Förvirrad!

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Alltså, jag träffade en kille i påskas och vi blev tillsammans, (lång story, kan ta den en annan gång...). Han bodde hemma hos sina föräldrar så vi tillbringade den mesta tiden hemma i min lägenhet. Hade underbart sex och han är hur snäll, snygg och go som helst! Men något fattades....

Jag blev kär, iaf tror jag att jag var det, men det gick liksom över jättefort och jag började redan efter två-tre veckor att snegla på andra....tjejer?!
Har aldrig varit tillsammans med någon anna tjej, knappt heller funderat på det tidigare, så plötsligt bara Häpp!! Bara sådär!

De senaste veckorna har varit nästan en pina! Jag går och funderar och fantiserar på mitt jobb om hur det skulle vara att va med en annan tjej. Snart alla på mitt jobb har jag haft med mig i mina fantasier! HJÄLP!! [:0]

Inte tror jag heller att man blir lesbisk bara sådär och visst är jag ung, men jag har alltid varit attraherad av killar, inget annat...

Ska jag prova, så jag får det ur systemet, eller det försvinner efter ett tag av sig själv? Vem ska jag prova med (om någon "ställer upp"), någon jag känner närmare, eller helt enkelt bara "ragga" någon på något uteställe?

Pliizz ge mig råd!! :love:
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Om det är så som du säger att du fantiserar så mycket om tjejsex så tycker jag du ska pröva om chansen dyker upp. Varför inte? Det är inget att skämmas för. Sen om det handlar om kärlek eller bara sexuell nyfikenhet, det lär du märka. Men ta det lugnt, ta chansen när den kommer, inget att stressa.

Oavsett om det är kärlek lr "kåtfikenhet" så är det väl samma som om det hade varit en kille - spelar inte så stor roll om det e nån du känner ller raggat upp - huvudsaken är att det *känns* rätt. Kärlek är oberäkneligt. Det är i varje fall mitt råd, lyssna på dig själv.

(o glöm inte att återkomma med en detaljerad beskrivning av vad som hände, för oss snuskhumrar här :D:D)
 

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Hej Frida!
Min spontana reaktion är att du just - fantiserar..
Man kan ju gå och fantisera om både det ena och det andra utan att vilja göra det i verkligheten. Det är bara ett friskhetstecken!
M e n det kan ju vara så att du skulle älska att vara med en annan kvinna, och det är ju varken farligt eller olagligt att testa, så varför inte?
Dyker rätt tjej upp, tycker jag absolut att du ska pröva. Det är Härligt!!
Har tyvärr inga bra tips på vart du träffar den tjejen,
men varför inte via nätet? Där kan du vara anonym tills du själv känner att du vill lära känna henne bättre, ta nästa steg...Eller backa om det inte känns rätt.

Håller mä Superlasse... håll oss uppdaterade i ämnet ;)

:love: :love:
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Ja, han var väl klart besviken då jag sa att det var slut......Tyvärr var väl jag inte direkt ärlig, hur skulle jag kunna förklara?

Jag sa bara att det inte kändes rätt....
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Jag hade en liknande upplevelse då jag träffade min nuvarande... fast då var jag fortfarande nyförälskad och uppe i de rosa molnen med honom... Fast i mitt fall, började jag helt otippat fantisera om tjejsex en dag - som en konsekvens av vårt underbara sexliv ;) Det var oerhört förvirrande - det var ju honom jag var förälskad i? :)

Jag tror att för mig var det helt enkelt så att han satte fart på alla lustar, fantasier och nyfikenhet som fanns inom mig, helt enkelt. Jag var så konstant kåt, så det liksom 'svämmade över' uppe i fantasikontoret ;)

Kom mig aldrig för att genomföra några av fantasierna på den tiden, men några av dem ligger kvar och jag upplever mig mindre hämmad, fantasimässigt efter denna lilla 'upplevelse'.

Men jag säger som Lasse - gör slag i saken om se om det är något du gillar? ;)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Alltså, jag träffade en kille i påskas och vi blev tillsammans, (lång story, kan ta den en annan gång...). Han bodde hemma hos sina föräldrar så vi tillbringade den mesta tiden hemma i min lägenhet. Hade underbart sex och han är hur snäll, snygg och go som helst! Men något fattades....

Jag blev kär, iaf tror jag att jag var det, men det gick liksom över jättefort och jag började redan efter två-tre veckor att snegla på andra....tjejer?!
Har aldrig varit tillsammans med någon anna tjej, knappt heller funderat på det tidigare, så plötsligt bara Häpp!! Bara sådär!

De senaste veckorna har varit nästan en pina! Jag går och funderar och fantiserar på mitt jobb om hur det skulle vara att va med en annan tjej. Snart alla på mitt jobb har jag haft med mig i mina fantasier! HJÄLP!! [:0]

Inte tror jag heller att man blir lesbisk bara sådär och visst är jag ung, men jag har alltid varit attraherad av killar, inget annat...

Ska jag prova, så jag får det ur systemet, eller det försvinner efter ett tag av sig själv? Vem ska jag prova med (om någon "ställer upp"), någon jag känner närmare, eller helt enkelt bara "ragga" någon på något uteställe?

Pliizz ge mig råd!! :love:

Jag undrar om man tänder på ett kön eller på en människa?

Jag tror att det är gamla fördomar som får oss att tveka när vi tänder på en person!

Hur stor betydelse har det egentligen? Man eller kvinna spelar väl inte så stor roll egentligen eller?
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Det har nog inte så mycket med människan som med "spänningen" att göra i detta fallet.... ;)

:love:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Det har nog inte så mycket med människan som med "spänningen" att göra i detta fallet.... ;)

:love:


Då kan det så klart finnas en risk att spänningen försvinner om du provar.

Ibland kan det vara tillräckligt mysigt med enbart fantasin som spänningshöjare:oops:


Oavsett - så håller jag med dem som vill höra vad du väljer:love:
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Igår tog jag lite mod till mig och var fräck.....

Jag och min kompis hade varit ute på promenad, (ja, vi brukar göra de på söndagar allt för motion och för det sociala). När vi var tillbaka och hon skulle gå hem till sig, kramades vi som vanligt och sa hejdå, fast igår gav jag henne en mer intensivare kram, medan jag vilade min ena hand på hennes bak, (försiktigt) och gav henne en lätt puss på halsen!

När vi släppt taget om kramen, tittade hon mig i ögonen och hennes kinder hade fått en gullig rodnad. Hon sa inget om det, bara tittade extra länge på mig och log!

Jag tror hon uppskattade det! ;)

(Det pirrade lite extra inom mig då jag förstod att hon inte tog avstånd från min (sensuella) kram!) :oops:
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Igår tog jag lite mod till mig och var fräck.....

Jag och min kompis hade varit ute på promenad, (ja, vi brukar göra de på söndagar allt för motion och för det sociala). När vi var tillbaka och hon skulle gå hem till sig, kramades vi som vanligt och sa hejdå, fast igår gav jag henne en mer intensivare kram, medan jag vilade min ena hand på hennes bak, (försiktigt) och gav henne en lätt puss på halsen!

När vi släppt taget om kramen, tittade hon mig i ögonen och hennes kinder hade fått en gullig rodnad. Hon sa inget om det, bara tittade extra länge på mig och log!

Jag tror hon uppskattade det! ;)

(Det pirrade lite extra inom mig då jag förstod att hon inte tog avstånd från min (sensuella) kram!) :oops:

Tack för att du delar med dig och du - lycka till med fortsättningen;)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Igår tog jag lite mod till mig och var fräck.....

Jag och min kompis hade varit ute på promenad, (ja, vi brukar göra de på söndagar allt för motion och för det sociala). När vi var tillbaka och hon skulle gå hem till sig, kramades vi som vanligt och sa hejdå, fast igår gav jag henne en mer intensivare kram, medan jag vilade min ena hand på hennes bak, (försiktigt) och gav henne en lätt puss på halsen!

När vi släppt taget om kramen, tittade hon mig i ögonen och hennes kinder hade fått en gullig rodnad. Hon sa inget om det, bara tittade extra länge på mig och log!

Jag tror hon uppskattade det! ;)

(Det pirrade lite extra inom mig då jag förstod att hon inte tog avstånd från min (sensuella) kram!) :oops:

håller tummarna att du hittar 'rätt'
låter mysigt

några planer hur du ska gå vidare?
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Sitter och klurar på det just nu....Har jag bestämt mig, (jag såg ju att hon inte blev avig heller), så kör jag racet ut! :cool:
 

ChrilleBull

Medlem
Kön
Man
Det var modigt och det var säkert både pirrigt och nervöst på samma gång. Ingen vet ju hur den andra ska reagera i en sån situation.
 
G

Guest

Gäst
Ja verkligen, gud jag blir alldeles till mig, jättespännande!
Lycka till Frida :D
 

aza_sv

Medlem
Kön
Man
När jag träffade min ”särbo” och halvfasta partner av samma kön var det en slumpartad händelse. Jag hade väl aldrig tänkt så mycket på tjejer eller tjejsex och inte haft en tanke på att jag skulle vara bisex eller så. En kväll på jobbet då vi jobbade över satt vi och snackade och så började vi skoja, prova lite kläder som E handlat under lunchen och så blev det lite nojsande och småhångel tills det gick över i ren lusta och sex!:oops:
Det var jättehäftigt och efteråt inte alls svårt att prata om det – och göra om det. Vi har haft ett halvstadigt förhållande sedan dess men E bor utomlands så vi ses inte så ofta.
 

marlboro2

Medlem
Kön
Man
Ja, han var väl klart besviken då jag sa att det var slut......Tyvärr var väl jag inte direkt ärlig, hur skulle jag kunna förklara?

Jag sa bara att det inte kändes rätt....


ibland inte så offta men ibland stämmer följande talesätt

"Det är tur att lögnen finns, tänk om allt man hörde var sant"

det var nog bäst av dej att inte vara helt ärlig, tror att få killar kan ta det...
 
Toppen