A DIRTY SPAGHETTI WESTERN (PART 6)

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Våra vänner hade slagit läger på en verkligt naturskön plats med den imponerande Rio Grande-floden som utsikt. Lägerelden sprakade gemytligt, hästarna gav ifrån sig några frustanden och Clintan som lojt låg och vilade sig med hatten över ansiktet muttrade för sig själv. Förmodligen kalkylerade han på vad affären med revolutionsledaren Tepepa skulle komma att inbringa. Sköna Adelita värmde sig med en mugg starkt, svart kaffe där hon kurade ihop sig under en filt och unge Pedro hade vankat fram & tillbaks när han berättat om sina hemska upplevelser men satte sig nu på en sten, knäckte ett rått ägg mot knät och sög i sig gulan. Han såg med en stolt min ut över floden, slog sig för bröstet och utbrast: - Me´chikå!
Clintan satte sig upp, stoppade en cigarill i mungipan och drog fyr på tändstickan över stövelklacken. Pedro fortsatte med något lyriskt i blicken: - Mexiko , det är inget land - det är . . . han hejdade sig för att finna de rätta orden . . . en känsla! Eller hur, Adelita? Gringon här kan inte förstå!
Clintan sprätte iväg tändstickan, tuggade på cigarillen och såg allt annat än lyrisk ut i blicken. Adelita gav Pedro ett varmt leende. - Gringo, fortsatte han, har du inga ideal? Tror du inte på någonting?
Clint gav inte Pedro en blick, tog cigarillen ur mungipan och spottade en tobaksflaga. - . . . jag tror på rättvisa, sa Pedro och slog sig återigen för bröstet och såg sådär barnsligt manlig ut som bara ynglingar kan göra, ett fritt Mexiko utan dessa utsugare. Diaz? Madero? Förrädare! Åt helvete med dom - åt helvete med USA!
Clint kisade åt Pedros håll och väste: - För en som vid det här laget lika gärna kunde vara maskföda skulle jag inte vara så stor i käften! Pedro fick sig en tankeställare - han hade ju faktiskt bara med en hårsmån undkommit general Mongo och banditerna. - Men är det dig likgiltigt vilka du gör affärer med, fähundar som general Mongo eller hjältar som Tepepa? undrade Pedro. - Den där Mongo låter som . . . Clintan drog på orden . . . en högst älskvärd herre! Man kan säga som så: jag sympatiserar med den som för tillfället betalar bäst! Gonatt! Han drog hatten över ansiktet och somnade in. Pedro gav honom en föraktfull min. Och vi återvänder en stund till general Mongos palats . . .

Örfilarna haglade. - Sluta, älskade, sluta! skrek Columba men generalen var oresonlig. - Hynda! Jag kan inte mer än vara borta över natten och du släpper loss våra fångar! Är det tacken för allt förtroende jag visat dig? - Förlåt, älskade, kved Columba, han överlistade mig! Mongo gav henne en rak höger så hon stöp i golvet. Han tecknade åt vakterna att bära ner henne i källaren där han brukade utsätta särskilt besvärliga fångar för vad han kallade - en alldeles utsökt raffinerad specialbehandling. Generalen slog sig tillrätta vid frukostbordet med all slags läckerheter framdukade. - Gunther, rosslade han, spänn fast horan! Läderhuvan - som tydligen hette Gunther - klev fram och fjättrade fast den halvt medvetslösa Columba i en sträckbänk. Mongo garvade och slafsade i sig av en kycklinggryta med majs och klunkade som vanligt i sig tequila som måltidsdryck. Columbas skrik gjorde förstås att generalen skrattade ännu mer. - Brösten, Gunther, brösten! Läderhuvan tog fram ett par klämmor och skruvade åt dessa stenhårt på den vrålande kvinnans bröstvårtor. Blodet sipprade längs hennes kropp. Mongo pressade munnen full av vindruvor och började skala en banan då en ung grabb dök upp och sa med andan i halsen att generalen väntade besök. En man som presenterat sig som "herr Klinski" önskade omedelbart att få talas vid med generalen. Pojken stirrade förfärat på tortyren, hur Gunther gick runt med en ljusstake och droppade stearin över den skrikande Columba. Mongo daskade grabben i rumpan. - Inget för dig att titta på - säg åt den där Klinski att komma hit . . . Och pojken gjorde som han blivit befalld.

Snart klev en kortväxt man i en illasittande vit kostym och en löjlig hatt på hjässan in i tortyrkammaren. Han grinade illa åt den plågade kvinnans illvrål. General Mongo och herr Klinski tog i hand, de hade gjort affärer förr, så Mongo gick rakt på sak: - . . . nå, har du några nya uppgifter om de där vapenleveranserna till skithögen Tepepa? Klinski gned sina fuktiga händer, log ett servilt leende och svarade med en ljus, feminin stämma: - Visst, herr general, men kan vi inte få tyst på damen en stund, jag hör knappt vad du säger . . . - Se till att slinkan håller käften! dundrade Mongo och Gunther tejpade för hennes mun. Nu lät det bara "ooomfff" "ooomfff". - Bättre? undrade generalen. - Ja, så ska det låta! log Klinski aningen ansträngt. Med käften full av käk räckte Mongo vänskapligt en banan åt Klinski men denne skakade dock på huvudet, den här situationen gjorde honom bara illamående. - För att återgå till våra affärer, fortsatte Klinski, så har jag fått vissa indikationer på att en amerikansk prisjägare hjälper Tepepa med vapenleveranser. - Mmm . . . sa Mongo och lyssnade knappt. Han började få ett rejält stånd av att se Columba förnedras. Nu utsatte Gunther henne för sträckbänken. Något Columba brukade njuta av att se när det var unga män som låg där hjälplösa. Nu låg hon där själv och kände hur Gunther sakta men obönhörligt sträckte ut hennes lemmar. Hon rös åt den otäcka läderhuvan som bara blottade Gunthers elaka ögon och tungan som vällustigt hängde ut.
- . . . jaha . . . brrhhuumm , var var vi? Mongo tog en stor klunk tequila och sansade sig. Jo, Klaus, säg bara vad du behöver utrustas med och ge dig ut på jakt efter den där amerikanske fähunden. Han måste ha kontakter både här & där och dessa vill jag också åt!
Gunther hade knäppt upp byxorna och förberedde sig på att börja straffknulla Columba. - Jag behöver fyra man, rejält med ammunition och . . . Klinski såg lurig ut . . . jag vill ha Columba!
Det var ingen hemlighet att Klinski var homosexuell så Mongo såg frågande ut. - Va ska du med henne till? undrade han och strök sig över den flottiga mustaschen. - . . . tjaaa . . . hon kan laga mat och passa upp på oss! - Vill du inte se henne bli knullad först? sa Mongo och väntade på att ge Gunther klartecken. Gunthers enorma stake bultade av kåthet och var redo för penetration. - Nej, absolut inte, vi har ingen tid att förlora, se till att kvinnan får ett bad och blir omplåstrad och lasta en vagn med vapen & förnödenheter. Sedan vill jag välja ut några pålitliga mannar . . .
General Mongo visste nog vad Klinski var ute efter. Framför allt snygga mannar som han kunde roa sig med på färden. Men, okej, det fick vara som det ville med den saken. Klinski var ett proffs och den skickligaste revolvermannen som fanns att uppbringa. Dessutom en utsökt spejare.

Columba var någotsånär återställd och såg med tacksamhet på den lille kuriöse tysken som valt ut fyra virila mustaschprydda unga män att ta med på färden. Något som förstås inte Columba tackade nej till. General Mongo gav henne en svart blick. - Där hade du tur, din slyna, måtte aldrig våra vägar korsas igen! Hon räckte ut tungan åt Mongo och sedan for den lilla truppen iväg redo att sätta ett streck i räkningen för Clintan & Tepepas planer . . .

( To be continued )
 
Last edited:
Toppen