förbjuden frukt..

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
Jag jobbar ihop med en fruktansvärt trevlig kvinna, en liten sötsak med lite mullig kropp, fina och lite stora bröst samt har en sån otrolig läcker rumpa som fyller ut sina jeans så otroligt läckert..

När jag flörtar lite lätt, så svarar hon på det, och givetsvis svarar jag när hon flörtar lite lätt..

Jag vet inte om jag/hon bara skulle vilja stanna vid flörtandet, eller om jag/hon skulle vilja IRL..

Problemet är att vi båda är gifta, så ingen av oss verkar vågar "ta steget" utöver flörtande..

Någon annan som känner så för "förbjuden frukt" ?

sambo-tjej

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Ja visst kan jag med tända på det men jag tror att det jag tänder mest på är den förbjudna tanken att ha något ihop med någon annan...utan att sambon vet.

sambo-tjej

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Ja givetvis ska man vara attraherad av den andre med....man äter ju med ögonen sägs det ;)

man blir lite sugen av bara tanken just nu...

C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Det sägs att en av de vanligaste orsakerna till skilsmässa är otrohet. Och en av de vanligaste orsakerna till otrohet ät att man inte får vad man behöver i den egna relationen. Så det skadar nog inte att tänka efter lite innan man hoppar över skaklarna. Vad sägs om att fortsätta att flirta, men inte mer och sedan i hemlighet ta med fantasin om den andre till den egna sängen istället? Skulle det funka?

sambo-tjej

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Kanske det...än har jag inte satt nåt i verket...men visst e tanken upphetsande.....men fantasier har man en hel del hemliga....

en del vanliga en del mindre vanliga......men jag tänder nog en hel del på lite tabu "saker"

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
Otrohet eller trogenhet är ett oerhört komplicerat fråga, när man väl börjar tänka efter och inte minst när har tagit med sig frågan till berörd partner...

Det handlar bland annat om respekt, behov, nyfikenhet... från båda håll..

I många år, över 18år närmare bestämt, har jag haft åsikten "Det är inte värt det!", men när man har vågat ta steget och tagit upp ämnet med sin partner och när man inser att partnern inte har samma behov, är hämmad, inte kan slappna av... whatever, så är svaret inte lika självklart längre, inte för mig iaf..

Fantasier, är nog inte heller så självklart att man inte prövar på, viljan/nyfikenheten finns väl där, annars hade nog fantasin inte funnits där heller... tror jag.

C

Gäst
mcw67: Förstår jag dig rätt? Har du pratat med din partner om att du funderar på en sexuell affär med någon annan?

Om ni har kommit överens om att ha ett öppet förhållande för att kunna hantera era skilda behov, tycker inte jag att det är otrohet.

Om ni inte har någon överenskommelse, tror du att en otrohet skulle leda till uppbrott mellan dig och din partner?

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
mcw67: Förstår jag dig rätt? Har du pratat med din partner om att du funderar på en sexuell affär med någon annan?

Om ni har kommit överens om att ha ett öppet förhållande för att kunna hantera era skilda behov, tycker inte jag att det är otrohet.

Om ni inte har någon överenskommelse, tror du att en otrohet skulle leda till uppbrott mellan dig och din partner?

Ja, jag har informerat min partner att nästa gång jag blir "inviterad" till sex, så kanske jag inte orkar stå emot, hon vet att jag har fått några sådan inviter under årens lopp, men att jag har vänligt men bestämt tackat nej...

Öppet förhållande går inte, det har hon sagt, men hon har även sagt att hon vill veta den dagen jag har varit otrogen, men att hon inte vet hur hon kommer att reagera...

Jag tror, att den dagen, så kommer vårat äktenskap vara över, tyvärr..

Detta är givetsvis inget jag vill, jag älskar henne, och vi har ett kanonliv, utöver det sexuella.. och det är en risk jag tar, men då jag i princip vet att det skulle ta slut om jag erkände otroheten, så är jag inte säker på att jag kommer tala om det, om det nu kommer att hända... vilket jag tror kommer ske, om rätt kvinna står framför mig..

Jag vet att jag redan har sårat henne, genom att jag har tagit upp frågan, vilket gör mig ledsen, för anledningen att jag tog upp det var absolut inte för att såra henne, utan tvärtom... jag ville se om det fanns något hos henne som skulle kunna ge oss ett bättre sexliv, kanske fanns det något hos henne som hon ville, men inte vågade ta upp, av någon anledning, men så är det tyvärr inte...

Det finns ett par saker som gör att jag försöker hålla mig från otrohet, då jag är nästan säker på ett uppbrott mellan oss, och en sak är våra barn, sen finns det en sak till, typ en inre spärr, men den håller jag för mig själv.. tillsvidare iaf..

C

Gäst
Ett one night stand kan jag tänka mig att man kan hålla hemligt för sin partner, men om otroheten pågår en tid är det nog väldigt svårt. Och leder det med största sannolikhet till skilsmässa är det kanske schystare mot både dig och din partner att ni istället separerar innan du har en affär med någon annan?

Men jag tolkar det som att du jobbar på att rädda äktenskapet. Har ni provat familjerådgivning?

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
Vi har ett bra äktenskap, så det är inget som behöver räddas, vi trivs ihop, grälar inte, kan snacka om allt, det enda som skiljer oss åt är behovet/nyfikenheten inom erotik..

Hade hon sagt rent ut att hon inte hade accepterat otrohet, så hade skilsmässa varit det enda alternativet, men hon säger att hon inte vet hur hon skulle ta det, jag tror att det skulle bli skilsmässa, men jag trodde att det skulle kunna lösa sig med att ta upp frågan med henne, och där hade jag fel, och vad säger att jag inte har fel en gång till.. men, jag är beredd på en eventuell skilsmässa, om hon så skulle önska.

Familjerådgivning... vem av oss skall "omvändas" tycker du? Hon är som hon är, och jag är som jag är.

Jag är inte ute efter minst 3 samlag per vecka, där hon skulle känna sig påtvingad minst 2 av dem, ha sex med någon som känner sig påtvingad detta skulle inte ge mig något, förutom utlösning, och det kan jag fixa själv..

Det handlar mer om en attityd, ömhet, viljan att prova på, utforska sin sexualitet, vilja ge minst lika mycket som att ta.

Erotik/sex är enligt mig så mycket mer än bara ett samlag, det kan vara en massa småsaker, inklusive eventuellt samlag och/eller oralsex som tillsammans ger en helhet till ett "bra sex", jag vet inte riktigt hur jag skall kunna förklara detta i ord..

One night stand hade nog varit trevligt, om båda är på samma våglängd, men jag tror inte att jag är ute efter "bara" det i det långa loppet..

C

Gäst
Familjerådgivning... vem av oss skall "omvändas" tycker du? Hon är som hon är, och jag är som jag är.

Neej, saker och ting är inte bara som de är. Våra behov och önskemål ändras med tiden. Det är till och med så att om man vet hur man vill vara så kan man välja att bli det. Inte i allt, men i mycket.

Den grundläggande idéen i den kognitiva psykologin är att tanke och identitet hänger samman "åt båda hållen"; Vi tänker som vi gör därför att vi är den vi är, men vi blir också den vi blir därför att vi tänker som vi gör.

Beteendevetare resonerar på ungefär samma sätt, fast kopplar ihop handling och identitet istället; Vi gör som vi gör därför att vi är den vi är, men vi blir också den vi blir därför att vi gör som vi gör.

En familjerådgivare som använder kognitiv beteendeterapi fokuserar på hur ni tänker och vad ni gör. Vilka tankar och handlingar är bra för er? Vilka är inte det? Hur skulle ni vilja tänka och göra istället?

Att komma på hur man vill vara är den svåra biten. Att sedan ändra invanda mönster handlar bara om träning.

Så det handlar absolut inte om att någon av er har fel och ska omvändas, utan om att få hjälp med att utveckla er relation så att den blir mer givande för båda.

För att fortsätta med statistiken: De allra flesta som söker familjerådgivning gör det för att den ena partnern har varit otrogen. Tänk om ni kunde söka hjälp redan innan det händer!

jomari

Medlem
Ålder
50
Kön
Man
Du är ju gift.....låt det stanna vid flörtstadiet......det är inte värt att äta förbjuden frukt....:D

C

Gäst
Jo, hrmm... eh... Ledsen för grekiskan ovan. Ibland tänker jag mig inte för när jag blir upprörd. :)

Min poäng var bara: Ge familjerådgivning en chans! Det kan löna sig för er båda.

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
Hmm... jag tolkar det som "räta in dig i ledet, och gör/tänk som vi säger" angående "familjerådgivning"..

Jag är inte den typen av människa som bara rätar in sig i något led, bara för att någon säger, påstår eller kräver en sak, jag skall tänka på tipset du gett mig, men ärligt så tror jag inte detta blir av, men jag skall utvärdera det iaf..

Jag begär/kräver inte att min partner skall vara sådan heller, det är helt upp till henne att avgöra, jag har informerat mitt läge iaf..

Jag kan inte påstå att jag har delgett alla detaljer här, och kommer så inte att göra heller, det finns saker som är enbart mellan oss..

Bry dig inte om grekiskan, jag förstår vad du säger ändå, hade jag velat vara otrogen utan att ge min partner tid, som hon vill ha, så hade jag kunnat vara det för drygt en månad tillbaka, och det är inte "försent" ännu, så det här är inte direkt något överilad tanke..

Mjaha, verkar vara lite psykolog/terapeut i dig bellman... ;)

C

Gäst
Jag är inte den typen av människa som bara rätar in sig i något led, [...]

Det är bra! Och skulle ni mot förmodan hamna hos en familjerådgivare som beter sig så dumt tycker jag att ni ska resa på er och gå därifrån!

Vill du veta mer om hur familjerådgivare jobbar kan du titta på Sex Inspectors. Där är det visserligen tillrättalagt för att passa TV, men principerna är desamma.

Jag kan inte påstå att jag har delgett alla detaljer här, och kommer så inte att göra heller, det finns saker som är enbart mellan oss..

Det är också bra! Fortsätt att vara tydlig med var dina gränser går!

Mjaha, verkar vara lite psykolog/terapeut i dig bellman... ;)

Tackar och bugar! Men nej, inte till professionen. Jag tenderar dock att hamna i dåligt sällskap. :D

/Bellman, som önskar dig allt gott!

Toppen