Åldersgräns?

gulle_trollet

Medlem
Kön
Kvinna
Hej alla Onanister, har en Liiiten fråga bara, vilken ålder gäller vid köp av sexleksaker nu förtiden, Har hört att det är 18år, men kan det stämma.
Fick nämligen "Köpa UT" / "LANGA" en sexleksak till en kompis i förra veckan.

// GUlle_trollet
 
Kön
Kvinna
Hej.

Jag pratade med en kompis som jobbar i en affär som säljer sexleksaker och hon sa att det inte finns någon åldersgräns men däremot kan vissa enskilda butiker ibland ha en policy att inte sälja till folk under en viss ålder.
Själv tycker jag att det är en mänsklig rättighet att ha minst en sexleksak.
Kram Linda
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Hej alla Onanister, har en Liiiten fråga bara, vilken ålder gäller vid köp av sexleksaker nu förtiden, Har hört att det är 18år, men kan det stämma.
Fick nämligen "Köpa UT" / "LANGA" en sexleksak till en kompis i förra veckan.

// GUlle_trollet

Det är precis som konstiga... säger. En del butiker har egna regler, men det finns ingen lag om detta. Varje butik kan själva bestämma. Jag kan dock förstå om man inte vill ha barn i butiken eftersom det det säljs lite annat än dildosar på många ställen.

Gå till Apoteket slipper ni problemet!

/C
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
den fysiska butik jag varit i, har en åldersgräns på 15 år, antagligen för att det blir så flamsigt om större gupper underåriga kommer in i butiken.
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
I det tre butiker som finns i min lilla stad som säljer sexleksaker är det bara en som är "ren" sexbutik, de andra två har ett saligt blandat utbud - den ena främst skämt- och partyprylar....[:0] och jag kan tycka att det BORDE finnas en åldersgräns - men vilken? Senast jag skulle handla var där ett gäng med "män" i 30-årsåldern som hade otroligt roligt. Dels åt utbudet och dels åt mig som stod och studerade vad som fanns att köpa....moget värre?
 

kille71

Medlem
Kön
Man
bode hellre vara sorterad efter kön kanske ;)
inte direkt någon nyhet att det finns vissa skilnader hur män och kvinnor hanterar det där med sex :D
 

gulle_trollet

Medlem
Kön
Kvinna
I det tre butiker som finns i min lilla stad som säljer sexleksaker är det bara en som är "ren" sexbutik, de andra två har ett saligt blandat utbud - den ena främst skämt- och partyprylar....[:0] och jag kan tycka att det BORDE finnas en åldersgräns - men vilken? Senast jag skulle handla var där ett gäng med "män" i 30-årsåldern som hade otroligt roligt. Dels åt utbudet och dels åt mig som stod och studerade vad som fanns att köpa....moget värre?

Anledning till att jag skrev var att, jag har en yngre syster 16år gammal,bor för närvarande hos min/våran pappa pga en del privata omständigheter. Hon hade själv både försökt på " Internet + Butiken i stan " men man var tvungen att vara 18år eller ha målsmans underskrift, hon ringde då till mej som bor åtskilliga mil bort, hon hade 2 val, antingen låta " Pappa " följa med in i butiken, pinigt värre, eller att ringa mej, så jag fick tillslut ( Langa- köpa ut en leksak ) men hallå alltså. kan dom inte sätta åldersgränsen på tillexempel 15år eller något i den stilen, finns ju faktiskt tjejer under 18år som också vill ha en leksak. // Linda, Aja det är iaf min åsikt.
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Det är inte förbjudet att "langa" sexleksaker:)

Den enda begränsning som finns är att den som är under 18 år inte har oinskränkt rätt att ingå avtal (som ett köp är). Den som säljer till en "omyndig" kan alltså hamna i ett läge där h*n ingått ett avtal med någon som inte får, och det i sin tur kan få olika konsekvenser för säljaren. Den som säljer över nätet kan exempelvis inte kräva betalt av en omyndig om h*n vägrar att betala.

Men det är fritt fram för vem som helst över 18 år, att köpa och ge bort sexleksaker till vem man vill!
 
Toppen