Efter orgasm

Noompan

Ny medlem
Kön
Kvinna
Har letat men hittade ingen tråd angående det här så, lägger in den och hoppas på det bästa :oops:. Det är nämligen så att jag undrar, hur känner ni kvinoor efter en orgasm? Jag vet att det kan vara mycket blandade känslor.
Men jag har upplevt på sistone att jag känner mig väldigt deprimerad efteråt.
Det är som.. "åh nej, nu är jag färdig, jag som ville hålla på hela dagen" . Men såklart så har jag inte tid att onanera hela dagen, och då kommer depressions känslan. Eller olycklighetskänslan. Jag vet inte, kanske är jag knäpp. Man ska väl vara glad när man har kommit :D , och det är jag ju också.
Jag vill ju bara ha lite mer av det goda ;)

Så över till er, hur känner ni er efter en orgasm, och har ni haft perioder då ni känt er nedstämda efteråt? Berätta och dela med er :)
 

Toppentjej

Medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Deprimerad? Nej, inte det minsta. Skulle jag vilja ha mer av det goda så är det ju bara att fortsätta leka en stund till. Har jag redan gått en gång så kan jag dessutom få ännu en orgasm väldigt snabbt därpå.

Om jag har fått en riktigt stark orgasm så brukar jag dock bli helt öm om klitoris en liten stund efter, så då brukar det inte vara särskilt lockande att börja pilla alldeles direkt efteråt. Men dom gångerna kan jag inte heller vara något annat än nöjd efter den orgasmen jag just haft. ;)
 

aza_sv

Medlem
Kön
Man
Deprimerad...nej det har jag aldrig varit med om.
Trött, tillfredställd, avslappnad, lugn, upphetsad, mm har jag varit men inte deppig.
Oftast är jag på bra humör efter en orgasm och ganska nöjd med tillvaron.
Är jag "bakiskåt" kan jag känna suget direkt efter en orgasm och fortsätta. När jag är bakiskåt blir jag inte öm eller känslig på samma sätt som annars och kan köra rätt hårt faktiskt.
Håller jag på och pillar och slutar precis innan jag kommer och upprepar detta flera gånger kan jag få en dunderorgasm och då svimmar jag nästan av och sedan är jag väldigt känslig och kan knappt tvätta av mig på en halvtimma.:oops:
 

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
deprimerad kan jag nog inte erinra mig att jag blivit, men däremot har jag vid ett handfull tillfällen brustit ut i tårar, som liksom kommit från ingenstans.
Eftersom orgasm är ett känsligt tillstånd, själsligt naken, är det väl egentligen inte så konstigt att andra underliggande känslor "poppar" upp.

Mitt råd är att du tittar över hur ditt liv ser ut, bestämmer dig för hur du vill ha det & gör så gott det går för att få det du vill, & sist men inte minst, känner dig nöjd med vad du åstadkommit.:love:
 

mina

Medlem
Ålder
42
Kön
Kvinna
Det hände när jag var yngre att jag började gråta direkt efter orgasm, hade ingen aning om varför, det var ju asskönt, men det trodde inte killen på hur mycket jag än förklarade för honom att det nog bara handlade om spänningar, hormoner och sånt avancerat :p Hur som helst så i dag när jag kommit är det oftast så att jag tänker att "FA-AN att jag ska vara så jävla kåt att jag inte kan sluta när det är som skönast och dra ut på det minst en eller två timmar!" Men deprimerad kan jag inte påstå att jag blir, långt ifrån. Det är ju underbart! Och visst kan man fixa ett par orgasmer efter det, men det blir ju aldrig som första gången när man är sådär sprängkåt att man knappt kan ta på sig själv utan att explodera!
 

athena

Medlem
Kön
Kvinna
Jag kan ibland känna mig tom och illa berörd på något sätt efter orgasmen och som du skriver lite deprimerad efteråt, speciellt just vid onani. Jag prövade en andningsteknik för någon vecka sedan och min orgasm blev annorlunda, inte lika explosiv och fysisk men längre och upplyftande och efteråt mådde jag verkligen bra, inte alls nertygnd och konstig som annars.
Andningstekniken bestod i att man masserar brösten ett tag år ena hållet och ett tag åt andra hållet och samtidigt vid inandning spänner man "kärleksmusklerna" lätt och slappnar av vid utandning, och det gjorde jag genom hela onanin, som tog längre tid än vanligt men blev mer intensivt skön under själva processen till orgasmen. Mantak Chia heter snubben som hittat på detta, övningen finns på youtube för den som vill se det.
jag tror inte att det är farligt att känna såhär, men för mig handlar det nog om att inte kunna känna att det är ok att njuta själv, utan någon man inblandad...
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Här blir man ju nyfiken... hur kommer det sig att ni börjat gråta efter en orgasm?? Tårar betyder ledsen för mig.

Jag kan förstå om det är som Athena skriver (bra inlägg som vanligt från dig), om att det skulle kunna handla om en känsla att det inte är riktigt okej/tillåtet att njuta själv.. utan någon man inblandad. Men jag *beklagar* verkligen att du ska behöva känna något sådant. Onanerande tjejer är ju bland det allra läckraste, sensuellaste och mysigaste man kan tänka sig...

Men, det handlar väl som vanligt om någon slags skuldbeläggning från kyrkans håll. Mycket gott kommer från religion, det underliggande budskapet i alla religioner är ju kärlek. Skulle kärlekens predikare nummer ett (Gud) vilja skuldbelägga sexualitet och kärlek? Det tror jag inte, han/hon gillar nog sina onanerande ... ändå kommer en hel del sånt från religionens utövare, I syfte att kontrollera. Sjukt...

Onanera på tjejer, ha det så himla skönt ni bara kan, ha ALDRIG dåligt samvete för en sån sak !! :cool: Vi killar vill gärna ha er hos oss och ha det skönt tillsammans med er, men vi kan stå ut med att ni har det skönt på egen hand.. jag personligen gillar att min tjej onanerar (när hon känner för det), jag tycker det är gulligt/läckert/sexigt. Och onani ger ökad sinnlighet/sexlust, typ 1+1 = 3, så det kommer mig till glädje oxo... :p:p:p
 
Toppen