Chat etik

Dedde

Välbekant medlem
Kön
Man
Började PM:a med en kille idag på KIK då jag tyckte ha skrev vettigt i chatflödet. Hälsar på honom artigt med "Tjena, läget?" Får svaret: Kåt som fan. Alltså vad är det för fel? Vart ville han komma med det. Hade han fångat mitt intresse på ett snyggt sätt och sedan när han märkt att jag var intresserad fört in samtalet på sex kanske jag hakat på..
.men...nej. Ska testa i morgon på jobbet när kollegan frågor om läget att svara så....hon kommer säkert slita av sig kläderna.

okejåvahär

Aktiv medlem
Kön
Man
Det där känner jag igen från den tiden jag chattade mycket på kik och så. Snubbar som genast hoppar direkt på det mest sexuella de kan tänka på när man knappt har börjat snacka och känt efter om man faktiskt klickar. Gärna ackompanjerat av en bild på deras kuk innan man ens har avgjort om man är intresserad av bilder på varandra, för att inte tala om ifall man gillar den sortens bilder och klipp de vill dela!

Nu för tiden chattar jag i princip inte med randoms längre, men senast jag gjorde det jobbade jag mycket mer aktivt med att screena folk genom att kolla deras historik (hittade ofta folk på reddit), och genom att uttryckligen bara säga vad jag var ute efter i en chatt tidigt.

Och vill man verkligen dela med sig av sin kuk är det ju bara att fråga. Det är faktiskt ännu hetare att få ett entusiastiskt "ja!" än att tvinga den på folk bara för att de gått med på att chatta.

Men jag antar att många utgår från att alla är lika övertända som de själva när de börjar chatta. Eller så luras man in i att snacka på det sättet utan att egentligen själv vilja det. Det har absolut hänt mig ibland att jag dras med i en jargong för att det är så folk i en sammanhang jag funnit mig i pratar, utan att jag egentligen själv är bekväm med det. Och sen kanske man tar det med sig till andra chattar för att man nu har "lärt sig" att det är så man ska bete sig, trots att det egentligen bara är den minsta gemensamma nämnaren.

Elyos

Medlem
Ja det är minst sagt sorgligt hur många inleder konversationer numera...

Finns inget mer avtändande än desperata kåtbockar. Därav varför jag personligen väldigt sällan approachar någon numera. Låter folk skriva till mig istället. Finns som tur är alltid de som är trevliga och presenterar sig innan de tar konversationen vidare. (y)

VSOP

Aktiv medlem
Kön
Man
Det är förstås svårt att veta innan man känner varandra lite mer. Men samtidigt är ”tjena, läget?” en fråga och du fick svar. ;)

Tycker själv att ”läget” är rätt ointressant, det är väl vad man önskar och kan erbjuda som är det intressanta. Sedan kanske inte det alls matchar med den andres preferenser och då vet man ju det.

Dedde

Välbekant medlem
Kön
Man
Det är förstås svårt att veta innan man känner varandra lite mer. Men samtidigt är ”tjena, läget?” en fråga och du fick svar. ;)

Tycker själv att ”läget” är rätt ointressant, det är väl vad man önskar och kan erbjuda som är det intressanta. Sedan kanske inte det alls matchar med den andres preferenser och då vet man ju det.
Så kan det absolut vara. Men just det där att inte känna av den andra något innan. Jag lär ju ändå knappast kunna förflytta mig genom telefonen för att tillfredsställa någon direkt.

Toppen