Bi med ovetande sambo

Man 1972

Medlem
Kön
Man
Jag tror inte du är ensam i denna världen vad har du på detta viset.
Det är många orsaker till att inte sexlivet alltid fungerar som man vill ha det till hemma.
Jag är gift och har varit i många år. Men även detta med bisexualitet har växt fram hos mig. Min fru gillar ju inte riktig jag gör kommer in på det ämnet typ lite som det är äckligt. Äckligt.
Man ska aldrig gynna otrohet men man kan inte heller gå i öppet fängelse då kan man gå i sönder själv.
Det bästa är om du kan på något vis för någon relation för vad du känner för och hur du tänker om det bisexuella hon kanske vill ge dig ett grönt kort, så att du får leva ut den sexualiteten. Du kan ju se frågor om ni ska bjuda in en extra man.

Mellanmjölk

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag tror inte du är ensam i denna världen vad har du på detta viset.
Det är många orsaker till att inte sexlivet alltid fungerar som man vill ha det till hemma.
Jag är gift och har varit i många år. Men även detta med bisexualitet har växt fram hos mig. Min fru gillar ju inte riktig jag gör kommer in på det ämnet typ lite som det är äckligt. Äckligt.
Man ska aldrig gynna otrohet men man kan inte heller gå i öppet fängelse då kan man gå i sönder själv.
Det bästa är om du kan på något vis för någon relation för vad du känner för och hur du tänker om det bisexuella hon kanske vill ge dig ett grönt kort, så att du får leva ut den sexualiteten. Du kan ju se frågor om ni ska bjuda in en extra man.
Ja, men svårt att ta upp när man inte var ”ärlig” från start i början av relationen.

D

Deleted member 73515

Gäst
Hej,
Som rubriken lyder så är jag (sexuellt) BI.
Sambon vet inget om detta, ej heller mina ”äventyr” innan vi träffades.
Vi har sällan sex (på sin höjd 1 gång i månaden). När vi väl har det så är sexet bra och hett.
Men, jag är ju kåt mest hela tiden och har nu på senaste börjat fantisera om BI upplevelser igen. Brottas oerhört med samvetet över att vara otrogen, vilket jag inte varit och troligtvis inte kommer att vara heller.
Det absolut bästa scenariot vore ju om hon tycker det är okej att jag får leva ut lite fantasier. Det värsta vore ju att hon lämnar mig…
Försökt att prata lite lätt om det som tex att få ett finger eller strap-on i röven men då verkar hon mest äcklad. Har pratat generellt om att vi borde ligga oftare men det blir ingen skillnad.

Frågan blir väl…hur fan löser man ett förhållande där en är kåtare än kåtast och vill hela tiden och den andra knappt vill alls?
Romantik ger mer sexlust hos kvinnor. Säg att du älskar henne och gör det mysigt med ljus t.ex.
Mysiga middagar på restaurang. Ge uppskattning utan överdrifter, för då kanske hon tror du har dåligt samvete för att ha varit otrogen. ;)

D

Deleted member 73515

Gäst
Romantik ger mer sexlust hos kvinnor. Säg att du älskar henne och gör det mysigt med ljus t.ex.
Mysiga middagar på restaurang. Ge uppskattning utan överdrifter, för då kanske hon tror du har dåligt samvete för att ha varit otrogen. ;)
Jag upplevde också en stor brist på sex. Men vi fick en nytändning och sedan ville hon ha mer och förstod mitt behov bättre också.

Mellanmjölk

Aktiv medlem
Kön
Man
Jo absolut, lite vardagsromantik ökar ju chanserna på att få till det. Men man har ju inte råd att gå ut på middag varje dag!

reptilen

Välbekant medlem
Kön
Man
Känner igen mig i problemen som nämns här.
Har själv ett stort sexbehov, och fantiserar om allt möjligt, och vill gärna prova saker.
Onanerar dagligen och kollar en del på porr och har en del kontakter online som jag chattar med.
Min sambo däremot är helt ointresserad av sex och minsta hint kring ämnet gör att hon reagerar med avstånd. Lite tråkigt och frustrerande då jag tycker sex är en källa till glädje och välmående generellt.
Samlag och avsugningar sker väldigt sparsamt kanske 1 gång var tredje år. Vore nice om det skedde lite oftare LoL
Ja inga lätta saker detta, men verkar vara ett vanligt problem. Hur går man vidare, är den stora frågan.

Chan

Medlem
Kön
Man
Jag lever idag med en sambo

Hon vet inget om min bisexuella sida

Vilket inte har med vårt uteblivna sexliv
Då vi har levt i ett till och från förhållande under många år
Så har jag idag förstått varför vi hela tiden försöker
Det startar alltid med underbar sex
I alla former
Helt galet och intensivt
I en månad ungefär
Men sen händer det något

Hon får för sig att all beröring bara är sexuell
Och jag blir kallad kåtbock
Vilket inte är den titeln jag vill ha
(Att jag är det, är inte detsamma dock)

Hon har sagt att hon kan runka av mig om jag vill någon gång
Vilket bara känts konstigt

Kommer nog aldrig att fråga igen
Även om hon gjorde det

Jag började söka mig till min bisexuella sida vid ett av våra uppehåll

Men jag vet faktiskt inte heller om man kan rucka på sin egna princip
Att inte vara otrogen

Försökt med att det inte är känslor inblandat
Då jag endast är sexuellt bi
Och av samma kön

Men om kuken är framme med någon annan
Så är det nog otrohet ändå

Tråkigt att hamna i någon sexdvala bara

Har inte bestämt mig än

Frank

Välbekant medlem
Kön
Man
Känner igen mig i problemen som nämns här.
Har själv ett stort sexbehov, och fantiserar om allt möjligt, och vill gärna prova saker.
Onanerar dagligen och kollar en del på porr och har en del kontakter online som jag chattar med.
Min sambo däremot är helt ointresserad av sex och minsta hint kring ämnet gör att hon reagerar med avstånd. Lite tråkigt och frustrerande då jag tycker sex är en källa till glädje och välmående generellt.
Samlag och avsugningar sker väldigt sparsamt kanske 1 gång var tredje år. Vore nice om det skedde lite oftare LoL
Ja inga lätta saker detta, men verkar vara ett vanligt problem. Hur går man vidare, är den stora frågan.
Det är mer eller mindre så för allt för många,ett tråkigt senario när man lever med nån man verkligen gillar men sexet är allt för sällan.

Mellanmjölk

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag lever idag med en sambo

Hon vet inget om min bisexuella sida

Vilket inte har med vårt uteblivna sexliv
Då vi har levt i ett till och från förhållande under många år
Så har jag idag förstått varför vi hela tiden försöker
Det startar alltid med underbar sex
I alla former
Helt galet och intensivt
I en månad ungefär
Men sen händer det något

Hon får för sig att all beröring bara är sexuell
Och jag blir kallad kåtbock
Vilket inte är den titeln jag vill ha
(Att jag är det, är inte detsamma dock)

Hon har sagt att hon kan runka av mig om jag vill någon gång
Vilket bara känts konstigt

Kommer nog aldrig att fråga igen
Även om hon gjorde det

Jag började söka mig till min bisexuella sida vid ett av våra uppehåll

Men jag vet faktiskt inte heller om man kan rucka på sin egna princip
Att inte vara otrogen

Försökt med att det inte är känslor inblandat
Då jag endast är sexuellt bi
Och av samma kön

Men om kuken är framme med någon annan
Så är det nog otrohet ändå

Tråkigt att hamna i någon sexdvala bara

Har inte bestämt mig än
Ja ”kåtbock” och ”är sex det ända du tänker på…” känner man igen.
Tror män och kvinnor generellt (finns ju såklart undantag) ser lite olika på sex, män kan lättare koppla bort känslor och lägga fokuset på själva njutningen av få sig ett sprut. Medans kvinnor mer ser det som en intim kärleksakt med den man älskar, där sexet och orgasmerna bara är en del av hela akten.
Verkar ju vara relativt vanligt med män vill ha sex oftare. Kommunikation är väl den rätta vägen att gå, men som i mitt fall är jag ju livrädd att hon blir äcklad och lämnar mig om jag tar upp att jag är sexuellt bi.

Hyposeed

Medlem
pel Tror hon förstår mitt behov, men oftast får man ett ”ja men gå och runka då”-svar om man råkar nämna att man är lite sugen
Jag har fått samma svar. Då får du runka istället säger hon, eller köpa en konstgjord (som jag också gjort). Hon vill ju at jag ska bli tillfredställd ändå och förstår delvis mitt behov.
Långt förspel och lite vin kan hjälpa en del.
Hon vill gärna bli mer sugen själv men har svårt att få igång lusten, särskilt nu i klimakteriet. Hon tar heller nästan aldrig initiativet vilket kan kännas lite tråkigt och avtändande för mig. Men det hänger också mkt på problemet att höras och hon föreslår ändå att vi ska göra det i skogen istället för hemma. Så det är positivt!

Mellanmjölk

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag har fått samma svar. Då får du runka istället säger hon, eller köpa en konstgjord (som jag också gjort). Hon vill ju at jag ska bli tillfredställd ändå och förstår delvis mitt behov.
Hon vill gärna bli mer sugen själv men har svårt att få igång lusten, särskilt nu i klimakteriet. Hon tar heller nästan aldrig initiativet vilket kan kännas lite tråkigt och avtändande för mig. Men det hänger också mkt på problemet att höras och hon föreslår ändå att vi ska göra det i skogen istället för hemma. Så det är positivt!
Läckert att få till det i skogen, att äventyra med sex på udda platser har vi pratat lite om. Hon är dock inte intresserad av det, det är bara hemma i sängen som gäller, ja kanske kan hända på ett hotellrum också om vi är ute på vift. Absolut inte i någon annans hem, inte i tält, inte ute (skog eller liknande).

MrStroke

Medlem
Kön
Man
Man måste ju bara älska utesex! Ofta när vi skulle få barnen att somna så var det att åka bil som gällde. Och då blev det ofta skogsknull

Hyposeed

Medlem
Läckert att få till det i skogen, att äventyra med sex på udda platser har vi pratat lite om. Hon är dock inte intresserad av det, det är bara hemma i sängen som gäller, ja kanske kan hända på ett hotellrum också om vi är ute på vift. Absolut inte i någon annans hem, inte i tält, inte ute (skog eller liknande).
Vi har haft riktigt bra och upprepat sex på spa helger. 3ggr på samma helg är mkt för oss!
Kan rekommenderas om det är svårt att slappna av hemma.

Kön
Man
Känner igen mig mycket i det ni andra skriver och delar en hel del av de upplevelser kring olika sexlust mm. Är själv i ett långt förhållande med barn och vi har väldigt olika sexlust. Vi har bra sex när det väl händer men det är mycket som ska tajma så det blir inte så ofta. Har läst att det är vanligt att många kvinnor har "responsiv" lust (googla för mer läsning). Att de blir kåta först efter en liten stund av förspel tex. Och man kan öppna den diskussionen och istället för att fråga om partnern vill ha sex kanske man kan fråga om partnern kan tänka sig att försöka hitta lusten. Det blir lite mindre rätt fram. Jag har upplevt att det fungerar för oss.

Jag har också varit väldigt nervös för att ta upp vad jag gillar och vill göra men jag har tagit det i små steg. Dels har jag pratat om det men även visat eller tagit initiativ när vi väl har sex. Är själv inte bi så det är kanske inte riktigt samma sak. Men jag skulle tex vilja bli peggad, men jag har inte kommit dit än.. Men hon vet i alla fall att jag gillar ett finger i rumpan så nästa steg blir kanske någon leksak eller plugg. Små steg.. :)

Det viktigaste tror jag är att prata med varandra, även om det är läskigt. Ta det lite i etapper så kanske det känns lättare.

Toppen