cykla

Ghastly

Ny medlem
Kön
Man
jag å en kompis satt en natt å fundrade en massa.. blir rätt så sjuka tankegångar då när man e trött å stenad på red bull..
men iaf vi satt å funderade på hur de känns för en tjej att cykla.. asså man sitter ju på en smal sadel å böjer sej fram å så trappar man upp å ner å speciellt på en sadel som e lite för hög då glider man ju upp å ner om man e tjej..

tänkte bara om de e skönt att cykla som tjej??
eller ingen som har tänkt på de?

sometimes it feels great to be stupid..
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Fast det är nog inte så han menar... Vi får också ont i röven om vi cyklar länge och mycket (eller åtminstone får jag det) och sitter man bara "vanligt" på cykeln är det inte skönt överhuvudtaget, tvärtom får man som sagt träsmak efter ett tag, men lutar man sig framåt (typ som på sådana där tävlingscyklar) så att själva framstjärten så att säga trycks mot sadeln är det en annan grej.
 

Ghastly

Ny medlem
Kön
Man
jaa fan ja får ocå ont i arslet om ja cyklar länge.. itne speciellt skönt..

men tuvalu e inne på rätt spår.. näe för ja ahr märkt att dom flesta tjejer/tanter sitter ner å cyklar speiellt i uppförs backar när de går trögt.. måste ju ha nåt me att de e skönt..

så tuvalu du äger en tävling cykel då? :p

sometimes it feels great to be stupid..
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Äger ingen cykel övht för den blev stulen och den jag hade var gammal och skruttig. Tror inte ställningen i uppförsbackar har något med saken att göra, åtminstone inte för oss med kass kondition, då har man nog med att trampa bara. ;)
 

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
När jag cyklar långa sträckor kan det kännas att det liksom "skaver" lite efteråt, det är att en av mina inre blygdläppar hänger lite utanför den yttre, det är det som gör att det skaver lite.
 
S

SonPari -LÅST-

Gäst
Därför att det som gizza sa kan skava annars. Nu har ja dock väldigt små inre läppar så ja slipper det problemet :p Grejen e dock den att om man sitter normalt på en cykel sitter man på rumpan och inget annat, så då känns det antagligen inte ett dugg annorlunda än för en kille :)

Anti-spamfilter
 

Ghastly

Ny medlem
Kön
Man
såå om ni skulle böja er framåt när ni cyklar å samtidigt ha ett par kulor på ett snöre instoppat så skulle de bli hel festligt.. :D bara en tanke... :)

sometimes it feels great to be stupid..
 
Kön
Man
Om det nu är skönare som tuvalu skriver att sitta på racercykel-sadel för kvinnor så är det nog också så att kvinnor som kör racercykel har stoppning (typ skumgummi) i sina cykelbyxor och då kanske det inte trycker lika mycket mot musen. Mest är stoppningen till för att förhindra tryck mot baken. Så är det nog både för herrar och damer när det gäller cykelbyxor. Jag vet faktiskt inte om det är lika mycket stoppning fram på damcykelbyxor och herrcykelbyxor. Någon tjej/kvinna som vet?
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Dam- och herrcykelbyxor ser olika ut, inte olika tjocklek på stoppningen, men olika skuren. Mer stoppning till baken för männen, medan kvinnornas stoppning är av smalare karraktär, ungefär lika mycket stoppning fram som bak.

Sen beroende på var man får ont när man cyklar långt (nu snackar vi många timmar, typ 15 eller så, ej till badstranden) beror ju på vilken vinkel man har på sadel och sedan givetvis vilken sittställning man ha (framåtlutad över sin racer, ja, då är det ju inte i baken jag som tjej får ont!).

Men upphetsande, nääää, har aldrig haft den känslan när jag cyklat. Cyklat som mest i nästan 19 timmar, med kortare avbrott för mat- och toapaus och jag ju säga att sexuella aktiviteter var det SISTA jag tänkte på när jag äntligen fick komma av cykeln, AJ!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
du kan din cykling, har aldrig tänkt på att det finns olika typer av sadlar.
dam & herrsadel, det får jag kolla...
cykla i 15h, det var imponerande!!
Det e ju förståligt att snusk var det sista som fanns i din tankevärld.



Originally posted by Rödluvan

Dam- och herrcykelbyxor ser olika ut, inte olika tjocklek på stoppningen, men olika skuren. Mer stoppning till baken för männen, medan kvinnornas stoppning är av smalare karraktär, ungefär lika mycket stoppning fram som bak.

Sen beroende på var man får ont när man cyklar långt (nu snackar vi många timmar, typ 15 eller så, ej till badstranden) beror ju på vilken vinkel man har på sadel och sedan givetvis vilken sittställning man ha (framåtlutad över sin racer, ja, då är det ju inte i baken jag som tjej får ont!).

Men upphetsande, nääää, har aldrig haft den känslan när jag cyklat. Cyklat som mest i nästan 19 timmar, med kortare avbrott för mat- och toapaus och jag ju säga att sexuella aktiviteter var det SISTA jag tänkte på när jag äntligen fick komma av cykeln, AJ!



Fighting with arms for Peace is like
fucking for Chastity!
 
Kön
Man
Jag var tidigare i sommar ute på en runda på 6 mil på racersadel (med cykelbyxor med stoppning). Utan stoppning skulle jag helt enkelt inte klara så långt på smal och hård racersadel. Utan stoppning i byxorna så liksom trycker sig sadeln in mellan skinkorna och man får skavsår. På killar trycker det nog mycket mellan pung och anus på en sådan sadel. Ibland när jag cyklar med vanliga jeans på den racersadeln kan jag tycka att det känns lite skönt när det trycker.

Vanliga sadlar är sköna om man jämför med racersadel. Men man skulle aldrig kunna ha en vanlig bred "damsadel" på en racercykel eftersom det inte passar till sittställningen. På min sadel är det ett avlångt "hål" i mitten av sadeln och det är väl för att det ska trycka mindre i området mellan pung och anus. Möjligt att det "hjälper" även för tjejer eller vad säger du om det Rödluvan? Om man nu inte vill att det ska pirra i musen förstås.

Tack för svaret om cykelbyxor Rödluvan! Jag har faktiskt undrat över det där sen jag köpte cykelbyxor tidigt i somras. Tyckte att mina cykelbyxor kändes som att ha blöja på sig när jag provade dem första gången. 19 timmar, det var mycket...bra gjort. Nej om man cyklar och motionerar hårt så tänker man inte direkt på sex utan då är det vatten, mat och vila. Men det är ju också bra att motionera för att få mer sexlust.

Doc H:

Ja det finns massor av olika sadlar och överdrag med gelé i.
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Alltså, nu är det ju en hel vetenskap vi är inne på. För att fortsätta:

Jag har herrsadel på min cykel, eftersom den är smalare. Det funkar som sagt var inte med den bredare modellen av damsadel när man har en framåtlutad cykelställning, vilket man har om man har sadel och styre inställt på samma höjd, eller till och med styret något lägre.

Har tittat på dessa sadlar med hål i mitten, finns även i dammodell, men inte provat dem ännu. Kör inte så extrem långa sträckor längre, så det räcker med cykelbyxor. Och det är inte direkt pirr i musen vi pratar om, mer tryckskador, ajaj, ont att duscha, ont att gå på toaletten, sex =glöm det!

Och vad gäller cykelbyxor, vi får väl vara glada för att dessa med sämskinn i är ett minne blott. De skule smörjas in med ett TJOCKT lager vaselin (vi snackar flera centimeter tjock alltså), vet ni hur det känns att ta på dig ett par sådana?? Säkert några som skulle tända på det också iofs...;)

Men visst får man mer sexlust av att motionera, man blir ju dessutom piggare i största allmänhet så jo, fram med cyklarna!!!
 

Rocket

Ny medlem
Kön
Man
Ja sådana brallor var/är inte så sköna. Men är glad att de fanns då man cycklade ca tio mil om dagen för några år sedan. Jag tror inte att det är speciellt skönt för någon oavset kön att köra med för smal sadel, men att köra linje lopp med mormorssadel skulle ju inte funka. :)

Rocket
 
Kön
Man
nightmare:

Ja fast man kommer ju inte så långt (med cykeln menar jag).....

Rödluvan:

Och vad gäller cykelbyxor, vi får väl vara glada för att dessa med sämskinn i är ett minne blott. De skule smörjas in med ett TJOCKT lager vaselin (vi snackar flera centimeter tjock alltså), vet ni hur det känns att ta på dig ett par sådana?? Säkert några som skulle tända på det också iofs...

Visste inte ens om att det fanns byxor av skinn och att man höll på med vaselin. Man lär sig nytt hela tiden.

Då kan vi väl konstatera att racersadel varken ger "pirr i musen" eller "darr på ribban".

Ja ut och rör på er och kom ihåg att cykla är sexigt ;)
 
Toppen