Bisexuell och gift/sambo?

Benster112

Medlem
Kön
Man
Är det extremt mycket vanligare med bisexuella kvinnor nuförtiden? Verkar nästan så. Så är inte fallet med män och jag undrar vad det kan bero på.

Håller nog inte med om det.
Kolla bara in alla killar som gillar tjejer, men också att suga kuk här på forumet. Det skulle jag kalla bisexuellt. De är en majoritet här, enligt vad jag har läst. ;)
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Ojdå, det här var tydligen ett hett ämne.

Måste säga att jag har lite svårt att sätta mig in i hur du resonerar Jenni. Låt oss säga att du skulle få reda på att din man är bisexuell. Vad är det som skulle vara så farligt med det? Tror du att bisexuella har större benägenhet än andra till otrohet?

Eller är det vetskapen att du har "delat" honom med andra män i hans tidigare relationer som gör dig så förskräckt?

Personligen så är jag rätt svartsjuk av mig, men jag tror inte att det skulle göra någon större skillnad om jag hade en partner som var bisexuell. Och jag är rätt säker på att jag skulle ha lättare att acceptera hennes ex om det var kvinnor än om det var män.

Visst har du rätt till dina tankar och dina känslor, men det du beskriver låter som en liten dos svartsjuka/osäkerhet och en liten dos homofobi. Å jag tycker att bägge är onödigt slöseri med energi.

Å för att vara lite tydlig då; Nej, jag dömer inte dig. Reflekterar lite bara.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Äsch, det var inte så allvarligt.. Hoppas ingen glad runkare eller onanissa tog illa upp, det vill jag inte... Knull på er,
snuskhumrar och kåtslampor! :) Har precis läst "Da Vinci-koden", läs den ni som inte har gjort det, den är hyfsat cool ang
kyrkans kontrollbehov...

Sex och kåthet handlar ganska mycket om lust och frihet, positiva tankar, att känna sig hyfsat "okej". Om lust att tömma
kuken/gnida fittan och njuta av varandras kroppar. Enkelt. Men det finns ingen "rätt" eller "fel" kärlek, inte vad jag vet i varje fall. Du får stoppa in den i vilket hål du vill, alla har rätt till sin sexualitet - så länge alla är med på det. Och att slippa krafter som försöker få dom att skämmas eller känna sig äckliga eller smutsiga för sin sexualitet, hetero/homo/bi eller vad
det nu är.

Jag gillade inte ditt "Äcklad och rädd", helt enkelt... för det sårar dom som inte är lika starka som du, yngre, inte like bombsäkra, redan utsatta. Ingen stor grej, men JAG tycker inte dessa ord passar på onanera.se. Men jag vill inte döma dig... Fast du kanske menade äcklad av svartsjuka? Det skulle jag också kunna vara, jag är rätt svartsjuk av mig.

Döma? Jo förresten!! Det kan du ge dig fasen på! Jag *dömer* dig till fyra timmars skamlöst, syndigt, liderlig, snuskigt kåtslampig brunstig sex i kväll!! Jag dömer dig till hårt bakifrånknull! ;) Hoppas du får njuta och vara glad - som den kåtslampa du är...
 

erotique

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag vill ge en eloge till dig, Jenni, som vågar uttrycka dina egna känslor, trots att de kanske inte är vad man skulle kalla politiskt korrekta.

Jag kan inte låta bli att fundera. Är det trångsynt att känna sig "äcklad och rädd"? Eller är det kanske trångsynt att inte acceptera att vissa människor ärligt kan känna så? Alla måste faktiskt inte ha samma åsikter, tankar och känslor om allt, även om det ibland kan verka så i detta enkelspåriga land.

Nej, försök acceptera att vi är olika i vårt tanke- och känsloliv, precis som vi är olika när det gäller exempelvis sexuella preferenser. Först då uppnår vi VERKLIG tolerans, dvs inte bara gentemot det som för dagen är politiskt korrekt.

* * * * *

Ska jag bidra med några egna erfarenheter, så har min kvinna anförtrott mig att hon ibland drömmer om tjejer. Jag tycker bara det är spännande, för jag litar helt på henne och vet att det stannar vid drömmar. Och på så vis delar vi ju vissa fantasier, vilket kan vara nog så trevligt.

Värre är väl i så fall om man får reda på att ens partner har blivit kär i någon annan - oavsett kön. Det tycker åtminstone jag går djupare än drömmar och fantasier på ett ytligare plan.
 

erotique

Aktiv medlem
Kön
Man
Neggie: Verkar som att det är mångt fler kvinnor som är bisexuella i teorin än i praktiken...här. Och i livet i allmänhet. Varför är det så? Vi snackar ju 2006.

Vi snackar ju 2006. Läser jag rätt mellan raderna, så menar du (som man brukar när man uttrycker sig så) att vi lever i den bästa av världar, att allting just i år borde vara perfekt. (Vem definierar förresten vad som är en perfekt värld? Det finns lika många åsikter om den saken som det finns människor.)

Jag håller inte med. Jag menar att utvecklingen inte går spikrakt uppåt. Idealen skiftar från tid till annan, ideologier avlöser varandra. Religiositet kontra rationalism går i vågor. Vetenskap och teknik gör hela tiden framsteg; gamla kunskaper ratas i ljuset av nya. Men detta innebär inte med automatik att mänskligheten beter sig klokare för det.

Och var så säker - om några år kommer man att se tillbaka på år 2006 och tycka att vi var ena inkrökta typer som inte förstod bättre.

Så kom igen nu. Vi snackar ju 2006. Som vilket annat år som helst i världshistorien.

* * * * *

Hm, det var värst vad filosofisk man blev i kväll då... Off topic? Jaså. ;)
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Dags för en ny trådbumpning.

Och nu snackar vi 2019. Ett nytt och vanligt begrepp har uppstått: binyfiken. Bisexuella är den kategori inom hbtqspektrat som erhållit minst fokus kanske p g av ett allmänt behov av svart/vittänkande kring sexuell preferens. Ingen vill i princip bli kallad "bisexuell".

En fallstudie: 1995 satte jag in en kontaktannons i Aktuell Rapport. (Blixtkontakt kallade tidningen det dvs man satte in en annons på våren som publicerades på hösten och detta precis innan internet slog igenom!) Jag träffade då en 20-årig snubbe som var intresserad av att bli påsatt. Efteråt blev han så skamfylld att han bröt kontakten. Två år senare när jag hade en tjej hörde han av sig igen och hade bestämt sig för att nu var han homo. Jag besökte honom i hans lgh som för säkerhets skull var utsmyckad i sovrummet med en porraffisch av en tjej! Vi hade sex men jag var inte så intresserad av honom just då och fick efter upprepade samtal avstyra relationen. Idag är han gift med en kvinna och har barn.

Antar att han är bisexuell men känt något slags socialt tryck att leva ett vanligt svenssonliv. Det är också möjligt att han är smygbög vilket inte kan vara så kul för frun.

Hos de homokillar jag träffat har jag noterat en förbluffande grad av ensidighet i leverne, yrkesval och t o m musiksmak. Det är ju inte alla som vill flänga runt på technofester och schlagerdiscon och ha jobb av typen servitör, frisör, inredare eller steward men tänk vad många som faktiskt lever så! (Faktiskt har "fjolljollen" Patricia sina gayaftnar på söndagar för att så många av besökarna normalt sett har ledigt på måndagar.) Det är en hög nivå av promiskuitet och användning av droger samt även andra instabilitetskaraktäristika såsom andrahandsboende högt upp i åldrarna.

Det verkar som om frigörelseprocessen från 1970-talet resulterat i skapandet av en tydligt definierad subkultur och inte så mycket mer.
 
Last edited:

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Dags för en ny trådbumpning.

Och nu snackar vi 2019. Ett nytt och vanligt begrepp har uppstått: binyfiken. Bisexuella är den kategori inom hbtqspektrat som erhållit minst fokus kanske p g av ett allmänt behov av svart/vittänkande kring sexuell preferens. Ingen vill i princip bli kallad "bisexuell".

En fallstudie: 1995 satte jag in en kontaktannons i Aktuell Rapport. (Blixtkontakt kallade tidningen det dvs man satte in en annons på våren som publicerades på hösten och detta precis innan internet slog igenom!) Jag träffade då en 20-årig snubbe som var intresserad av att bli påsatt. Efteråt blev han så skamfylld att han bröt kontakten. Två år senare när jag hade en tjej hörde han av sig igen och hade bestämt sig för att nu var han homo. Jag besökte honom i hans lgh som för säkerhets skull var utsmyckad i sovrummet med en porraffisch av en tjej! Vi hade sex men jag var inte så intresserad av honom just då och fick efter upprepade samtal avstyra relationen. Idag är han gift med en kvinna och har barn.

Antar att han är bisexuell men känt något slags socialt tryck att leva ett vanligt svenssonliv. Det är också möjligt att han är smygbög vilket inte kan vara så kul för frun.

Hos de homokillar jag träffat har jag noterat en förbluffande grad av ensidighet i leverne, yrkesval och t o m musiksmak. Det är ju inte alla som vill flänga runt på technofester och schlagerdiscon och ha jobb av typen servitör, frisör, inredare eller steward men tänk vad många som faktiskt lever så! (Faktiskt har "fjolljollen" Patricia sina gayaftnar på söndagar för att så många av besökarna normalt sett har ledigt på måndagar.) Det är en hög nivå av promiskuitet och användning av droger samt även andra instabilitetskaraktäristika såsom andrahandsboende högt upp i åldrarna.

Det verkar som om frigörelseprocessen från 1970-talet resulterat i skapandet av en tydligt definierad subkultur och inte så mycket mer.

Fråga eller påstående?
Fallstudie, du bygger din empiriska studie på ett fall?

Jag har noll koll, lever i en hetronormativ värld, en och annan smyg gay/bi

Hur ser lab-världen ut?
 
D

Deleted member 26814

Gäst
Hustrun visste redan från början om min livshistoria på det sexuella planet, då vi snackat mycket om det tidigare, men då då på kompisnivå.
Så när känslorna blev djupare och vi blev ett par, kändes det underbart att inte behöva förställa sig utan bara kunna leva ut för fullt.
Det skapade ett djupare förtroende oss emellan.
Eftersom min hustru också har haft äventyr med andra kvinnor, är hon aldrig fördömande mot mina...
Det är kärlek, det...
 

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Hustrun visste redan från början om min livshistoria på det sexuella planet, då vi snackat mycket om det tidigare, men då då på kompisnivå.
Så när känslorna blev djupare och vi blev ett par, kändes det underbart att inte behöva förställa sig utan bara kunna leva ut för fullt.
Det skapade ett djupare förtroende oss emellan.
Eftersom min hustru också har haft äventyr med andra kvinnor, är hon aldrig fördömande mot mina...
Det är kärlek, det...
Tror på öppenhet i de här sammanhangen
 

Falconb

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Här villa jag hålla med Maree, detta är något man tar upp bland dom första träffarna. Ärlighet är något som gör förhållanden starkare. Jag är Bisexuell (Är 99/1, 99% kvinnor går bort, så män är en promille). Jag skulle ändå berätta detta så att min parner/blivande partner vet. Annars skulle mitt förhållande vara byggt på en lögn och det är ett hus byggt på kvicksand.
 

Falconb

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Hustrun visste redan från början om min livshistoria på det sexuella planet, då vi snackat mycket om det tidigare, men då då på kompisnivå.
Så när känslorna blev djupare och vi blev ett par, kändes det underbart att inte behöva förställa sig utan bara kunna leva ut för fullt.
Det skapade ett djupare förtroende oss emellan.
Eftersom min hustru också har haft äventyr med andra kvinnor, är hon aldrig fördömande mot mina...
Det är kärlek, det...

Jimmy, du lever ett liv som jag verkligen skulle vilja ha, ha det godis mannen :)
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Denna funderingen passar inte in på "gift/sambo" men tänkte i brist på bättre tråd ta upp den här ändå.

Två olika kompisar i trettioårsåldern verkar träffa snubbar men smyger med detta. Den ene är faktiskt en granne om vilken en granntant - som ideligen ränner omkring med sin jycke - har skvallrat om. Den andre råkade av misstag skicka mig ett relativt avslöjande sms. Nåja, bägge låtsas som om det regnar och håller heterofasaden uppe genom att sprida ut att de skall på date med tjej litet i tid och otid. Det har blivit ganska många dater men märkligt nog inga flickvänner. I dagens samhälle borde det inte vara några uppenbara problem med att komma ut, kan man tycka.

Någon som känner igen beteendet?
 

OnaneraMera

Ny medlem
Kön
Man
Min fru vet att jag är bi och har erfarenhet förr. Men hon vill inte dela mig med nån annan. Vare sig kvinna eller man. Inte heller vill hon ha någon älskare själv. Jag har inte gjort något snedsprång så länge jag varit gift. Men kan säga att jag fantiserar mycket...
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Jag var tidigare tillsammans med en bisexuell kvinna, hon var väldigt öppen med det. Enligt henne var det inget fel om två kvinnor var tillsammans jag som hennes pojkvän kunde få vara med. Det hände aldrig senare kom hon ut och är nu inte bisexuell utan lesbisk.
 

Stingray

Välbekant medlem
Kön
Man
Är bisexuell och öppen med det inför min fru. Hon tycker det är härligt och vi har trekanter med bimän då och då. Bästa killsexet är ändå när jag är ensam med en kille.

Det fungerar eftersom jag är helt öppen inför henne och att jag inte är homoemotionell: jag blir kåt på killar men absolut inte kär.

Hennes initiala reaktion var att hon inte ville veta av det. Men det vände till intresse. Hon insåg att hennes initiala reaktion bara var egoistisk. Vi har nu bättre sexliv än någonsin. Och jag busar med en kille någon gång i månaden.
 

pp72jm

Ny medlem
Kön
Man
Handlar om ärlighet, både vid inledandet av förhållande och vid eventuellt samtal om sexfantasier. Lyssna på varandra ordentligt.
 

Bi-Transa

Välbekant medlem
Kön
Man
Min fru vet om att jag är ni och har inget emot att jag är ni och gillar attklä mig i snygga underkläder för kvinnor hon brukar vara med som smakråd när jag skall handla!
Hon brukarfälkamed når jag går på Manhattan eller Blue Vision.
 
Toppen