Badrumsplanering för mysiga stunder

matsistan

Medlem
Kön
Man
Ska bygga om badrummet helt och hållet och skulle behöva råd från kloka personer här med rätt fokus ;) Har förmånen att ha gott om plats (har tagit en del av ett tidigare sovrum i anspråk).

Följande saker är redan planerade:
- Handdusch med massagemunstycke för... ja, ni fattar
- Duschplats för två, med två duschset så att man kan duscha tillsammans bekvämt
- Handtag i lämplig höjd för henne att luta sig mot när den gemensamma duschningen övergår i påsättning bakifrån
- Rottingfåtölj så att man kan sitta där och njuta av "utsikten" när partnern badar eller duschar (klar glasdörr till duschen förstås)
- Toa i separat utrymme bakom dörr så att man slipper dela den delen av badrumsbesöken

Vad tror ni om detta? Fler idéer?
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Det låter hur mysigt som helst;)

Jag skulle gärna ha ett sådant badrum själv. Då skulle jag dessutom vilja ha en bubbelpool för sköna massagestunder...
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Äh, skaffa jacuzzi istället. Det var tackvare water jetsen i en sån jag fick min första orgasm :)
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Badkar med skum i, levande ljus & ett glas lätt vin är aldrig fel. En fotmassage av sin partner leder lätt till mer massage både utvändigt & invändigt.;)
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
I min förra lägenhet hade jag duschkabin och munstycket var vridbart för att ställa om från vanlig duschspridning till hård pulserande vattenstråle... Dåvarande tjejen upptäcktta att sån massage kunde användas på andra ställen än ryggen och hon gillade det :)
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Vad avundsjuk jag blir;)!
Dimmer för att få rätt belysning, fast de levande ljusen som Snippan föreslår, kanske räcker bra.
Lite gröna växter kan ju vara trevligt för atmosfären i rummet.
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Hur går det med ombyggnatiionen ? Kan ge Dig en hjälpande hand ;)och låna ut kakelskärarn..
 

Janne K

Medlem
Kön
Man
Badkar med skum i, levande ljus & ett glas lätt vin är aldrig fel. En fotmassage av sin partner leder lätt till mer massage både utvändigt & invändigt.;)
Håller med dig till 100% När kan jag komma?;)
 

matsistan

Medlem
Kön
Man
Än så länge är detta i planeringsstadiet. Vill ha planerna klara så att byggtiden kan bli kort - har visserligen ett litet badrum till som vi kan använda under tiden, men det är litet och långt från sovrummen.

Vad tycker ni, ska man försöka klämma in en liten bastu? Medför ju i så fall att badrummet i övrigt blir lite mindre.

Tacksam för hjälp med för- och nackdelar med bastu - ur erotiksynpunkt förstås :D
 

matsistan

Medlem
Kön
Man
Ingen som har några tankar kring om en bastu är nyttig eller ej ur erotiksynpunkt? Mina tankar just nu är att det visserligen kan vara mysigt, men inte värt utrymmet/besväret att bygga.
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
har du möjlighet att bygga bastu ?
usch vad jag blir avis.
Jag går sedan ½året tillbaka & bastar på en kommunal inrättning, mår mkt bra av det. Rensar ut stress & annat slagg ur kroppen.
 

hama

Aktiv medlem
Kön
Man
Ingen som har några tankar kring om en bastu är nyttig eller ej ur erotiksynpunkt? Mina tankar just nu är att det visserligen kan vara mysigt, men inte värt utrymmet/besväret att bygga.
---------
Nja, då skall man ha gott om utrymme. De jag vet som byggt bastu hemma har oftast ledsnat på dom och slängt ut aggregaten och gjort nåt annat av bastun efter några år.
Beror nog mycket på hur inbiten man är om man skall satsa på en.
Men ett enastående bra ställe för erotik är det ju utan tvekan:p...
 

matsistan

Medlem
Kön
Man
har du möjlighet att bygga bastu ?

Det är till och med så att det redan finns en bastu, men den är gammal och inte så fräsch. Valen nu:

1. Riva bastun, använda utrymmet för att göra badrummet större
2. Renovera bastun, få lite mindre plats till badrum
3. Riva bastun enligt alt 1, men bygga en ny mindre bastu i ett hörn av badrummet

Svårt att bestämma mig. Är inte så mycket för bastu i övrigt, men om den kan främja sexlivet kanske det är värt det...
 

Tung i pungen

Medlem
Ålder
60
Kön
Man
Fan va mycket plats alla har. Vi ventar på att få våra faldstammar och rør bytta. SEN skal vi bygga badrum. Det bliver nog i två våningar då vi har högt till tak men mycket smalt. Hur løser man det? Har någon hört om ett badrum i två våningar?

Vi har tænkt os något i etager ... med toalet og badkar et par trapsteg upp. Så att man går upp til toaletten og går upp för at sedan kliva ned i badkaret (et slags nedsænkt badkar i en førhøjning)

Bastu og jacuzzi kan vi inte en gång drömma om

/-:
 
Toppen