Citera

Tj58

Aktiv medlem
Ålder
65
Kön
Man
Hur gör jag när jag vill citera något inlägg? När jag klickar på citera får jag upp texten på inlägget, är det bara att skriva på nästa rad?
 

smileytown

Medlem
Ålder
31
Kön
Man
Hur gör jag när jag vill citera något inlägg? När jag klickar på citera får jag upp texten på inlägget, är det bara att skriva på nästa rad?
Klickar du på 'Citera' till höger om inlägg (bredvid 'Gilla') så citeras hela inlägget (som du redan gjort)

Vill du däremot endast citera en del av inlägget kan du med musen klicka och dra över det du vill citera, så att det markeras och får en blå bakgrund, sedan när du släpper musknappen så dyker det upp en liten knapp under den markerade texten där det står 'Citera' som du klickar på.

Så här.
Hur gör jag när jag vill citera något inlägg?

Allt som är mellan
Kod:
[QUOTE=TEXT,post:NUMMER,member:NUMMER] och [/QUOTE]
är det som kommer dyka upp som ett citat.

Vill du ha ett citat som inte kommer från ett annat inlägg i tråden (vill du t.ex. citera något från Wikipedia) så kan du göra följade.

Ovanför rutan där du skriver ditt inlägg så finns en rad med alternativ, t.ex. B för fetstil. Nästan längst till höger finns en smileygubbe och precis till höger om den finns en knapp som ger dig texten "Lägg till..." om du håller musen över. Klicka på den och välj sedan 'Citat'.
Då kommer texten
Kod:
 [QUOTE][/QUOTE]
att dyka upp, och du skriver det du vill mellan dem.

T.ex. så här:
Detta kommer dyka upp som ett citat men är inte citerat från ett inlägg från denna tråd, utan är bara något jag skrev i denna stund.
 
Last edited:
Toppen