Beroende av onani

handtralla

Medlem
Kön
Man
Jag tror inte att man kan bli beroende på samma sätt som av andra beroende framkallande saker, men nog kan det ibland kännas som att det är som ett "tvång" ibland[}:)]

Keep on going!!
 

behappy

Medlem
Kön
Man
Hur gammal är du jobo?
Jag vet ju inte hur gammal du är så jag gissar på att du är ganska så ung, när man är i ca 13 till ca 16 års åldern så är man helt enkelt väldigt nyfiken på sin kuk och att på runka den, inget konstigt med det, det avtar kanske när du blir lite äldre, men runka det gör man i alla åldrar och alla gör det olika mycket.

Det finns ju människor som är sexmissbrukare, men det är lite annorlunda det, det handlar i stor utsträckning om närhet och bekräftelse.
 

handtralla

Medlem
Kön
Man
Det kan säkert vara så att du får skuldkänslor också efter att du runkat. Men det kan nog vara så för vissa personer. Jag har själv ibland skuldkänslor efter att jag runkat, största problemet är att jag inte vet varför det är så.

(Kom nu inte med en massa tjafs om att föräldrar sagt att man inte får osv.)

Keep on going!!
 

behappy

Medlem
Kön
Man
Det kan ju vara så att man har blivit matad med att det inte är rätt och så vidare. Men det är nog väldigt individuellt varför man har skuldkänslor och alla har ju inte det.
Det är något som man kanske ska försöka att lista ut så att man kan berarbeta det.
I vilket fall som helst är det ju inget man ska skämmas över eller har skuldkänslor för, runka är bra!
 
Toppen