detaljer som gör det..

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Är det ok för killar att ha smink?är det omanligt att plocka ögonbryn..manikyr?

kvinnor som inte plockar ögonbryn..har bitna naglar...ovårdat hår..är det OK.


manligt resp.kvinnligt...vad är OK..och vad är manligt och kvinnligt för dig?
 

Loadboy

Medlem
Kön
Man
Jag sminkar mig inte själv alls men jag är inte så avig mot att killar använder det. Har en kompis som är klassisk gitarrspelare som går på nagelmanikyr ganska ofta. Iofs har han ett syfte med det och det ser onekligen ganska kul ut då han gör det enbart på ena handen...

En ex till mig för längesen hade till synes ett väldigt ovårdat hår men det var mer bångstyrigt i sig självt. Typisk hästtjej och jodå, hon hade bitna naglar men jag såg henne som väldigt kvinnlig. Kvinnlighet och manlighet tror jag alla individer av båda könen besitter i olika grad.

Det mest kvinnliga jag själv kan drista mig att nämna (iaf tror jag att mest kvinnor gör det) är att lägga fötterna i fotbad ganska ofta...

Vad som är manligt och kvinnligt svänger ju ganska mycket genom åren. I min bekantskapskrets är det tex numer killarna som lagar käket där hemma...;)
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Killar som gillar att sminka sig, är helt klart ok, fast det är ju inte vad man förknippar med manlighet...


Därför är det snarare en gammal fördom om vad manlighet är, som behöver ändras:)

Samma sak med kvinnor och kvinnlighet...

Manligt respektive kvinnligt är svårt att definiera tycker jag. Utstrålning, röst, manér och sätt att röra sig i övrigt är det första jag tänker på.

Sedan att man enligt gammal sedvänja förknippar manlighet med extroverta egenskaper och kvinnlighet med introverta egenskaper, är ju bara olika sätt att beskriva olika egenskaper på.

Män kan ha kvinnliga egenskaper och kvinnor kan ha manliga egenskaper även om det inte är helt comme il faut.

Ibland kan samma egenskap beskrivas olika, beroende på om det är en kvinna eller man som besitter egenskapen i fråga.

Häromdagen diskuterade jag med några arbetskamrater om detta.

När kvinnor beskrivs som omtänksamma, så beskrivs män som uppmärksamma - bara som ett exempel. Sådant är intressant tycker jag:)
Jag gillar människor som vet vilka de är och vågar visa det, oavsett biologiskt kön:love:
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Plockade ögonbryn, bitna naglar, målade läppar eller ej spelar ingen roll för mig. Det är okej både och. Kvinnligheten sitter mest i sättet tycker jag.

Ovårdat hår och manlig hållning är avtändande för mig iaf... slitna underkläder. dålig hygien, men det har tjejer i princip aldrig... Hår under armarna är inte så kul av ngn anledning... Snus är ingen höjdare för kvinnlighetsfaktorn (haha, jag fixar inte det på tjejer :cool:).

Bland det kvinnligaste (men inte erotiskt) är att se en mamma med sina ungar. Lätt att älska en tjej som sätter sina ungar först.

Kommer man in på sexig kvinnlighet så gillar jag underkläder, det är jäkligt kvinnligt... behöver inte vara märkvärdigt. Jag älskar svarta genomskinliga stayups. En tatuering här eller där är grymt porrigt. En rakad fitta är alltid sexigt och läckert.. :pbehöver inte vara helrakat, men ingen "värmande" praktisk buske tack... :)
 
Toppen