Förhud

Foxeru

Ny medlem
Kön
Man
Jag undrar en sak, jag e 19 och min förhud kommer inte över ollonet (har aldrig gjort det). Finns det sätt att fixa det själv?
Jag tycker det är lite smått obehagligt att gå till doktorn om detta, liksom dom lär ju undra varför jag inte har fixat det tidigare och sånna saker.

Går det att ha samlag även om man inte kan få över förhuden över ollonet?

Som ni kankse förstår så e jag ju då oskuld :p, dels pga detta lilla fenomen plus att jag har ju inte det största verktyget precis men mycket har faktiskt klargjorts om att storlek inte nödvändigtvis behöver ha betydelse, och det tackar jag för många frågof jag har fått besvarade här :D vilket jag e tacksam för!
 

DannyBoy

Medlem
Kön
Man
Vilket håll menar du att förhuden inte går att dra - är ollonet helt exponerat när du har stånd eller kan du inte dra tillbaka förhuden så att ollonet kommer fram helt?

Om du inte har ont eller besväras av detta när du runkar kommer du inte ha det när du har sex... Visserligen är ju ollonet väldigt känsligt och det är skönare att ha det fritt från hud när du har sex.

Oavsett tycker jag du ska massa dig ner till vårdcentralen eller ungdomsmottagningen och prata med dem. Lika bra att reda ut saken så du slipper fundera på det.

Tro mig, läkaren kommer INTE tycka du är konstig som inte gjort något åt det tidigare... Om du tycker att det känns pinsamt att ringa och boka tid för detta så brukar vårdcentralen ha "öppen mottagning" vissa tider då man kan droppa in. Men som sagt - inget att skämmas över!!!

Lycka till!
 
G

gauss[tröttnat]

Gäst
Grabben, det lär ju inte bli bättre av att du inte går till läkaren ;)
Läkare är utbildade för att hjälpa människor med medicinska problem och den du träffar kommer garanterat inte göra någon affär av att du kommer dit sent.

Jag opererades för förhudsförträngning när jag var... sex år gammal. Du får väl göra det när du är 19 ;)

Släpp storleksnojjan. Menar du på allvar att du är oskuld för att du tycker kuken är liten? Jag har ingen särskilt stor kuk men det har inte hindrat att jag fått höra att jag varit en del tjejers bästa upplevelse i sängen (Inte menat som skryt: jag tror de som berömmer dig i sängen är ärliga och att alla andra håller tyst. På så sätt kan sex bara stärka ditt självförtroende :) Du tar åt dig av bra kritik och får aldrig höra den dåliga :cool:)
 

18lkpg

Ny medlem
Kön
Man
Det är ingen fara! Jag har likdant och har alltid haft. mina vänner trodde i början att jag var omskuren. Sex är inget problem heller, både du och tjejen du har det med får ju ändå stimulans.

Jag antar att du iaf har runkat och märkt att det inte är något problem?
 

stort behov

Medlem
Kön
Man
Har nyligen blivit omskuren pga förhudsförträngning. jag ska inte ljuga, det var det jobbigaste jag varit med om men nu ett tag efter så känns det helt ok, tjejen älskar det och jag måste säga att saker och ting ser större ut nu. Mitt råd är gå till doktorn det är värt det om man sedan kan ha det så skönt som jag har det nu. Lycka till
 

Marboman

Medlem
Kön
Man
Mitt tips för den som ite vill bli omskuren är att tänja ut förhuden. Vet inte riktigt hur du har det, men min förhud har blivit större när jag runkat och tänjt den. Får du in nåt finger innan för kan du tänja med det också. Kanske kan du använda nät glid också för att lättare dra den över. Men kommer du ingen vart så gå till läkare.
 

greven66

Medlem
Kön
Man
minns jag hade oxå trång förhud då jag va i mittre tonåren....huden sprack å gjorde skitont:(
jag smorde in den under en herrans massa dagar..med en fet kräm...å "gymnastiserade" den givetvis:p....det funkade kanon.....

å den e SÅÅ goo numera*LER*

Lycka till!!
 
Toppen