Allt om rakning och intimrakning för män

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Så skönt att vi kan gilla olika.

Gillar rakat eller ännu hellre vaxat runt kuk pung och 'crack'. På mig själv.
På andra lite olika. Mer om personen.

Men en hårig bringa får mig knäsvag
Jag rakar också pungen. Var nog lite otydlig, men jag syftade mest på hela kroppsbehåringen.
 

MrXL

Välbekant medlem
Ålder
70
Kön
Man
Jag använder bara den vanliga duschtvålen och rakar kuk och pung med vanlig hyvel, trimmar hårväxten ovanför kuken mycket kort ungefär var femte dag. Det hela tar väl max en minut. Ibland kör jag några tag runt rövhålet så det blir lent och skönt där också. Jag har aldrig behövt använda några specialprodukter typ lotion och får aldrig heller några utslag efteråt. Det är såååå härligt att runka en nyrakad kuk och gillar att smeka den lena pungen.
 

Tj58

Aktiv medlem
Ålder
65
Kön
Man
Jag använder bara den vanliga duschtvålen och rakar kuk och pung med vanlig hyvel, trimmar hårväxten ovanför kuken mycket kort ungefär var femte dag. Det hela tar väl max en minut. Ibland kör jag några tag runt rövhålet så det blir lent och skönt där också. Jag har aldrig behövt använda några specialprodukter typ lotion och får aldrig heller några utslag efteråt. Det är såååå härligt att runka en nyrakad kuk och gillar att smeka den lena pungen.
Jag gör på samma vis, har fungerat bra i flera år. Dock inte runt rövhålet, där tar jag med maskinen som har ”skinnskydd”.
Håller med om att det är så skönt att runka nyrakad kuk och smeka den lena pungen.
 

tjommen

Välbekant medlem
Ålder
43
Kön
Man
Har rakat hela underlivet de senaste elva åren då tjejen gillade det. Jag själv tycker det är skönt och känner mig sexigare rakad.

Rakar mig varje gång jag duschar. Använder med fördel en tre-bladshyvel för kuken och området runtom. För pung, röv och mellangården använder jag Gillette Skinguard då jag är väldigt känslig där. Antingen använder jag duschtvål eller vanligt hårbalsam för att få lite glid på hyvlarna. Det blir slätt så in i norden!
Härligt att smörja in sig med en rakolja efteråt. Blir glidigt och skönt när man rör sig och så luktar det gott.
 

Iporr Wordpress Com

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag har provat allt!
Torr-rakning, rakning med gel, skum och schampoo och allt man kan tänka sig. Rakning med maskin, epilator, vax och hårborttagningscreme. Pungen uteslutande med hyvel dock.

Jag älskar känslan av att vara nyepilerad men har på senare tid fått problem med epilatorerna som bara rycker av håren istället för att rycka ut dem.
Även rakning känns besvärligt nu då jag ofta får problem med röda prickar och inåtväxande strån.

Så nu ska jag på allvar börja använda min IPL och se hur det blir.

Håller mig hårfri överallt från halsen och nedåt
 

tjommen

Välbekant medlem
Ålder
43
Kön
Man
Jag skulle vilja testa vaxning någon gång. Jag har inget emot smärtan utan är bara nyfiken på hur länge man håller sig slät. Måste kännas fantastiskt!
 

oceanborn

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag har provat allt!
Torr-rakning, rakning med gel, skum och schampoo och allt man kan tänka sig. Rakning med maskin, epilator, vax och hårborttagningscreme. Pungen uteslutande med hyvel dock.

Jag älskar känslan av att vara nyepilerad men har på senare tid fått problem med epilatorerna som bara rycker av håren istället för att rycka ut dem.
Även rakning känns besvärligt nu då jag ofta får problem med röda prickar och inåtväxande strån.

Så nu ska jag på allvar börja använda min IPL och se hur det blir.

Håller mig hårfri överallt från halsen och nedåt
Hur gör du med benen, rakar du där med eller annan metod?
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Ja, funkar inte.
Det funkar, men mot lättare hårbeväxt som på benen. Skulle jag slänga det på musen när allt är utvuxet där skulle inte ens hälften försvinna. Men kan funka bra om man först ansar kort och sen kör med hårborttagning. Funkar även bra på ställen som bikinilinjen och under armarna.
 

oceanborn

Aktiv medlem
Kön
Man
Det funkar, men mot lättare hårbeväxt som på benen. Skulle jag slänga det på musen när allt är utvuxet där skulle inte ens hälften försvinna. Men kan funka bra om man först ansar kort och sen kör med hårborttagning. Funkar även bra på ställen som bikinilinjen och under armarna.
Rakar du inte musen så ofta, brukar du låta det växa ut helt?

Jag gillar när det är ansat eller lite hårigt
 
Last edited:
Toppen