Förlänga förhuden?

Kön
Man
Jag har trångförhud och förhuden vill inte lägga sig bakom ollonet när jag runkar. =/

Finns det något sätt att förstora förhuden så att jag kan runka normalt?
 

Little_one

Medlem
Kön
Man
I vanliga fall brukar man bli omskuren när man har för trång förhud...något annat sätt vet jag inte om det finns. Men om det finns något annat sätt att göra det på skulle vara kul att veta.
 

Skinnfri

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag har heller inte en aning om det finns något bra sättannat än omskärelse.
Kanske går det att tänja ut förhuden?
 

tuben

Ny medlem
Kön
Man
Ärligt talat grabbar, den som tror att kuken blir renare om man får en omskärelse måste f-n va dum i huvudet. Förhuden är till för att skydda ollonet.
Sen behöver man väl för tusan inte skära bort förhuden bara för att den är för trång. Har hört att det går att fixa med ett enkelt ingrepp bara. Inte omskärelse.
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
Det är allmänt vedertaget att kuken blir renare faktiskt. Det finns ju inte ett stort hudveck som samlar upp all smuts, inte sant?

Det finns olika grader av omskärelse, man göra allt ifrån att vidga förhuden till att ta bort den helt och hållet. Det finns ju både lös och stram omskärelse, allt beroende på hur mycket hud man tar bort.

Här i sverige är vi ganska frågande till omskärelse, det finns de som är det, men det är ganska ovanligt. I USA är nästan alla män det, sedan späd ålder. För ett antal år sedan var jag aktiv på amerikanska forum, då gick det fantastiskt underliga historier om att icke omskurna män kunde få cancer i ollonet. Det ni grabbar... Alltså - vad jag vill säga är att vi "vänjer oss" vid det som är normalt i vårt eget samhälle. Omskärelse är ju klart en fördel om man vill vara ren, men å andra sidan, sköter man sin hygien så är ju inte en förhud ett problem. Hygienen skall ju skötas oavsett om man är omskuren eller ej... :D

Och kompisen... snälla, kasta inte omkring med uttryck som "f-n va dum i huvudet" - visa respekt! Upprepade brott mot regler och riktlinjer leder faktiskt till att man blir avstängd.
 

taurus

Medlem
Ålder
69
Kön
Man
Håller med Kompisen! Finns ingen anledning att låta omskära sig för hygienens skull i vår del av världen, de flesta av oss duschar väl varje dag eller har tillgång till tvål och vatten. Finns heller ingen anledning att låta omskära sig för att förhuden e för trång. Har en kompis som fick gjort ett snitt i förhuden och det blev hur bra som helst. För övrigt: man skiter väl inte i att tvätta kuken bara för att man e omskuren, eller!?
 
Toppen