Brasiliansk vaxning, erfarenhet?

EnEuro

Aktiv medlem
Väldigt sugen på att prova! Någon som gjort det och vet hur länge det håller sig bra? Förstår att det kan variera men jag är generellt inte så hårig av mig :)
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag har kört det några gånger, det håller runt 1 månad. Men är otroligt smärtsamt, speciellt första gången. Jag höll seriöst på att börja grina efter hon drog bort första stripen. Dock så blir det mindre smärtsamt för varje gång om man håller upp med det. Körde det varje månad under 1 år och efter 3 gånger så var det inte alls så farligt? Gissar att hårrötterna inte fäster lika bra eller något? Eller så blir man bara mer tolerant för smärta.

Just nu rakar jag dock, så det var ett tag sen jag vaxade min vän där nere. :)
 

EnEuro

Aktiv medlem
Jag har kört det några gånger, det håller runt 1 månad. Men är otroligt smärtsamt, speciellt första gången. Jag höll seriöst på att börja grina efter hon drog bort första stripen. Dock så blir det mindre smärtsamt för varje gång om man håller upp med det. Körde det varje månad under 1 år och efter 3 gånger så var det inte alls så farligt? Gissar att hårrötterna inte fäster lika bra eller något? Eller så blir man bara mer tolerant för smärta.

Just nu rakar jag dock, så det var ett tag sen jag vaxade min vän där nere. :)

Tack för svar! Hade inte fått någon notis om det :)
Jag har bokat en tid och ska prova idag faktiskt! Det är bikinidags och barnfritt så måste ju lyxa till det :) Smått nervös nu men blir nog bra efteråt om inte annat:)
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Tack för svar! Hade inte fått någon notis om det :)
Jag har bokat en tid och ska prova idag faktiskt! Det är bikinidags och barnfritt så måste ju lyxa till det :) Smått nervös nu men blir nog bra efteråt om inte annat:)

Bikinidags? Här uppe är det snart täckjackedags och de å så sexiga långkalsongerna haha

Lycka till!
 

Dildolover

Välbekant medlem
Kön
Man
Körde också med vaxning för flera år sedan men det var så meckigt och kladdigt även om resultatet blev bra. Som nämnts tidigare så gjorde det ont i början men man ska ha typ sex mm stubb då gör det minst ont och ger bäst resultat.
Jag kör bara med epilator nu för tiden. Visst är det lite scary ibland men nu är jag rutinerad och gör det typ var tredje vecka. Allt hår från bröstet och neråt. :p
Min fru vaxar dock fortfarande då hon inte har stake nog att köra med epilator:LOL:
 
Toppen