Doft (parfym,rakvatten)som ni tycker om

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Dofter är inte att leka med;)


På män älskar jag Aramis:oops: (vid festligare tillfällen:p)

Själv brukar jag variera mellan Dolce & Gabbanas light blue och Armanis Acqua di gio, under dagtid.

Vid fester använder jag gärna Chloés hederliga stick. "Farmorsdoften" som min bästa väninna kallar den[}:)]:cool:
 

mathiasribbing

Ny medlem
Kön
Man
the one and only.....Purple Label av Ralph Lauren.....finns inte att köpa i Sverige....synd...helt otrolig parningsolja[purple][/purple][/size=4]
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
På män älskar jag Aramis:oops: (vid festligare tillfällen:p)

Själv brukar jag variera mellan Dolce & Gabbanas light blue och Armanis Acqua di gio, under dagtid.

Wow Snäckan, va ska man säga? ;) Aramis är för 80-åringar o aqua di gio är gudarnas vatten (fast för män) :D:D

Men baby, om det tänder dig så...
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
På män älskar jag Aramis:oops: (vid festligare tillfällen:p)

Själv brukar jag variera mellan Dolce & Gabbanas light blue och Armanis Acqua di gio, under dagtid.

Wow Snäckan, va ska man säga? ;) Aramis är för 80-åringar o aqua di gio är gudarnas vatten (fast för män) :D:D

Men baby, om det tänder dig så...



Jadu - Lasseman;)

Jag utgår ifrån att du aldrig har besökt damavdelningen...Men Armanis Eau de Toilett finns även "for woman".

När det gäller Aramis vet jag inte hur gammal man behöver vara för att älska den doften, men de jag har har träffat har INTE varit 80 år (även om jag inte brukar kolla leg på alla:cool:)

Jag vet att jag inte är 80 än på drygt 40 år. Men jag har älskat Aramis sedan jag var 15 år, så den HAR funnits länge[}:)]

Gott Nytt År önskar Snäckan

PS Som en extra bonus till dig kan jag berätta att jag har använt herrdofter. Cartier älskar jag att ha på mig - ibland:love:)
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Simma lugnt snäckan, jag bara retas lite med dig... ;)

Det är fint med dofter på tjejer, man vill dra henne nära intill, gosa o snusa på hennes hals...

Ett ex körde med Chanel Allure och den är fortf. en favorit. Hon e fransyska o berättade att Allure betyder ungefär "utstrålning".

Gott nytt (och skamlöst skönt) år på dig -- o lite lätt smisk på din olydiga rumpa för att du använt Cartier... ;):p)

puss puss /L
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Simma lugnt snäckan, jag bara retas lite med dig... ;)

Det är fint med dofter på tjejer, man vill dra henne nära intill, gosa o snusa på hennes hals...

Ett ex körde med Chanel Allure och den är fortf. en favorit. Hon e fransyska o berättade att Allure betyder ungefär "utstrålning".

Gott nytt (och skamlöst skönt) år på dig -- o lite lätt smisk på din olydiga rumpa för att du använt Cartier... ;):p)

puss puss /L


Aj aj aj - jag är sååå lättretad;)

Men jag förlåter dig eftersom du kom med ett bra tips;):)

Tyvärr har jag bojkottat Chanel eftersom jag aldrig gillade No 5 som "alla" tycktes älska (någon gång 1800 - kallt;))

Jag skall testa Allure så får vi se om du har bra smak ;):love::love:

PS! Jag skriver "smak" eftersom jag har fått lära mig att man skall lägga en liten droppe av doften man testar på tungspetsen, för att se om den passar just "nu".

Det är ganska spännande att testa, och upptäcka att samma doft kan smaka olika vid olika tillfällen. Om den smakar "sprit" skall man inte använda den vid just det tillfället. Men smakar den gott är det läge att dutta på - lite...

Jag avskyr när det stinker:eek:

:love::love:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Simma lugnt snäckan, jag bara retas lite med dig... ;)

Det är fint med dofter på tjejer, man vill dra henne nära intill, gosa o snusa på hennes hals...

Ett ex körde med Chanel Allure och den är fortf. en favorit. Hon e fransyska o berättade att Allure betyder ungefär "utstrålning".

Gott nytt (och skamlöst skönt) år på dig -- o lite lätt smisk på din olydiga rumpa för att du använt Cartier... ;):p)

puss puss /L


Vill bara berätta att jag kollade på "Chanelhyllan" och det finns ju en djungel av Alluredofter varav de flesta inte passade på mig.
Men - en av dem köpte jag och det var Chanelle Allure Bath Gel. Den har jag precis badat i och känner mig sååå mysig;)

Om det beror på badgelén eller något annat vill jag låta vara osagt:p
 
G

Guest

Gäst
Chanel Coco Madamoiselle

Älskar när tjejer använder massa parfym. Förra veckan kom en av mina kompisar hem till mej och man kunde ana parfymen redan innan hon dragit upp blixtlåset på sin tjocka vinterjacka. Gav henne en kram , lite mer doft och sen tog hon av sig jackan och jag säger bara... WOOOW... du får knappt luft så mycket god underbar parfym hon hade!!

sa till henne att ja älskade det... :oops:
 

Asia

Medlem
Ålder
54
Kön
Man
Prada "Pour Homme", YSL "L´Homme", Dior "Pour Homme" på män samt Gucci på kvinnor. Så det så...
 

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Jag är rätt lost när det gäller parfymer, märken och sånt.
Själv är jag såld på Orientaliska dofter (kryddiga, lite exotiska)
Den jag använder varje dag (förutom när jag jobbar) heter Organza.:p
 
Toppen