Behöver råd!

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Hej hej på er alla :D
Skulle behöva lite råd om en grej som jag inte riktigt förstår och inte riktigt vet vad jag ska göra.

Det är såhär att för kanske några veckor mer än 1 månad sen så träffa jag en kille. det visade sig att vi redan träffats en gång tidigare som snabbast då jag var onykter och han jobbade, men hur som så bestämde vi något och träffades igen.
Första kvällen så åt vi middag och såg film, sen hamnade vi i sängen. Det hände två ggr till som vi träffades, men jag fick aldrig sova över. Så jag tog upp ämnet med honom den tredje kvällen och fråga vad han egentligen ville, jag hade nyligen gjort slut med mitt ex och jag ville ju inte att samma sak skulle upprepas. Han...jag vet inte vad han blev, men vi sa att vi skulle vara bara vänner. Vilket vi blev, vilket vi är, men då gångerna efter vi sagt de som vi träffats har gått bra då vi bara träffats för att gå ut och promenera tillsammans, men så fort vi varit hemma hos honom, speciellt på kvällen, har det blivit lite stelt.
Jag frågade honom även om det, om han hade känt det också, då tog han det som att jag inte ville vara vän med honom mer. Men jag sa såklart han hade fel, men var bara nyfiken om han också känt det blivit stelt. Hur som så vi pratar en hel del över telefon och så då vi inte träffas, eller smsar. Han har uttryckt lite sånt som han velat göra under sommaren och frågat om jag vill med. Jag har träffat hans andra kompisar och jag har träffat hans ex. Och ja, det har som gått bra.
Men så igår då jag var med honom så hamnade vi i sängen igen och hade sex. Det känns så rätt att ha det med honom, jag gillar honom. Men han gillar tydligen inte mig på det viset. Han vill vara vän för han har problem med att binda sig och det betyder mer för honom just nu att vara vän med mig än att binda sig liksom (inte binda sig som i att gifta sig, utan ni förstår, inte vara fri). öh så jag vet inte vad jag ska göra. Jag fråga honom om han skulle träffa andra tjejer, och då sa han nej, men jag sa också till honom att om jag fick veta på något sätt att han haft sex med en annan tjej så skulle jag bli ledsen. Men om han inte ska träffa andra tjejer varför vill han då absolut vara fri?? Han säger han gjort misstag tidigare som han inte vill ska upprepas, han vill leva i nuet och det som händer det händer. Och han tycker det fungerar bra att vara vän med mig och även ha sex.

Så jag vet inte, jag vill inte förlora honom som vän och jag vill också göra mer med honom. Men jag vill ju inte heller bli sårad!
Finns det någon som kan hjälpa mig lite, berätta om vad som hänt er? Ska man vara tålmodig och ha det såhär och sen se vad som händer eller ska man göra slut på det för att det kanske aldrig kommer bli något "seriöst"?
Hur som helst skulle det vara bra att höra andras erfarenheter. :)

Kram på er, hoppas jag får lite svar!
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag tycker att det verkar som att du har helt andra känslor för den här killen än bara vänskapliga.

Allvarligt talat!

Du måste nog bryta helt med den här killen om du inte skall bli sårad.

Han verkar vilja både att äta kakan och ha den kvar.

Om han inte vet vad han vill just nu, så tycker jag att du skall bryta kontakten med honom tills han vet...

Det är lättare sagt än gjort. Men om du berättar för honom att du har så starka känslor för honom att du vill ha ett förhållande, och han inte vill det...

Då måste du välja! Antingen klarar du att vara enbart kk, eller också måste du bryta för din egen skull.

Bamsekram till dig!

/Snäckan
 

Janne K

Medlem
Kön
Man
Jag tror att killen är lite osäker på vad han vill, men även på hur mycket han vågar öppna sig för dig. Sex är okomplicerat men då det kommer känslor in i bilden drar han i nödbromsen. Jag tror att om du bara vill ha det sexuella så var rak mot honom med det men annars måste du berätta om dina känslor och konfrontera honom, leker han med dig eller vill han ha något seriöst fast han inte vågar? eller vill?
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Men grejen är den, träffar man sin kk:s kompisar??
Är man ute och promenerar och gör annat med sin kk? Ställer man upp för sin kk? Han körde mig till och från jobbet i helgen nämligen. Träffas man och lagar mat, osv osv...? Han har träffat min bror också, det skulle väl aldrig en kk gå med på?

När jag är i hemma hos mina föräldrar, han bor i samma stad som de nämligen och jag hälsar på hemma varje helg, så träffas vi minst två ggr, ibland bara för att umgås och nu den här helgen då så hände lite mer också.

När jag sa det kändes konstigt och vi sa vi bara skulle vara vänner så var vi de i två veckor, vi hann träffas fyra ggr då utan att göra något. Men det kändes lite stelt men ändå.
Han verkar gilla mig, men säger att han bara vill vara vänner.

Öhm, en gång när jag prata med honom i telefon så sa han att han ville jag skulle följa med nånstans, och där skulle vi kunna ha mysigt osv under hans semester i sommar. Men jag antar att jag kommer bli tvungen att sova över då, för det är ju några mil från stan, jag kan ju inte köra hem varje kväll för att sen komma tillbaka dagen efter liksom.
Han säger att han gärna skulle vilja komma och hälsa på mig här där jag bor, men även dååå så måste han nästan sova över för det blir för långt att köra sent på kvällen.

Jag prata med en kompis idag och han tyckte att vi var ihop, men att den här killen var en fegis, vågade inte säga att vi är ihop. Men att tillslut så kanske han känner sig nog säker på att det kommer kanske fungera ändå. Att han inte vill hoppa in i något för fort om han skulle hitta någon annan. Att han känner att jag känner mer och kanske känner sig stressad och då inte vill erkänna liksom hur det verkligen är.

Jag vet inte, han är samtidigt den mest seriösa kille jag träffat hittills, han är ärlig med hur han vill ha det, vilket ingen kille varit mot mig tidigare.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Men hur kan han vara ärlig med hur han vill ha det, om inte du vet hur han vill ha det? Jag fattar inte det?

Han säger en sak, men beter sig på ett annat sätt! Är det ärligt?

Jag tycker att du skall vara ärlig mot dig själv och fråga hur mycket du är villig att ge en kille som drar sig undan så fort du närmar dig honom.

Tycker du att han är värd risken att bli sårad?

Om svaret är ja så går du med på hans villkor.

Om svaret är nej så är det du som måste ställa villkoren...
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Han har ju sagt hur han vill ha det, han vill ha mig som vän då det betyder mer för honom än något annat för tillfället. Men han vill också ha sex.
Enligt min kompis så är vi ihop, är bara det att den här killen är feg, för om han skulle hitta någon annan så behöver han inte göra slut med mig, för vi har inte sagt att vi är ihop.

Grejen är den, man kan ju aldrig undvika att bli sårad, vem man än träffar så kan säker hända som gör att man tillslut blir sårad...

Så jag funderar lite fram och tillbaka, iaf den här veckan tänker jag ignorera honom, typ. Ringer han så ska jag inte svara, utan får skicka ett sms och säga att jag inte kan svara. Och skickar han sms samma sak eller inte svara alls. Tänkte kolla om han verkligen vill ha kontakt med mig eller.
Jag har svårt att tro att han bara är ute efter sex då vi ju varit utan det ett tag och då jag säger att det kanske inte skulle kännas så bra så säger han att då lägger vi ner det och är vänner ändå.

Men ja, jag ska prova och se iaf. Få honom att anstränga sig lite mer...
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Han har ju sagt hur han vill ha det, han vill ha mig som vän då det betyder mer för honom än något annat för tillfället. Men han vill också ha sex.
Enligt min kompis så är vi ihop, är bara det att den här killen är feg, för om han skulle hitta någon annan så behöver han inte göra slut med mig, för vi har inte sagt att vi är ihop.

Han vill vara vän och ha sex - i min värld betyder det att man säger att man vill vara kk och inget annat.

Men när du berättar att ni gör mer än att vara kk, fast han säger att han bara vill vara kk, då kör han med dubbla budskap tycker jag.

Din kompis tycker att han är feg och du tycker att han är den ärligaste du någonsin har träffat.

Förlåt en förvirrad, men det är något som inte stämmer i den här relationen.

Jag tror att du måste vara tydligare med vad du själv vill...

Grejen är den, man kan ju aldrig undvika att bli sårad, vem man än träffar så kan säker hända som gör att man tillslut blir sårad...

Det är precis det som är det svåra när man börjar få känslor som innebär att man vill vara tillsammans...


Så jag funderar lite fram och tillbaka, iaf den här veckan tänker jag ignorera honom, typ. Ringer han så ska jag inte svara, utan får skicka ett sms och säga att jag inte kan svara. Och skickar han sms samma sak eller inte svara alls. Tänkte kolla om han verkligen vill ha kontakt med mig eller.
Jag har svårt att tro att han bara är ute efter sex då vi ju varit utan det ett tag och då jag säger att det kanske inte skulle kännas så bra så säger han att då lägger vi ner det och är vänner ändå.

Jag tycker att du krånglar till det för dig själv. Varför inte säga som det är, till honom?

Säg att du börjar tycka om honom så mycket att du vill göra ett uppehåll för att reda ut dina egna känslor. Det ger även honom en chans att reagera...


Men ja, jag ska prova och se iaf. Få honom att anstränga sig lite mer...

Killar som är intresserade brukar inte ha problem att anstränga sig. Men om han är väldigt blyg eller osäker på sig själv, så kan du säkert hjälpa honom på traven genom att berätta hur du känner...

Det är inte lätt men svårt;)

Kram på dig och lycka till:love:
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Han har ju sagt hur han vill ha det, han vill ha mig som vän då det betyder mer för honom än något annat för tillfället. Men han vill också ha sex.
Enligt min kompis så är vi ihop, är bara det att den här killen är feg, för om han skulle hitta någon annan så behöver han inte göra slut med mig, för vi har inte sagt att vi är ihop.

Han vill vara vän och ha sex - i min värld betyder det att man säger att man vill vara kk och inget annat.

Men när du berättar att ni gör mer än att vara kk, fast han säger att han bara vill vara kk, då kör han med dubbla budskap tycker jag.

Din kompis tycker att han är feg och du tycker att han är den ärligaste du någonsin har träffat.

Förlåt en förvirrad, men det är något som inte stämmer i den här relationen.

Jag tror att du måste vara tydligare med vad du själv vill...

Men det är ju inte riktigt det han vill heller. Han vill ju göra annat också, inte bara ha sex!
Det är det som gör att det inte känns som nå kk, och jag fråga honom rakt upp och ned om vi skulle bli kk, du vet bara för att få höra vad han prioriterar liksom och om det bara är sex. Då sa han att han hellre ville vara bara vän utan sex, iaf försöka.
Så jag tror inte alls det är så.

Tja, han är mer ärlig med hur han vill ha det än någon annan kille jag träffat, den saken är väldigt klar. Mitt ex till exempel, innan jag träffa honom så prata han väldigt mkt med en tjej över telefon, han påstod de bara var vänner, men det kändes som att det var mkt mer, för de prata med varann flera ggr varje dag om allt möjligt och hon blev sur då han börja prata med mig en massa. När de träffade varann och vi prata i telefon så sa hon surt åt honom att lägga på.
Jag tänkte inte på det nå mer utan trodde på vad han sa. Så jag träffade honom och vi blev ihop, nu kan jag säga att de är ihop... Det tog ganska hårt, att min känsla stämde så väldigt mycket och ändå gick jag rakt in i det.

Den här gången har jag ingen sån känsla, jag tror på det han säger. Han säger att han inte vill binda sig, men han säger också när jag frågar om han ska träffa andra tjejer, att han inte ska det. Så det kan mkt väl vara så att han är osäker, att han vid något tidigare tillfälle rusat in i något och sen ångrat det, han vill kanske bara känna på det lite längre innan han vet säkert.

Men ja, jag har bestämt mig iaf, jag ska fortsätta vara hans vän, sen så får jag leva i nuet och göra det som känns rätt. Kanske ska jag vara mer svårflörtad, inte ge honom riktigt allt.

Samtidigt är han alltid den som ringer om dagarna. Det har han alltid gjort från början. Jag ringer nån gång ibland, om jag av nån anledning missat hans samtal eller så.

Jag har berättat för honom hur jag känner och när jag tittar på honom när jag säger det, så sitter han och ser väldigt fundersam ut och osäker.
Sen tror jag nog att jag kommer ångra det om jag gör slut på det helt nu. Då är det bättre att bli ledsen om han hittar nån annan och komma över det istället för att fundera, 'hade det kunna bli något om jag haft mer tålamod?'...

Men tack så jättemycket för era råd! De har verkligen fått mig att fundera! Jag uppskattar det verkligen!
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Han har ju sagt hur han vill ha det, han vill ha mig som vän då det betyder mer för honom än något annat för tillfället. Men han vill också ha sex.
Enligt min kompis så är vi ihop, är bara det att den här killen är feg, för om han skulle hitta någon annan så behöver han inte göra slut med mig, för vi har inte sagt att vi är ihop.

Han vill vara vän och ha sex - i min värld betyder det att man säger att man vill vara kk och inget annat.

Men när du berättar att ni gör mer än att vara kk, fast han säger att han bara vill vara kk, då kör han med dubbla budskap tycker jag.

Din kompis tycker att han är feg och du tycker att han är den ärligaste du någonsin har träffat.

Förlåt en förvirrad, men det är något som inte stämmer i den här relationen.

Jag tror att du måste vara tydligare med vad du själv vill...

Men det är ju inte riktigt det han vill heller. Han vill ju göra annat också, inte bara ha sex!
Det är det som gör att det inte känns som nå kk, och jag fråga honom rakt upp och ned om vi skulle bli kk, du vet bara för att få höra vad han prioriterar liksom och om det bara är sex. Då sa han att han hellre ville vara bara vän utan sex, iaf försöka.
Så jag tror inte alls det är så.

Tja, han är mer ärlig med hur han vill ha det än någon annan kille jag träffat, den saken är väldigt klar. Mitt ex till exempel, innan jag träffa honom så prata han väldigt mkt med en tjej över telefon, han påstod de bara var vänner, men det kändes som att det var mkt mer, för de prata med varann flera ggr varje dag om allt möjligt och hon blev sur då han börja prata med mig en massa. När de träffade varann och vi prata i telefon så sa hon surt åt honom att lägga på.
Jag tänkte inte på det nå mer utan trodde på vad han sa. Så jag träffade honom och vi blev ihop, nu kan jag säga att de är ihop... Det tog ganska hårt, att min känsla stämde så väldigt mycket och ändå gick jag rakt in i det.

Den här gången har jag ingen sån känsla, jag tror på det han säger. Han säger att han inte vill binda sig, men han säger också när jag frågar om han ska träffa andra tjejer, att han inte ska det. Så det kan mkt väl vara så att han är osäker, att han vid något tidigare tillfälle rusat in i något och sen ångrat det, han vill kanske bara känna på det lite längre innan han vet säkert.

Men ja, jag har bestämt mig iaf, jag ska fortsätta vara hans vän, sen så får jag leva i nuet och göra det som känns rätt. Kanske ska jag vara mer svårflörtad, inte ge honom riktigt allt.

Samtidigt är han alltid den som ringer om dagarna. Det har han alltid gjort från början. Jag ringer nån gång ibland, om jag av nån anledning missat hans samtal eller så.

Jag har berättat för honom hur jag känner och när jag tittar på honom när jag säger det, så sitter han och ser väldigt fundersam ut och osäker.
Sen tror jag nog att jag kommer ångra det om jag gör slut på det helt nu. Då är det bättre att bli ledsen om han hittar nån annan och komma över det istället för att fundera, 'hade det kunna bli något om jag haft mer tålamod?'...
Men tack så jättemycket för era råd! De har verkligen fått mig att fundera! Jag uppskattar det verkligen!

Där hittade du nog ditt eget svar och gör ett medvetet val:)

Bra jobbat;)

Hoppas att den här killen är värd dig:love:
 

mania

Medlem
Kön
Kvinna
Kanske killen inte är riktigt säker på vad han känner för dig. Han kan ju också må dåligt pga nåt eller ha blivit bränd, kanske.
Jag tror det är bra om du spelar lite svårflörtad, som du sa. Då kanske han blir rädd att mista dig. Annars kan du säga att du behöver vara ifred ett tag för att tänka på hur du vill ha det (om du orkar), då kanske han blir osäker på om du ska försvinna och får tid att känna att han saknar dig, att han inte vill vara utan dig.
Jag förstår om du inte vill göra slut. Själv fick jag magkrämpor så jag hamnade på lasarettet när vi tog en paus.
Lycka till! Jag håller tummarna för dig!
PS! Vore roligt att få veta hur det gått längre fram, om det blev ni eller inte!
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Jadu mania, det är nu gjort. Efter helgen som varit nu så har jag bett honom om lite distans ett tag framöver. Det blev för mkt, i fredags blev jag nästan rädd också.
Vi hade varit med varann från 13 på dagen till strax innan fem, för då skulle jag på ridningen, sen halv tio på kvällen for jag till honom och såg film, det blev bestämt i sista stund. Han var inte intresserad av filmen så han gjorde annat. När jag satt där i soffan själv och såg film, och börja titta mig omkring så tänkte ja, 'Fan, vänner ser filmen även fast den inte är bra om den andre verkligen vill de, är det inte såhär det blir när man är ihop, eller när man flyttat ihop...'. Jag var med honom också på torsdagskvällen.
Och sen innan vi skulle träffa en av hans kompisar för att äta middag på fredagen fick jag veta att hans kompis och hans tjej skulle vilja ha trekant, då fråga jag såklart om han skulle haka på och ha de med dem, nä det var tydligen mig han syfta på om jag ville de. Sen så föreslog han att han kanske skulle fråga om de ville ha fyrkant med mig och han. What?! Det är väl sånt som par gör, inte kompisar????
Så ja, på lördag morgon bad jag om lite distans ett tag. Jag måste nog få ordning på förvirringen, sluta tänka så mkt på att det kan bli ett förhållande eller så, utan bara umgås med honom och se vad som händer, efter jag såklart haft distans från honom ett tag.

Men jag ska följa upp! Så får vi se vad som händer! :)
 

el gardo

Medlem
Kön
Man
Mina tankar.
Att ha distans från varandra ett tag brukar kunna få båda att inse vad de verkligen vill.
Du kanske kommer bibehållla viljan om ett kärleksförhållande, även en lång tid framöver. Han kanske inser vilket härligt kärleksförhållande han går miste om om han inte vågar.
Eller så känner en, eller båda, att skilda vägar är det bästa.
Tids nog så kommer både du och han inse vad ni vill. Och hur det än blir så överlever man alltid.
Jag tror det mesta handlar om att inte pressa dig/han att måsta veta vad du/han vill, och i slutändan våga ta risker här i livet.
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Sant så är det såklart! Men då han inget vill alls är det lite svårt. Jag har bestämt mig för att ge upp nu iaf, jag var med honom för några dagar sen och jag var sur på honom från det jag såg honom till det att jag lämna honom typ så, det är nog bäst vi går skilda vägar, jag måste bara lugna ner mig ett tag och ta reda på mig själv innan jag säger det till honom däremot. :) Jag har tålamod, men inte hur mycket som helst...
Men livet går vidare, jag är inte gammal å gaggig så en vacker dag träffar jag nog Herr Rätt. :)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Sant så är det såklart! Men då han inget vill alls är det lite svårt. Jag har bestämt mig för att ge upp nu iaf, jag var med honom för några dagar sen och jag var sur på honom från det jag såg honom till det att jag lämna honom typ så, det är nog bäst vi går skilda vägar, jag måste bara lugna ner mig ett tag och ta reda på mig själv innan jag säger det till honom däremot. :) Jag har tålamod, men inte hur mycket som helst...
Men livet går vidare, jag är inte gammal å gaggig så en vacker dag träffar jag nog Herr Rätt. :)

Det är inte helt fel att vara singel heller - kan jag berätta;)

Kram på dig:love:
 

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
haha, nä, det är ju inte det, för det mesta kan det vara bra också. :D Man kan hitta på mycket kul när man är singel. ;)

Kram!
 
Toppen