50-tals-outfit

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Har blivit bjuden på fest med 50-tals-tema och undrar om ni har några tips på klädval. Vill ha något som är lite lagom sexigt och utmanande utan att vara för överdrivet... Några tips?
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
50-talet är ju mycket söta klänningar och så (med betoning på SÖTA - inte så sexiga kanske).. Då är det sexigare med ett par riktigt åtsittande svarta byxor i glänsande material, och en blus som är knuten i midjan och visar lite bröst (har för mig att du har fina bröst också - förutom din överlägset sötaste fitta) :)

Kort kjol tror jag inte man körde med så mycket på 50-talet, men det funkar ju alltid. Grejen är att den inte ska va FÖR kort. Allra läckrast är när damer är lite propert klädda och har en GANSKA kort kjol med svarta långa strumpor, bara så man undrar hur pass dirty hon är egentligen? ;):p[}:)]

Svarta högklackade, spetsiga i tån funkar, själv tycker jag det är jävlligt sexigt med klack och lite öppna skor i svart mocka med en glasdekor.

Lycka till, du kan väl lägga upp en bild på outfiten?
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Tack för tipsen och bilderna! Håller med om att de flickorna ser bra ut! Det verkar ha gått hem med lite kurvor på 50-talet, så det ska väl även jag kunna få till :)

Är fortfarande osäker på om det blir lite mer classy stil eller mer grease-stuket. Vi får se...
 

Pumps-Lover

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Tack för tipsen och bilderna! Håller med om att de flickorna ser bra ut! Det verkar ha gått hem med lite kurvor på 50-talet, så det ska väl även jag kunna få till :)

Är fortfarande osäker på om det blir lite mer classy stil eller mer grease-stuket. Vi får se...

Ett förslag från mig är att du väljer den mer classy stilen. Den skulle garanterat gå hem hos mig ;)
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Idag har det inhandlats prickig klänning. Ska modda den lite för att få till 50-talsstuket lite bättre, men jag tror att dte kan bli bra... Känns som att dte blir lite mer grease-stuket eftersom jag måste matcha ihop med min kavaljer också...

Någon som har koll på hur man får till håret? Har sett ganska många "korta" frisyrer typ Marilyn Monroe när jag surfat runt. Jag har rätt långt hår och har inga planer på att klippa av det för en fests skull...
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Blev så till mig så jag inte fick ordning på någonting :eek:

Sista länken skulle ju ha varit först och... äh...

Hoppas att du fick lite inspiration iaf
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Haha, det här var ju en kul tråd! Bra inspirationsjobb av litekinkykille tycker jag. Bra va Icka - vi killar vill ha dig så fin som möjligt på festen, men vill samtidigt att du blir så snuskigt nerkladdad och glad som möjligt senare framåt natten, hehe! ;)

Klänningen är fin Icka, du blir säkert skitfin i den! Sen om nån lyckas locka dig att få komma in under din klänning lite senare på kvällen vore ju toppen. :p

Kör en Marilyn-frilla tycker jag, eller med uppsatt hår liksom... Fast, va fasen, vi hoppas ju alla på att det blir knull-rufs på dig lite senare på kvällen ändå, så det kanske är synd att jobba för mycket med den? ;):p:D

Vad blir det för skor då?
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Vi får se hur det blir med håret, men jag gillar också Marilyn-stuket. Vita skor har inhandlats i secondhand-affär och jag tror att det kan bli bra...

Nu kommer nästa problem: Att få till sambons greasers-look. Brylkrämen är inköpt iaf så det är ju alltid en början :)
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Enkelt!! Han ska ha tajt t-shirt (svart tycker jag), skinnpaj och jeans, svarta myggjagare och fett i håret. Behöver ju inte va brylis, bara det är fett! Och rayban wayfarer solbrillor! [8]
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
En tjejkompis visade en länk på schyssta skor, det är lite åt det här hållet jag menar, fast dessa är lite "too much" - räcker med ett vristband med blanka grejer och ett band över tårna.

http://www.bellme.se/

Dom heter "Wildflower by Kenza"
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Vi får se hur det blir med håret, men jag gillar också Marilyn-stuket. Vita skor har inhandlats i secondhand-affär och jag tror att det kan bli bra...

Nu kommer nästa problem: Att få till sambons greasers-look. Brylkrämen är inköpt iaf så det är ju alltid en början :)

Killar har ju som vanligt lite lättare...

James Dean
 
Toppen