Blyga unga killar?

DCshoes

Ny medlem
Kön
Man
Går ofta o tränar och simmar i simhallen där jag bor.Har lagt märke till att väldigt många killar i typ 15-20 års åldern är så väldigt rädda för att ta av sig badbrallorna när de duschar,likaså i omkl.rummet,många står och krånglar med en hand och drar av sig brallorna och håller handduken runt sig med den andra,både kompisar tillsammans och ensamma killar...varför är så många rädda o blyga för det??
Hur gör ni själva??känns inte så fräscht att duscha i badbrallor precis...
Och så farligt är det väl inte att visa snorren i ett omklädningsrum??

Nu får jag säkert svaret "för att du står o glor" men så är det inte :)
 

Bluesman

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
ALLTID NÄCK!

Vill någon tita, varsegod, det bjuder jag på.

Antar att de är rädda för att någon ska fota och lägga upp
någonstans där de inte vill vara, eller bara har någon typ av
komplex som man ju ofta har i den åldern,
alla tror kanske att de har världens minsta snorre.

Men som sagt själv bryr jag mig inte, och får man några intensiva
blickar kan man kanske dra slutsatsen att någon tycker att man ser bra ut!

:D
 

rakad & naken

Medlem
Kön
Man
Jag har också lagt märket till det här, o det är grymt störigt.

det värsta är att det nästan smittar av sig lite på mig, jag börjar ju också hålla på med att ha badbrallorna på i bastun o duschen, inte alls bra.

det borde vara mer naket i omklädningsrummet, det är ju inget farligt.

jag får bestämma mig att föregå med gott exempel.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Du säger svaret själv. Inte att just du står och glor, men det är klart dom flesta killar inte uppskattar blickar från andra killar.. det bara är så, inte för att vara taskig.

Och just badhus o simhallar har ett visst rykte att dra till sig killar som inte bara är där för att simma? Det vet ju alla...

Tänk efter själv, vad skulle det annars vara? Gör dom så för att vara taskiga? Nej... För att irritera någon? Nej....

Det är klart dom gör det för att dom vill vara lite ifred. Om ni som gillar nakna killar har lite tålamod så dyker det säkert upp andra killar som gillar det också... Lycka till med badandet, :)
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Kanske mognadsfråga... unga killar och tjejer har väl en ganska komplexfylld syn på sina kroppar. Eller så är dom väl rakade men vågar inte visa det.

Jag gjorde likadant när vi var på gymmet eller badhuset när jag var yngre. Första tiden jag var rakad var jag rätt ovillig att visa det... Förstår inte varför idag. Idag åker byxorna av illa kvick :D
 

taurus

Medlem
Ålder
69
Kön
Man
Kanske mognadsfråga... unga killar och tjejer har väl en ganska komplexfylld syn på sina kroppar. Eller så är dom väl rakade men vågar inte visa det.

Jag gjorde likadant när vi var på gymmet eller badhuset när jag var yngre. Första tiden jag var rakad var jag rätt ovillig att visa det... Förstår inte varför idag. Idag åker byxorna av illa kvick :D

heard, heard!!!:p
 

Oriah

Medlem
Kön
Kvinna
jag var faktiskt i simhallen idag, och man ser samma beteende på unga tjejer, mest i 14-16 års åldern. duschar med baddräkten på osv. Själv har jag aldrig gjort så, helst skulle man ju simma naken, skulle vara intressant att se folks reaktioner :D:cool:
 

taurus

Medlem
Ålder
69
Kön
Man
Har inte varit på badhus på många år nu men om jag hamnade där så var nog kuken inte det jag skulle dölja först, inte i min ålder iaf;)
 

megapixel

Medlem
Kön
Man
Kanske mognadsfråga... unga killar och tjejer har väl en ganska komplexfylld syn på sina kroppar. Eller så är dom väl rakade men vågar inte visa det.

Jag gjorde likadant när vi var på gymmet eller badhuset när jag var yngre. Första tiden jag var rakad var jag rätt ovillig att visa det... Förstår inte varför idag. Idag åker byxorna av illa kvick :D

absolut samma här, nu är jag stolt över min rakning ;) visar bara att man bryr sig!
 

nummen

Ny medlem
Kön
Man
Heromkring også mere vanlig med badeklær på i dusjen. Var i Tyskland i sommer, der var folk mye mere ublyg og badstubadet nakne begge kjønn som den naturligste ting i verden.
 

Roofu

Medlem
Kön
Man
Håller med. De få gångerna jag har varit på badhuset här i stan så ser man unga killar som duschar med badbyxorna på. Den enda gången jag gör det är när jag har badat klart. Då ställer jag mig i duschen men sen så tar jag av dom för att vrida ur allt klorvatten. För att sedan tvåla in mig för att göra mig klar för att åka hem.

Är jag utomhus på en badstrand är det byte under handuk. Men är det ingen i närheten så blir det utan handuk.
 

Andy_CamBoy

Medlem
Ålder
35
Kön
Man
i mitt fall var de att jag var väldigt svårt mobbad när jag var yngre, de gjorde att jag faktiskt skolkade från idrotten, så kan förstå mycket väl att vissa inte vill visa sig
 

LekenKille

Medlem
Kön
Man
Alla är vi ju skapade på olika vis när det gäller snoppen iaf. Några har större/mindre än andra, men är det nåt att skämmas över:sleep: Nej, jag tycker personligen inte det, men som någon sa i ett tidigare inlägg här, så är killar o tjejer lite i uppror med sina kroppar när dom är 15-17 år iaf. Själv har jag nog aldrig varit rädd för att visa mig i en dusch eller garderob i ett badhus eller simhall.

/LekenKille
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Håller fullständigt med Oriah, att samma beteende gäller på kvinnoavdelningen, fast jag har en teori om att när det gäller unga tjejer så är det antagligen på grund av dåligt självförtroende, när det gäller äldre kvinnor så är det oxå dåligt självförtroende, alternativt inbillad skam över valkarna.
Min träningskompis däremot, delvis tatuerad/skartatuerad behåller badräkten på för att det är jobbigt att folk glor.

Själv har jag ingen skam i kroppen & skulle kunna byta om på ett stadstorg, njuter av att duscha varm, skrubba mig ordentligt & basta.
 

Olle6

Medlem
Kön
Man
Har folk fått sämre självförtroende på senare tid? Det verkar så. Dessutom går det upp i åldrarna. Eller är det bara ett mode? Kanske har det något att göra med det vansinniga beteendet som vissa ynglingar har som att ha kalsonger på sig under badbyxorna. :eek:

Jag tycker att detta underliga beteende har accelererat de senaste decenniet. Förr var det ytterst sällan man såg folk duscha med kläder på. Och än mindre sitta i en bastu utan att vara naken. Det här nya "modet" är ju inte bara olämpligt utan direkt ohygieniskt och jag förstår egentligen inte att det är tillåtet.

Tidigare (nu låter det som om jag är 100 år) fanns det civilkurage hos de flesta mogna besökare som vågade säga till de yngre som inte tog av sig badkläderna och tvättade sig ordentligt innan de gick ut i badet.

För inte så länge sedan var jag i ett badhus i Danmark. Där var det inte tal om att ha badkläder på i dusch eller bastu. Fick personalen syn på det så blev det en tillsägelse och utvisning om han inte lydde.
Samma sak är det i Tyskland. Och inte bara i de mixade avdelningarna.

Var har det "frigjorda" Sverige tagit vägen? Är det de gamla Viktorianska idealen som tränger sig på igen?[:(!]
 

killen18sthlm

Aktiv medlem
Ålder
35
Kön
Man
Jag skulle fan vilja runka i duschen, om det var tillåtet skulle jag lätt göra det! :p
kanske väntar på nån kommer fram, säller sig på knä och frågar snällt.

Annars använder jag badbyxor om jag är med kompisar, när jag är själv är jag helt naken.
 

egonx

Medlem
Ålder
51
Kön
Man
Det är jävligt äckligt med badkläder i bastu och bubbelpooler, för att inte dessutom tala om kalsingar under badbyxorna!!??
Tror tyvärr att vi får se mer av detta i ett mångkulturellt samhälle. Och kalla mig faan inte främlingsfientlig, jag är ihop med en tjej från mellanöstern och vet hur djupt inpräntat det är att skyla sig i alla möjliga och omöjliga tillfällen.
Hon har nu förstått det sköna i vara naken eller iallafall ha så lite kläder som möjligt vid bad. Vi gillar båda att ta nakenbad på sommaren och henne får du alltid se naken i en bastu. PS Hon uppskattar t.o.m. surströmming och nubbe. DS
 
Toppen