Den tyska FKK sfären..nån som är insatt och faktiskt har koll/erfarenheter ?

Ja alltså som rubriken lyder, Undantaget Fkk-klubbar som är regelrätta bordeller...
Är det någon som är ordentligt insatt och kan reda ut lite begrepp & Fenomen inom detta ?

Det är inte helt lätt att få rätsida på deras koncept alla gånger då det sällan skrivs mycket på Engelska.

Jag vet ju att tyskarna generellt sett har en mycket mer avslappnad attityd till nakenhet i allmänhet och att man bör vara beredd på att dela bastu med folk av motsatt kön och så vidare.

Jag har haft ögonen på detta ämne under några år nu, om någon kan berätta lite mer eller dela med sig av erfarenheter så vore det väldigt intressant å lära sig mer.
FKK står för Frei Körper Kultur och det är väl själva grundbulten att man obehindrat skall kunna umgås och njuta av naturen i födelsedräkten, så långt är jag med.
Några begrepp som jag undrar över listas här nedan:

FKK -resort . alltså en turistort för nudister

Thermen -Textilfrei - har sett att de har några enorma spa & badhusanläggningar där nakna människor strövar runt , badar , bastar å har det skönt

Finns massa olika kombinationer med olika begrepp stränder/ gated communityn m.m.

Vad jag fattat så finns det alltså en klar uppdelning också vilka av dessa som är för hela familjen och vilka som endast är för vuxna ( och det är den senare kategorin jag mest undrar över)

Googlar man runt så kanske man kan få missvisande information om man halkar ner i porrens -Voyeur avdelning, men samtidigt om det är myndig ålder som gäller på vissa inrättningar, vad är egentligen att vänta och vad tolereras /förväntas?

T.e.x nakenbad kan ju betyda en badplats där man inte använder textiler , eller i vissa fall som bland Maspalomas sanddyner och Franska kusten på Cap Agde där "anything goes".

Har aldrig ångrat så hårt att jag inte pluggat tyska förut för då kunde man säkert tagit reda på mer själv, men det måste finnas nån upplyst människa som kan berätta mer om fenomenet i helhet och de olika grenarna...

Ich Bin så jävla nyfiken ;)
 
Toppen