En fråga

Anonymis

Medlem
Kön
Man
Detta kanske inte har så mkt med onani och göra men hur långt ska man kunna ta bak förhuden? Läste om att den fastnar på vissa killar och jag vet inte riktigt om den har de på mej, isåfall, vad ska jag göra? Jag är 13 år om de gör något...
 

Isdx

Medlem
Kön
Man
Förhuden skall kunna dras tillbaka så att hela ollonet blir synligt, alltså bakom ollonets kant, längre än så går det inte att dra förhuden bak.
Därför att du är så ung som 13 år så går kanske inte din förhud ännu att dra bak helt så att ollonet blir synligt? Det är inget att vara orolig för, senare fixar det sig.
 

Anonymis

Medlem
Kön
Man
jag kan dra typ så halva ollonet blir synligt..Sen skulle jag nog kunna dra lite mer om jag försökte men de känns inte bra o dra bak längre. (Min snopp är inte "fullt utvecklad" än eller vad man ska säja så..)
 

handtralla

Medlem
Kön
Man
Originally posted by Anonymis

jag kan dra typ så halva ollonet blir synligt..Sen skulle jag nog kunna dra lite mer om jag försökte men de känns inte bra o dra bak längre. (Min snopp är inte "fullt utvecklad" än eller vad man ska säja så..)

Lugn, det löser sig med tiden;)

Keep on going!!
 

Skogis

Medlem
Kön
Man
Hur långt du kan dra tillbaka förhuden beror på om du är omskuren (helt eller delvis) eller inte. Men som sagt ovan också, det ordnar sig med tiden, så var inte orolig. Dra inte bak förhuden med än vad som känns skönt!
 

avve

Medlem
Kön
Man
Som ni säger, lugnt det löser sig.
Men, jag drar min förhud ner, och inte bak ? samma sak eller ?
Och när man är omskuren är det inte så att då är en del eller hela förhuden borta ?
Jag bara undrar, ingen kritik [:eek:)]
 

Cumulus

Ny medlem
Kön
Man
Du ska nog visa snoppen för sjuksyster i skolan eller för Dina föräldrar.
[^]Jag hade samma problem i Din ålder. Jag hade oturen att få in bakterier under förhuden som låg där och grodde eftersom jag inte kunde tvätta rent ordentligt. Det var inte så bra! Du kan också försöka tänja på öppningen genom att dra ner förhuden så långt Du kan och sedan lite till. (Det blir lite runk samtidigt - vilket väl inte gör något). Om Du gör det regelbundet så ger det sig kanske tillslut. Det gjorde det på mig. Men Du kan vara beredd på att förhuden till sist kanske sitter fast kring ollonflänsen. Det trixade jag bort på samma sätt, alltså genom att sträcka så lång jag vågade då och då. Till slut hade allt släppt men det gjorde lite ont ibland.

Funkar inte det på ett par månader då kan nog en doktor fixa så att det blir bra.

Originally posted by Anonymis

Detta kanske inte har så mkt med onani och göra men hur långt ska man kunna ta bak förhuden? Läste om att den fastnar på vissa killar och jag vet inte riktigt om den har de på mej, isåfall, vad ska jag göra? Jag är 13 år om de gör något...
 

Anonymis

Medlem
Kön
Man
Ok..Men de är olika..Ibland kan jag dra lite över halva och då är de skönt o runka men ibland känns de som om den stringen sitter fast och jag inte kan dra tillbaks alls mkt och då dröjer de länge innan de går o börja runka på riktigt så de börjar bli skönt..Jag tvätter ordentligt och så.
 

Anonymis

Medlem
Kön
Man
En annan sak (vet inte om de går o redigera tidigare inlägg men hittade inte nån knapp så)
Igår så runkade jag lite, men då kändes de som om stringen ´satt fast som jag beskrev här uppe detta kan låta lite konstigt men jag testade och massera prostatan lite :oops: och de gick inte så bra hittade inte den så jag skulle gå in på toan o tvätta av mej osv. och då blev jag plötsligt skityr och fick sätta mej när på toan i kanske 5 min sen när jag skulle gå så gick jag ut i hallen och då kändes de som jag skulle ramla ihop när som helst så jag sprang mot mitt rum och de kändes som jag bara såg dörren (för jag var så yr allt annat var liksom suddigt) och benen kändes som spaggetti sen när jag kom till mitt rum så sprang jag mot sängen och la mej där sen efter en stund kändes de bra igen (De var rätt så sent sportlov)

De har ju kanske inget med de andra o göra så mkt men ändå.. Ska inte försöka massera prostatan igen.
 

Skogis

Medlem
Kön
Man
Hej Anonymis
Det låter inget vidare som du har det med förhuden. Jag tycker också att du skall gå till skolsyster (eller mamma eller pappa) och nämna om ditt problem. Det kan ju kännas pinsamt att göra detta, men försök att övervinna detta. Att ta bort lite av förhuden är en skitenkel operation.

Sen lite om Prostata som har två uppgifter. Dels förser den din sperma med lite extra vätska (körtlar), dels ger den sädesvätskan fart (muskel) att skjutas ut ur kuken. Var försiktig med dina experiment med att pilla på prostata! I din ålder (13 år) har inte prostata växt färdigt (inte ändtarmen heller) och då kan de vara extra känsliga. Äventyra inte deras tillväxt!. Tänk på att du en gång kommer att träffa en trevlig tjej. Då vore det väl synd om detta inte fungerar som det skall.

Njut istället av det du kan just nu, var stolt över din fina kuk, det är din värdefullaste ägodel, den skall du ha glädje av hela livet ut!
 

Anonymis

Medlem
Kön
Man
Ok..Men jag menar, ska jag säja till mina föräldrar eller skolsyster för min kuk är ju inte färdig än eller vad man ska säja...Jag kan testa med att dra bak så långt de gpr o lite till regelbundet.

Cumulus hade du trång förhud eller satt din string fast?

De är bara de att jag har hört så många grejer om såna oprationer..Att de ska komma massa blod o göra skitont..Och med sån operation, är de som att omskära sej? eller hur långt går förhuden efter en sån operation?

Och om det är stringen som sitter fast gör man en operation eller tar man salva osv så den lossnar?
 

Skogis

Medlem
Kön
Man
Hej Anonymis
Om du skickar mig ett mail (se min profil) skall jag förklara lite mer för dig.
Vad menar du med stringen?
 

Anonymis

Medlem
Kön
Man
Men steingen menar jag den ja..under snoppen som håller fast förhuden eller vad man sak säja. Kan man inte bara skicka meddelande till nån annan här istället för att göra de genom mail?
 

vattuman

Medlem
Kön
Man
Ta det lungt mannen, ingen fara, töj när du sitter i badkaret under en längre tid så löser det sig. Jag va lika dan
 

Jerker

Ny medlem
Kön
Man
Anonymis.

Fortsätt att dra tillbaka förhuden så långt det går och tänj lite försiktigt i yttersta läget när det börjar ta stopp. Dock inte så hårt att det gör ont. Förvänta dig inte att det löser sig på en vecka. Det kommer att lösa sig så ha tålamod.

Nej, det verkar inte finnas något internt meddelandesystem. Är du rädd för att avslöja din mejladress så skaffa ytterligare en adress som du använder i lite mer pinsamma situationer, chat mm. Först när du känner att du litar på en person lämnar du ut din riktiga adress. Samma sak med telefonnummer. Vill du snacka med någon du fått kontakt med via chatt, se till att du har ett speciellt kontantkort för det som du inte registrerat med namn och adress hos operatören.
 
Toppen