Första besöket på nudiststrand avklarad

Nilsr

Aktiv medlem
Kön
Man
Hoppas på att göra det i sommar. Men vill gärna ha sällskap med någon, en kvinna eller ett par.
 

Sircumseised

Aktiv medlem
Kön
Man
Smithska udden och Saltholmens kallbadhus är två nakenbad i Göteborg. Har tyvärr inte varit på ngn av dem, men har solat näck ändå vid Saltholmen
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Amundön söder om göteborg. Fint bad. Var där i veckan, såg två killar suga av varandra på håll, så om du är ute efter action lär det finnas där.
Evigheter sedan jag var på Amundön men inte faan visste jag det gick så vilt till där nu för tiden. Måste försöka ta mig dit - till Amundön utan att passera "gå" !!! :cool:


Smithska udden och Saltholmens kallbadhus är två nakenbad i Göteborg. Har tyvärr inte varit på ngn av dem, men har solat näck ändå vid Saltholmen
...kollade "smitten" i fjol men så jävla klippigt där. Saltholmens knallbadhus är så gubbigt - bättre det hade varit gemensamt för både damer&herrar.. - eftersöker en sandstrand för naturister! Får börja googla . . . sket i reglerna i fjol och badade ändå näck vid Hönö , var ganska så folktomt då så tror ingen hann upptäcka mitt lilla tilltag . . .
 

Nilsr

Aktiv medlem
Kön
Man
. sket i reglerna i fjol och badade ändå näck vid Hönö , var ganska så folktomt då så tror ingen hann upptäcka mitt lilla tilltag . .
Finns det regler? Lagkrav på badklädsel, eller är det bara ”så som alla gör”-krav, vilket naturligtvis medför att ingen bryter mot normen?
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
Vet faktiskt inte vad som kan hända om man näckar inför andra på en offentlig badstrand , det räknas väl som "förargelseväckande beteende"? . Då blir man ansedd som blottare . . . :oops:
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Smithska udden och Saltholmens kallbadhus är två nakenbad i Göteborg. Har tyvärr inte varit på ngn av dem, men har solat näck ändå vid Saltholmen
Passerar ofta med båten förbi Saltholmens kallbadhus, men har då aldrig förstått att det pågår något sexigt där... Herrarnas del är nästan alltid tom medan damernas är överfull då det är fint sol-o-bad väder
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Finns det regler? Lagkrav på badklädsel, eller är det bara ”så som alla gör”-krav, vilket naturligtvis medför att ingen bryter mot normen?
Generellt gäller att du får vara naken var som helst i Sverige där det inte kan väcka anstöt. Är du först o naken på ett tomt ställe, är det i princip ditt val som gäller. Börjar det fyllas med folk/barn och har karraktären av allmänt frekventerad plats för textilare, så får du nog dra på dig brallorna igen såvida inte dessa också väljer att vara nakna. På skyltade allmänna badplatser får man kolla reglerna, men det betyder inte förbud att på avskiljt ställe bada naken. Det personliga uppträdandet kan ju också göra stor skillnad. Glider du runt på stranden och kör "helikoptern" så anses det säkert som förargelseväckande, men går du naken ner från din solplats o rakt ut i vattnet, så reagerar nog ingen om du passerar på behörigt avstånd från andra.
Regeln är ju den samma som Allmänrätten förestavar - Du får inte STÖRA eller FÖRSTÖRA. Det gäller förstås åt båda håll, så de textilare som kommer till din sköna nakenplats är skyldiga att ta hänsyn till dig. Jag tror det är få som insett det, något som inte minst många båtskeppare har väldigt svårt att förstå !
 
Toppen