Bilder som förvirrar

Nudist24

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Har märkt att det är fler och fler killar som har bilder på tjejer som profilbild. Varför det? Det bara förvirrar. Har gång på gång blivit besviken då jag trott att det dykt upp en ny medsystet men det visar sig vara en killprofil. Inget fel på killar men det blir "falsk varubeteckning"!

Elyos

Medlem
Det verkar generellt vara en grej att inte ha bilden på sig själv numera.

Jag som hänger en del på Discord ser ooooerhört många anime bilder på snygga tjejer – vilket i 99% av fallen inte representerar kontots ägare särskilt väl :LOL:

Själv har jag alltid någon bild på mig själv numera. Är man inte stolt över sig själv så behöver man jobba en hel del på sin självkänsla tycker jag.

okejåvahär

Medlem
Kön
Man
Jepp, väldigt vanligt. Jag tror inte det är medvetet gjort för att vara falsk marknadsföring, men effekten blir ju det.

Jag tror tankegången är något i stil med att man inte är bekväm med en bild på sig själv (kanske för att man inte tycker att man själv är genuint sexig), men vill ha något som är sexigt och som ska tilltala folk man ser som sina gelikar.

Xerton

Välbekant medlem
Kön
Man
Håller med. Kan bli väldigt konstigt. Och om det nu är som okejåvadå säger att folk inte vågar visa men vill ha en bild så går det att hitta något som är manligt i alla fall

Waleif

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Det blir så ointressant att diskutera med någon som inte bara är anonym utan därtill otydlig på gränsen till oärlig. Är inläggen också bara hittepå?
Förstår att vi inte har namn och adress här, men man behöver ändå stå för vem man är på något sätt om inläggen ska ha något värde.

okejåvahär

Medlem
Kön
Man
Samtidigt kan ju en bild på ett kön få mig att undvika den personen. Både man och kvinna.
Ja, jag tycker det blir lite enahanda med alla snoppar på avatarerna här faktiskt.

På en tidigare användare hade jag min egen snopp som avatar, och fick då otroligt många oombedda meddelanden från andra (manliga användare). Så fort jag bytte avatar slutade de komma. Så på något sätt verkar en del mena att ett könsorgan som avatar signalerar att man vill ha närmanden.

Toppen