avtändande?

Nattens_barn

Ny medlem
Kön
Kvinna
Ni vet alla de här små irriterande utslagen som kommer med nyrakad len hud.. vet någon ett enkelt sätt att bli av med dem?
Och ni killar; är det väldigt avtändande, eller oroar vi tjejer oss för mycket?

Nyfiken flicka
 

Hardon

Ny medlem
Kön
Man
Nattens_barn, här är lite tips;
1. Se till att hyveln är absolut helt ren, ta ett nytt blad
2. Raka dig bara efter att du duschat varmt så att huden är mjuk och varm
3. Använd Rakgel t.ex Gilette "Satin Care"
3. Smörj in dig efteråt
4. Inga engångshyvlar, investera i en Venus!
Nu kommer det att gå mycket bättre, eller hur gick det?

Det är väl inte så farligt med utslag, men helt klart bättre utan!
 

Cissi

Medlem
Kön
Man
Hej där!

Jag har ett bra tips på de där röda, retliga prickarna som jämt uppstår vid rakningen. Jag köpte silikon creme på ett erotik party som man kan använda till allt möjligt. Allt från sex till att smörja dörrar, latex osv. Om man smörjer in sig med det innan man rakar sig så ska det inte ge de där röda prickarna, eller smörj efteråt. Det går även att beställa på hemsidor som har erotikprylar. Ingen billig grej men dryg och MYCKET bra.

Prova själv

Kiss Ciss
 

solanaken

Medlem
Kön
Man
Hardons förslag är jättebra. Eller pröva med en rakapparat, Braun har ett antal som lämpar sig för de intima delarna. I början uppkommer små röda prickar men eftersom huden blir tjockare allt eftersom du rakar ditt kön försvinner utslagen till sist. Det är viktigt att smörja in området efter rakning. Använd någon kroppsolja, eller Niveas sololja med jojoba som grund. Den gör området soft och du får slät hud.

Själv är jag smoothie sedan flera år tillbaka. Eftersom jag bor i Spanien solar jag naken jättemycket. Jag har fått en vacker gyllenbrun och slät hud, "där nere".

Lycka till!

Rakad, har slät hud och gillar att solanaken. Är svag för rakade tjejer och älskar att onanera med tjejer - på stranden!
 

eve

Medlem
Kön
Man
Upplever att det är väldigt svårt att komma åt i alla skrymslen och vrår med en rakapparat. En bra hyvel med vasst blad är det bästa. Försök att inte dra för många gånger på samma ställe för då blir huden ömmare. Lycka till! (Prickarna försvinner efter en tids regelbunden rakning)
 
L

Lastbryggan

Gäst
Jag har ett bra tips på de där röda, retliga prickarna som jämt uppstår vid rakningen. Jag köpte silikon creme på ett erotik party som man kan använda till allt möjligt. Allt från sex till att smörja dörrar, latex osv. Om man smörjer in sig med det innan man rakar sig så ska det inte ge de där röda prickarna, eller smörj efteråt. Det går även att beställa på hemsidor som har erotikprylar. Ingen billig grej men dryg och MYCKET bra.
En av dom bästa "cremerna" för detta ändamål är Wet Platinum som finns i två olika storlekar på Lastbryggan, bifogar en direktlänk till den lilla tuben som kostar 69kr, dyra droppar men den ärmycket dryg.
www.lastbryggan.se/index.asp?t_id=101&i ... rod_id=381

//Mats - Lastbryggan
 

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Förut när jag rakade mig, efter rakningen så brukade jag smörja in med en fet hudkräm, tyckte att det var bra mot de röda prickarna.
 

Nattens_barn

Ny medlem
Kön
Kvinna
Tack! Jag testar och exprimenterar.. Har försökt dina tips Hardon, men de envisa rackarna vill inte försvinna.. och den krämen cissi tipsade om, 69 spänn för 25 ml! Sen 40 spänn i frakt! Tror de man är gjord av pengar!

Nyfiken flicka
 

Nattens_barn

Ny medlem
Kön
Kvinna
*haha* inte ens jag med mina rådjurögon kan nog klara det.. Annars har jag fjäskat mig till både det ena och det andra..;oP

Nyfiken flicka
 
Toppen