Ajjj !!

tattoo-kille

Medlem
Kön
Man
Inte rätt forum att diskutera matsmältning och avföring på..
Men jaja... Det finns flera anledningar till att man får hård avföring och att tarmsaften kanske inte känns som att den räcker till för att få ut eländet. Den största tror jag är att du inte dricker tillräckligt med vatten.
Man behöver dricka massor med vatten varje dag för att kroppen ska få tillräckligt med vätska. Man svettas stora mängder under nattetid och man behöver urinera ut en del för att få ut urinet som är en restprodukt precis som avföringen. har man inte tillräckligt med vatten i systemet så känns det lite "torrt" ibland. Så testa att dricka mera vatten.

det kan ju vara att du ändrat dina matvanor under Julen, eller stress osv. Men jag tror mest på vattenteorin..

kåt kille i småland
 

TheOneAndOnly

Medlem
Kön
Man
Det är sällan ja tar ett glas Vatten. Och då menar ja SÄLLAN !! Ja dricker mest cola och andra sorters socker drycker och engeri drycker. men inte vatten. De smaker inget ju !!! De ska va lite spice i de. Men om man måste så är de ju klart att man kan.
 

HBA

Ny medlem
Kön
Man
Vatten är det bästa som finns, men kallt. Drick mycket kylskåpskallt vatten. Bättre än läskedrycker tycker jag.
 
Toppen