behöver ju inte heller betyda att man vill förverkliga det. Det är många sexuella fantasier jag har som jag aldrig skulle göra i verkligheten.

Nu försvarar jag inte pedofili, jag avskyr det. Men detta med fantasi är en sak, att gå till handlig är en annan, vill bara pointera ut det. Däremot kan ju inget förnekas med att de som utför/utfört dessa övergrepp också har fantiserat om det innan.

Tror att man måste gå från fall till fall. Men saken kvarstår, jag tycker inte detta forum är rätt ställe att dela med sig om man har sådana fantasier. Jag är moderator och jag vill inte ha med sådant att göra här.

Just därför tycker jag att noveller med dessa inslag måste plockas bort från forumet direkt!
 

Indira

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Det är nog det bästa. Annars finns ju risken att hela forumet stängs ner. Det skulle kännas för jävligt. Men de som då skulle bli utan sina fantasier kan ju bilda ett eget forum.
 
G

Guest

Gäst
Det är nog det bästa. Annars finns ju risken att hela forumet stängs ner. Det skulle kännas för jävligt. Men de som då skulle bli utan sina fantasier kan ju bilda ett eget forum.

En diskussion om detta ska redheaded_girl ta med ledningen...
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
Jag har nu mailat mats - inte för att vi skall börja någon hetsjakt, vilket jag tycker det här börjar likna till viss del, utan för att höra vad som faktiskt gäller när det handlar om noveller.

Somliga har fantasier som en del inte anser vara okej. Det är som det är med den saken och vi kan faktiskt inte "ta bort" de fantasierna ur andra människors hjärna. Vi får faktiskt slå oss till ro med det. Fantasier kan vi inte "utplåna" hur sjuka vi personligen än anser att de är.

Noveller är fantasier och ibland kommer saker på pränt som inte borde ha gjort det. Framför allt borde de kanske inte ha publicerats som noveller. Jag har tagit bort en novell idag, i övrigt så står resten kvar tills jag har klart för mig vad som gäller. Mitt förslag är "byxmyndig" kvarstår och det har jag mailat mats.

Pedofili och allt som har att göra med det är inte hälsosamt. Men börja inte hetsa saker och ting till en förfärlig stämning här. Det har varit saker som hänt och det har förekommit felaktigheter. Men allt eftersom de dyker upp försöker vi ta itu med dem. Ser ni något som är fel - skicka ett mess till någon av oss moderatorer så tar vi hand om det. Men "uppvigla" inte stämningen, så den blir hätsk och grym på ett annars trevligt forum.

Red
 

Muff Diver

Ny medlem
Kön
Man
Mycket bra tråd (även om den var nära att kantra på ett par ställen...).

Jag tror att Doc H har kommit nära pudelns kärna (förlå hundliknelsen... :)).
Mänskligheten har alltid dyrkat ungdomen och det rena, orörda den representerar. Problemet tror jag ligger i att barn inte längre får vara barn i dagens samhälle.
En 13-åring "ska" ha string, sminka sig hårt och gå i kort-kort och se "vuxen" ut.
Detta har, enligt min åsikt, till viss del förvanskat det naturilgt sexuella i att njuta av unga kvinnor i 18-års åldern, eftersom 13-åringar serut att vara mognare än vad de är.

Detta försvarar givetvis inte pedofili, människan betraktas ju som en tänkande varelse som bör kunna styra sina känslor och sitt agerande, men det kan förklara fantasierna till viss del.


För övrigt anser jag att det bara finns ett straff för pedofiler: Kastrering medelkst tegelstenar!
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Hornycopper skrev:

Ett övergrepp föregås alltså av en fantasi.

Nej, inte nödvändigtvis. Här hittade jag en uppgift om att endast 22% av de som döms för övergrepp mot barn har fantiserat om pedofili före brottet.
 
G

Guest

Gäst
Meningen med denna reaktionen va att få upp ögonen! Och har nu fått medhåll och inte medhåll från många, reaktioner har jag iallafall fått!!

Därför lämnar jag nu denna diskusionen!
 
G

Guest

Gäst
Meningen med denna reaktionen va att få upp ögonen! Och har nu fått medhåll och inte medhåll från många, reaktioner har jag iallafall fått!!

Därför lämnar jag nu denna diskusionen!

Haha meningen med denna diskusionen... Ska det vara! :D
 

Indira

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Visst, diskussionen är nog avslutad. En sak till bara. Du skrev en fråga som blivit totalt förbigången:"Varför tänder inte vi kvinnor på att förföra unga män i samma ålder!?"

Där har du något verkligt tabubelagt och då blir det många som tycker att det är pinsamt och opassande. Det kan vara en anledning. En annan kan vara det välkända att kvinnor är mer mogna än män i samma ålder. En tredje kan vara att det tar lång tid för män att bli bra i sängen.Eller vad tror du?
 
Kön
Kvinna
Visst, diskussionen är nog avslutad. En sak till bara. Du skrev en fråga som blivit totalt förbigången:"Varför tänder inte vi kvinnor på att förföra unga män i samma ålder!?"

Där har du något verkligt tabubelagt och då blir det många som tycker att det är pinsamt och opassande. Det kan vara en anledning. En annan kan vara det välkända att kvinnor är mer mogna än män i samma ålder. En tredje kan vara att det tar lång tid för män att bli bra i sängen.Eller vad tror du?

Jag tror att generellt är tjejer mognare/vuxnare än killar i samma ålder. Vilket kanske också är samma orsak varför killar ibland tittar på tjejer som är något år yngre än dem själva.
 
M

magistern (Slutar på egen begäran)

Gäst
Enligt en del statistik är det så pass mycket som 30% av alla kvinnor som vill ha / fantiserar om yngre män.
Stoff till en novell, kanske? Någon?
Intressant för övrigt att det kan bli så mycket diskussion när man egentligen har samma åsikt. Jag tycker inte heller att noveller där någon part är under "byxmyndig" ålder är okej.
Det får bli mitt sista inlägg i denna livade diskussion.
 

Loadboy

Medlem
Kön
Man
Om jag rensar bort de värsta generaliseringarna på tråden här så skriver jag under på vad jenni och indira säger. Har själv en dotter i denna ålder och tänker så klart mycket på det här. Att man nästan vet att nånstans har säkert en slajmig gubbe gått omkring och kanske tom spanat in min dotter...Fy för fasen...[:(!]
 

kåt pojken 88

Ny medlem
Kön
Man
Jo men sen är det stor ålderskillnad...jag tex är 18 och jag fantiserar hellre om en 16åring än en 30åring..ganska naturligt tycker jag. Man får väl dela in forumet efter ålder?
 
H

Härligheten(slutar på egen begäran)

Gäst
Kan heller inte riktigt förstå dessa tankar och lockelser som kan finnas. Har ungdomar kring mig dagligen och blir direkt förbannad när jag ser eller hör äldre män slänga sliskiga kommentarer till 14-åriga småtjejer.

Men det är klart....har männen fantasier så...ja. En fantasi är inte olagligt. Men snälla, sluta med kommentarerna och de trånande blickarna. Överlåt dom till de 16-åriga småkillarna istället.
Och Ni - samma sak gäller oss kvinnor....

Men det kan faktiskt förekomma en o annan parrelation med åldersskillnad men det är i så fall en helt annan tråd.....
 
Toppen