Första orgasmen?

MariaAn

Ny medlem
Kön
Kvinna
Tjejer, skulle vilja veta om eran första orgasm som ni fick genom onani, själv var jag 14år och låg hemma en morgon och kände mig lite upphetsad, började smeka mig lite och kände att det var något på gång, så jag slutade inte efter 30sekunder som jag brukade utan fortsatte, och jädrans vad skönt det blev, det bara blixtrade till och hela kroppen började skaka..:oops:
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Vad jag kan minnas så utvecklades orgasmem väldigt, från att, hur ska jag förklara det, inte kännas speciellt mycket. I stort sett det enda jag märkte det på var att klitoris blev väldigt känslig plötsligt, gick i princip inte att ta mer på den just då.

Smekte mig själv till orgasm första gången när jag var 17 år, hade ju ändå fått det inpräntat hur fina flickor SKA bete sig...
 

Tjorvan

Ny medlem
Kön
Man
Har fått orgasm i sömnen sedan barnsben, men inte i verkligheten förren vid 17 års ålder. Och jädrar vad jag fick kämpa mig till att få till det på riktigt. När det väl hände kände jag igen känslan från mina drömmar:)
 
Kön
Man
Jag måste erkänna att första orgasmen jag fick "på egen hand" var när jag var typ 23 år eller nått. Med hjälp av siverstav och kudde... det var verkligen skönt och faktist så kommer jag fortfarande gärna på det sättet!
;)
 

cellardoor

Ny medlem
Kön
Man
Vad jag tycker synd om er tjejer! Jag har fått orgasm i sömnen sen 4-årsåldern. Den första "riktiga" tror jag att jag fick när jag var 9, och jag tror inte alls att det är en ovanligt tidig ålder bland killar, snarare ganska normal. För killar brukar det handla om när man fick sin första utlösning, orgasmen är något man utgår från att alla har fått efter ungefär 11 års ålder. Aww, stackare...
 
Kön
Man
Originally posted by cellardoor

Vad jag tycker synd om er tjejer! Jag har fått orgasm i sömnen sen 4-årsåldern. Den första "riktiga" tror jag att jag fick när jag var 9, och jag tror inte alls att det är en ovanligt tidig ålder bland killar, snarare ganska normal. För killar brukar det handla om när man fick sin första utlösning, orgasmen är något man utgår från att alla har fått efter ungefär 11 års ålder. Aww, stackare...

Jo, men det kan ha med den allmäna inställning till vad tjejer får och inte får göra. "Händerna på täcket"...

Killar får ju pilla på snoppen redan som små barn. Tjejer får inte "gräva mellan benen"...
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Så hur blir det då med nästa generation kvinnor? Har vi lärt oss någonting eller uppfostrar vi fortfarande våra döttrar till att INTE bejaka sin sexualitet? Har ingen dotter själv, men finner ändå frågeställningen intressant.

Har man som jag en mor som under hela mig uppväxt dragit sig undan min far och sagt "nej" så fort han försökt krama henne, ja, vad skickar det för signaler?? Jo, att det där är någonting som män vill och som kvinnor ska säga nej till. Hoppas att nästa generation slipper skuldkänslorna, även om min generation änåd har kommit en bra bit på väg!
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Jo, har också märkt en förändrad attityd gentemot sex, i synnerhet detta med att analsex är något som "alla" har. Frågan är om denna förändring även rör onani.

Jag läste i en bok att många, många kvinnor härledde sina första onaniminnen tillbaka till 5-6 årsåldern. Jag har inget som helst minne av detta. Första orgasm vid 10, hur går det till?? Vad mycket jag har missat under min uppväxt...:)
 

shadow

Medlem
Kön
Man
Det är också en fråga om vad man menar med "onani"? Barn i 5-6 års åldern börjar väl lite smått utforska sin egen kropp, hitta ställen som är sköna och intressant att ta på..dock så är nog orgasmen något man får bekanta sig med långt senare. Men då är frågan? Är det onani? Eller måste onani leda till orgasm? Måste sex leda till orgasm för att det skall räknas till sex? ;)

Angående förändrig till attityd, det är väldigt sant. Dock så tror jag också att många provar en massa olika saker just bara därför att "alla andra gör det"..åtminstonde tror de det. Man skall inte vara rädd för att prova saker, men samtidigt så måste man fortfarande VILJA prova...inte prova för att man känner sig tvungen..

Originally posted by Rödluvan

Jo, har också märkt en förändrad attityd gentemot sex, i synnerhet detta med att analsex är något som "alla" har. Frågan är om denna förändring även rör onani.

Jag läste i en bok att många, många kvinnor härledde sina första onaniminnen tillbaka till 5-6 årsåldern. Jag har inget som helst minne av detta. Första orgasm vid 10, hur går det till?? Vad mycket jag har missat under min uppväxt...:)
 
Toppen