April april...

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Berätta gärna om ni blivit utsatta för något skämt eller om ni lurat någon annan...


Jag har blivit riktigt lurad en gång. Det var radioprogrammet 107,1 Vinyl som hade ett aprilskämt om att det skulle vara tjurfäktning på Sergelstorg och att jordbruksdepartementet hade godkänt detta...

Jag gick genast in på jordbruksdepartementets hemsida för att kunna läsa vidare om deras "idioti"... DÅ kom jag ihåg att det var första april...[}:)]:cool:
 
Kön
Man
För några år sedan så sa dom på en lokal radio station i Stockholm (kommer inte ihåg vilken) att Stockholms komun hade beslutat att investera 1,5 miljon kronor på att vända statyn vid Slussen 90 grader. Man kunde ringa in och säga vad man tyckte om det. Jag tyckte att det var ett idiotiskt förslag, men jag ringde aldrig in. Efter att ha hört några lyssnare ringa in och skälla på Stockholms komun att man kunde ju använda dom pengarna mycket bättre, så gick det up (!) för mig att hey... det är ju 1 April idag.
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Jag tycker det alltid står så mkt tokigt i media/hörs på radion, kollar almenackan varje dag, om det är första april..

Mitt stående aprilskämt brukar bestå i att lura i nån att jag väntar barn igen, i förrfjoll höll det ända till juni.. ok att det var en bekant jag inte träffade så ofta, men iaf..
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag tycker det alltid står så mkt tokigt i media/hörs på radion, kollar almenackan varje dag, om det är första april..

Mitt stående aprilskämt brukar bestå i att lura i nån att jag väntar barn igen, i förrfjoll höll det ända till juni.. ok att det var en bekant jag inte träffade så ofta, men iaf..


:cool: Visst vore det bra om man kunde förklara bort många nyheter i media som aprilskämt:love::love:

... men du! Om du har fem barn redan. Hur många gånger har du inte kunnat skämta den första april då[:0]:):love:
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
jag har ansett att den typen av aprilskämt är helt harmlöst, skadar ingen. Jo, jag har kört det några ggr, men det börjar bli uttjatat..
 
Toppen