Arginin

hot_rod

Ny medlem
Kön
Man
Ja, G-mannen, det var ju det jag sa. Att satsens storlek påverkas är nästintill strunt. Det kan man påverka mycket mer (men ändock ganska lite) genom andra tillfälliga lösningar (typ en viss tids avhållsamhet). Däremot finns det ju de som säger att lusten påverkas...


/Just your average horny little devil
 
Kön
Man
En sak som jag undrar är varifrån idén om att L-arginin skulle öka din spermavolym? Jag tvivlar på att det står på burken... Man tar ju L-arginin (som är en aminosyra) för att stimulera bildandet av kväveoxid, som ger mer lust och ökar blodgenomströmningen i könsorganen. Spermabildningen styrs av könshormoner och andra processer. Vill du öka volymen på satserna bör du stimulera till exempel testosteronproduktionen. Det finns en del bodybuilding preparat som innehåller tribulus terrestris, som påstås funka bra. Det är också viktigt att förstå att satsen till största delen innehåller seminalvätska som bildas i prostatan. Endast 30% utgörs av spermier från testiklarna. Enklaste sättet att öka seminalvätskan är att hålla på länge. Stanna upp några gånger precis innan det går, så bör satsen bli större.
 
Toppen