bara en förundring om porr och sex...

r

Medlem
Kön
Man
Vad jag kom att tänka på var att man är "byxmyndig" när man är 15, men det är inte lagligt att se på porr förän du är 18... men tänk då om du själv filmar när du har fett kinky fetish sex, då är ju det sen porr och man får inte kolla på det... men man får uppleva det... är inte detta lite konstigt?
 

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Jag vet inte om du menar att du själv filmar privat för eget bruk, då kan det knappast vara olagligt.

Annars får du inte medverka i porrfilmer om du är under 18 år.
 

r

Medlem
Kön
Man
Ok, men det jag menar är att det är ganska konstigt, för det finns inte många människor som bryr sig om den där vanliga Stop! 18 years and older only. Och man kan ju inte heller straffas för det. Då måste det ju vara den mest onödiga lagen i världen.
 

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Åjo - nog är det många som bryr sig om 18-årsgränsen.

Den finns ju inte för att hindra den som är yngre, utan för att skydda den som är yngre. För att yngre skall slippa bli utnyttjade av äldre.

Det är inte konstigare än att du inte får skriva på egna kontrakt innan du är myndig.
 
G

Guest

Gäst
Vad jag kom att tänka på var att man är "byxmyndig" när man är 15, men det är inte lagligt att se på porr förän du är 18... men tänk då om du själv filmar när du har fett kinky fetish sex, då är ju det sen porr och man får inte kolla på det... men man får uppleva det... är inte detta lite konstigt?

18års gränsen var väl något man skrattade åt när man var i 12-årsåldern..
 

Kamelen

Medlem
Kön
Man
Det är inte olagligt att se på porr, hur du än definierar det, innan du är 18. På bio har vi ingen åldersgräns som är högre än 15år, sen om vissa porrbiografer tillämpar en 18års-gräns (får vi verkligen hoppas att de gör men jag har ingen erfarenhet av porrbio), men det är i så fall inte lag utan deras egna regler. Samma sak gäller för att hyra film.
Internet, däremot, granskas ju såklart inte av statens censur, så där finns inga restriktioner.

Vad som däremot är olagligt att titta på är film med minderåriga, a.k.a barnporr, men det är ju inte vad vi snackar om.
 
Toppen