Bristningar..

Smisken

Ny medlem
Kön
Kvinna
Hur ser ni på bristningar egentligen?
Dom flesta av oss har ju några sådana, mer eller mindre ;) om inte annat får dom flesta gravida det, det betyder att ungefär alla som fått barn har bristningar någonstans, så ja så gott som alla har ju bristningar..

MEN hur ser ni på det? är det något ni ens tänker på? eller gäller det utsträckningen av dom..

Ja är det något som stör er?
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Hur ser ni på bristningar egentligen?
Dom flesta av oss har ju några sådana, mer eller mindre ;) om inte annat får dom flesta gravida det, det betyder att ungefär alla som fått barn har bristningar någonstans, så ja så gott som alla har ju bristningar..

MEN hur ser ni på det? är det något ni ens tänker på? eller gäller det utsträckningen av dom..

Ja är det något som stör er?

allt r relativt, men det r bara yta
jag har inga problem med att kvinnor har det, det r naturligt efter barnafödande
det r naturligt till vis mån utan med, hormonellt & vid andra anledningar

dina r säkert jättefina:D
 

Loadboy

Medlem
Kön
Man
Det där är inget jag ens reflekterar över speciellt alls. Det ska mycket till isf. Men jag har aldrig tänkt på det som något störande vilket jag antar att du var ute efter lite grann i din fråga.
 
G

Guest

Gäst
Jag har ganska mycket bristningar på ryggen, och jag är kille.. Tror jag växte lite för snabbt någon sommar... skulle ju klara mig bra utan dem men tror inte dem orsakar några större problem..
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Hur ser ni på bristningar egentligen?
Dom flesta av oss har ju några sådana, mer eller mindre ;) om inte annat får dom flesta gravida det, det betyder att ungefär alla som fått barn har bristningar någonstans, så ja så gott som alla har ju bristningar..

MEN hur ser ni på det? är det något ni ens tänker på? eller gäller det utsträckningen av dom..

Ja är det något som stör er?

Jag har ett större antal bristningar på valda delar. runt höfterna, i skrevet, små runt brösten, i knävecken (dom var riktigt jobbiga som nya, alldeles blålila) men numera är de så gott som utblekta & jag tycker om dem, de är ju påminnelser om mina barns vistelse i min kropp, liksom. Men som ovan nämnda talare, en graviditet är ju bara summan av kraftig viktökning & hormonella omställningar. Det är ju bara bevis på erfarenhet ;)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Vad är bristningar?


Erfarenhetsmärken i huden:)

Inte särskilt snyggt om du frågar mig!

Jag har klarat mig, men har inte heller fött barn!

Bristningar uppkommer då huden spänns så att den "brister". Därför är det vanligt att överviktiga och gravida får just bristningar.

Tycker man om en människa så spelar de ingen roll. Men de är ju inga skönhetsmärken precis!
 

Smisken

Ny medlem
Kön
Kvinna
bristningar kan uppkomma utan att man är gravid, tjock eller ej..

det har med hormoner att göra enligt studier!

Dom flesta får bristningar för eller senare:)
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Jag har tyckt att mina är asfula och skämts för dem, men faktum är att jag lärt mig att se dem, liksom skrattrynkorna i ögonvrårna och åderbråcken i knävecken som delar av mig, en inte alls perfekt människa sedan jag upptäckt att väldigt få män uppskattar silikonade skyltdockor och uppskattar riktiga människor......
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Jag har tyckt att mina är asfula och skämts för dem, men faktum är att jag lärt mig att se dem, liksom skrattrynkorna i ögonvrårna och åderbråcken i knävecken som delar av mig, en inte alls perfekt människa sedan jag upptäckt att väldigt få män uppskattar silikonade skyltdockor och uppskattar riktiga människor......

håller med.

Bara att gilla läget...bristningarna är en del av mig.
 

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Ska inte påstå att jag älskar dom. Men jag är glad att min kropp har burit mina 2 barn, ärren är ett bevis på det och det gör mig lite stolt faktiskt.
 

mina

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Som många andra här inne är jag också mamma och drog på mig ett par bristningar när jag var gravid. De hamnade på magen och är inte alls många och märks knappt. De är samma färg som övriga huden och magen är lika platt och fin för det! Jag älskar min mage! :D Detta har ni hört förut, men... Jag tror att bara man tycker om sig själv (vilken kroppsdel eller "kroppsfel" det än handlar om) så gör andra det med! Sexigheten sitter i så jävla mycket annat än bara en enda del.
 
Toppen