35 år och oskuld

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag har gjort både och. Om jag raggar så blir jag bara nobbad hela tiden. Och om jag inte är aktiv så händer det inte heller nåt, för ingen tjej raggar på mig.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Jag hör dig broder, och jag tror jag förstår. Jag menar inte att du ska vara passiv, för det är som du säger - ska det bli något så krävs det nästan alltid att killen tar initiativet.

Jag menar bara att du ska kasta ut kroken, göra det tydligt att du är intresserad -- men invänta sen reaktion från henne. Tryck inte på, gör det inte FÖR tydligt att du vill. Låt henne svara, låt henne komma till dig.

Simma lugnt. :)
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Om man skulle importera en tjej från t.ex. Thailand eller Filippinerna? För nu är det inte roligt längre.
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag har ju ingen flickvän, så då får man runka till porrfilmer istället.

Jag köpte min första FleshLight i september 2004, nu har jag 18 st olika. Så jag har använt FleshLight i snart 7 år.
 

Sexxxy

Medlem
Kön
Man
Läs boken The Game av Neil Strauss. Den kommer inte göra så du får kvinnor, men den kommer troligtvis ge dig motivation och inspiration. Du kommer kanske också se "raggningsfasen" på ett annorlunda sett, något som kan vara nyttigt om man kört fast.
 

Lickmyass

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jag har ju ingen flickvän, så då får man runka till porrfilmer istället.

Jag köpte min första FleshLight i september 2004, nu har jag 18 st olika. Så jag har använt FleshLight i snart 7 år.

För det första tycker jag att du är modig som vågar berätta om din utsatthet.

Jag önskar att jag var lika modig. Men efter att jag skrivit det här svaret så kommer jag att byta nick. Så modig är jag:oops:


Ensamma människor är det mest pinsamma som finns. Ensamma människor är förlorare.

Ingen vill umgås med förlorare därför låtsas alla vara bättre än de egentligen är.

Du låtsas inte och det är modigt. Men det räcker inte. För att träffa någon som vill vara din vän måste du börja söka i din närhet. Hitta en vän/väninna som inte håller med dig i alla lägen. Hitta en vän/väninna som du litar på och som kan guida dig i rätt riktning. Kanske en psykoterapeupht?

Du kanske är väldigt ful och motbjudande i andras ögon? = Då måste du anstränga dig mer för att hitta någon som vill leva med dig. Brad Pitt hade inte startat den här tråden.

Jag vill tro på dom som säger att det alltid finns någon därute som väntar på just dig. Men jag kanske lever i en illusion?


Trots allt: Jag är gammal och ensam och söker någon att leva med. Men skulle aldrig svara på din kontaktannons eftersom jag inte vill vara en förlorare.

Så mitt råd till dig och till mig själv är att vi skall sluta se oss som förlorare. Kanske hittar vi någon genom att se oss som vinnare?
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag var sängvätare ända upp i gymnasieåldern. Jag var helt enkelt för trött och vaknade inte när jag var pissnödig, sen när jag väl vaknade så hade jag pissat i sängen. Det hände ju inte varje natt, men flera gånger per vecka var inte ovanligt. Det var därför jag fick frisedel.

Jag kunde ju aldrig sova över hos kompisar när jag var barn. När jag gick i nian så åkte min klass till fjällen en vecka, men jag kunde ju inte följa med, jag var "sjuk". För om det hänt en olycka där så hade hela klassen fått veta att jag var sängvätare, sen hade de berättat till sina föräldrar o.s.v.

Jag vågade ju inte heller ta kontakt med tjejer p.g.a. detta.
 
R

ryter

Gäst
En tanke bara dom tjejer du har träffat via nätaet eller via kompisar.
Hur har du lagt fram dig själv?
Har du kört helt öppet och berättat om hur du har det och vad du vill?

Om så är fallet kanske det är därför dom backar och tackar nej när du försöker komma vidare.

Har en liten känsla av att du bor i en inte allt för stor stad heller och du mest träffar tjejer du känner sedan tidigare. och samma gammla polare som du alltid haft.

Om så är fallet har du testat att tex gå ut nånstas där du inte känner nån?
Det är ju ganska lätt hänt o fastna i gammla mönster och man ser inte tillslut hur man ska ta sig vidare.

Själv bodde jag tidigare i mindre stad och var blyg som få, vågade knappt prata med nån av det andra könet :oops:

Flyttade till stora huvudstaden, nytt jobb, nya vänner mm det gjorde underverk med både blygheten och sexlivet :)

Lättare att ragga där ingen vet vem du är ;)

Hoppas det inte bara vart ett svammelinlägg :)
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag har aldrig träffat nån tjej från nätet irl.

Om jag pratar med nån tjej så berättar jag ju inte att jag är oskuld.
 

SailorMarkus

Ny medlem
Kön
Man
Vilken gammal klassiker! Hur mycket man än dyrkar jämställdheten (och trots att det först och främst är skillnad på person och person) så finns ändå generalla skillnader i vad män och kvinnor attraheras av. Kvinnor tänder på styrka och män på skönhet. Det kan vara irriterande, men tyvärr är det ofta så det funkar. En tjej kan vara så fylld av självförakt att hon åsamkar sig själv fysisk skada, men likväl har hon tjugo trånande killar efter sig, bara hon ser någorlunda bra ut. Förhållandena går förstås åt helvete, men de är ändå en naturlig del av tjejens liv.

(En självföraktande kille får förstås också ligga, men då måste han vara uppenbart svår och självdestruktiv. Lite farlig. Då blir han spännande.)

Bittra "snälla killar" är ofta så navelskådande att de inte ser alla andra snälla killar runt omkring sig som faktiskt lyckas. Snällhet är inte avtändande. Snällhet är inte motsatsen till styrka, och de flesta tjejer gillar inte svin. Titta på vilken teknisk högskola som helst. Det finns drösvis med mesiga nördkillar med sidbena som lever samboliv med liknande tjejer.

Jag har en nära vän som är 30 och aldrig har varit i närheten av first base. Han är smart, vänlig och lite egen, men han *vet* att ingen tjej skulle kunna gilla honom...för att han är "ful och konstig". Och det är skitsnack. Om han bara tog hand om sig själv bättre, och visade självrespekt genom att klä sig och föra sig bättre, så skulle någon upptäcka hans kvaliteer, det är jag övertygad om. Han ser bättre ut än alla sina stadgade vänner, men samtidigt är han kungen av jante. Det är det största minus man kan ha som kille.

Om du blir mer nöjd med dig själv och ditt liv (bortsett från sexgrejen) så kommer detta att märkas och göra dig mer attraktiv. Ogillar man sitt utseende känns det förstås jättejobbigt att anstränga sig och klä upp sig. man känner sig som en clown. En apa i kostym. Men till slut inser man att man faktiskt inte gör sig till bara för att man försöker se bra ut.

Men alla behöver inte samma råd. Det kan ju finnas olika anledningar till dina misslyckanden. Många blyga män verkar se kvinnor som en homogen massa de inte förstår och inte har tillgång till. Detta är en dålig utgångspunkt.

Bli mer social, ägna dig åt det du tycker är kul och försök hitta sociala forum för detta, är du missnöjd med ditt utseende så försök göra det bästa av situationen även om det känns jobbigt och löjligt.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag blir så depprimerad när jag hör sådant här. Förstår din frustration fullständigt, på något sätt så är det också den som sätter käppar i hjulen tror jag. Det blir liksom en ond cirkel. Självkänsla är nog helt klart det viktigaste, tyvärr ger dåligt självkänsla ännu dåligare självkänsla.

Mitt tips är också att försöka bli mer social. Hitta något forum/hobby där du kan träffa andra som är likasinnade. Själv började jag med kampsport när jag flyttade till en ny stad just för att knyta lite kontakter. För mig funkade det ypperligt då jag både träffade min nuvarande man, men också boostade min egen självkänsla. Dessutom är kampsport fysiskt, speciellt BJJ och det gör att allt som är pinsamt slutar bli pinsamt efter första sparringronden. Men det behöver inte vara kampsport, kan lika gärna vara en matlagningskurs.

Första steget är att försöka bli mer social, att vara social är också attraktivt.
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag skulle gärna börja träna någon kampsport, då jag är intresserad av det. Men här där jag bor finns inte möjlighet till det. Men jag har börjat simma.
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Du har inte försöka med danskurser? Bugg, foxtrot eller gammeldans eller nåt? Har gått några sådana, och där brukar alltid vara mycket damer.. så får man lite självförtroende när man går ut på lokal också. Det är ju trots allt där DET händer! Fast själv är jag väl närmast dansdyslektiker, men lyckades stärka själförtroendet genom de här kurserna i alla fall..[:eek:)]
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag är inte alls intresserad av dans, och det finns nog mest äldre damer på dem kurserna.
 

sambokille

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag är inte alls intresserad av dans, och det finns nog mest äldre damer på dem kurserna.

Haha du har inga fördommar du "mest äldre damer"
vad för dans tänker du på?skit i gammeldans;)
ge det en chans, mängder med singlar på buggkurser ,salsa m,m och där får man lära känna varann på ett bra plan också.

fast är all dans ointressant så är det kanske för att du inte prövat
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag är inte alls intresserad av dans, och det finns nog mest äldre damer på dem kurserna.
-------
Ja, det var nog mycket fördomar där alltid! Å äldre damer går väl att knulla dom med ;) ? Erfarna och trötta på sina slöa gubbar ;) ..
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Tror inte jag skulle kunna tända på äldre damer. Är intresserad av tjejer 18-35 år.
 

bambu

Ny medlem
Kön
Man
Jag brukar då och då gå på private striptease show där man får onanera eller bli onanerad. På thaimassagesalongerna lan man få sex, vilket kan vara en bra lösning om man är singel. Jag vet inte vad mina kommande fästmöer och fruar kommer att tycka om det.
 
Toppen