Bröst...

Kuken

Medlem
Kön
Man
Vad brukar ni säga om era egna bröst? Bara bröst, eller tuttar kanske?
Lite nyfiken på om det finns uttryck som man inte känner igen!
Jag själv gillar nog "tuttar" bäst, för det låter så mysigt. :D
Ett ord som jag hatar är "pattar". Det låter som en gammal tants förtorkade hängbröst. :eek:;)

Kommer faktiskt inte på fler än dessa tre ord som man kan använda utan att det är mer humoristiskt eller nedlåtande...
Eller jo, killar har ju en del uttryck för sig, såsom "lökar" t ex. Men det känns inte riktigt som att det är nåt tjejer använder eller?

Nåå? :p
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Bröst säger jag, och någon enstaka gång pattar men då handlar det alltid om andras, det känns lite nedlåtande på något vis.
 

Kuken

Medlem
Kön
Man
Fan vad fega ni är! 100 pers har läst, men endast EN vågar säga nåt... Kom igen! Tror ni att morsan sitter och läser eller? ;)
 

Kuken

Medlem
Kön
Man
Originally posted by heimat

Alla kanske inte har tuttar som läser :)
Hahaha, nä så är det såklart. Tänkte inte på det, men det är ju 99% dreglande snubbar på det här stället. :(
Sen tror jag i och för sig också att flickorna i regel läser mer än de skriver i jämförelse. Vad nu det kan bero på. ;)
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Säger bröst, pattar använder jag inte, låter väldigt nedlåtande tycker jag ("visa pattarna"). Tuttar händer nog, men inte så ofta.
 

Frk. Stygg

Medlem
Kön
Man
Bröst eller tuttar brukar jag säga. Min pojkvän brukar säga boobisar när han är på det humöret.

Everyone has a sexlife. Just more or less active.
 

galen

Medlem
Kön
Man
Originally posted by fredrik66

Men vilken typ av kvinnor använder ordet "byst" då?

är nog de där äldre versionerna i kanske 40 50 års åldern som gör d

Livet går ut på att bli kåt... därför jag är det hela tiden
 
Toppen