F-ordet...

Kuken

Medlem
Kön
Man
Lite off topic kanske, men det är ju här quinnorna hänger. ;)

Tycker ni att det finns nåt "fint" ord för musen, som samtidigt inte är för "snällt" så att säga?
Jag tycker att slida låter bäst faktiskt. Det är liksom lagom sexuellt relaterat, samtidigt som det inte är så hårt och fult. Visserligen syftar det ju mer på det inre, men ändå.
Det finns ju en uppsjö av alternativ, men jag tycker att de flesta är rätt dåliga:

fitta - Passar mer som skällsord.
mus - Låter rätt fånigt. Helt asexuellt ord.
mutta - Näää, låter bara äckligt.
muff - Helt okej, men kanske för "oladdat", om det nu KAN vara det. Väldigt bra ord om man vill tala om den mer öppet.
vagina - Alldeles för kliniskt, ungefär som penis.
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Hmm själv använder jag alltid ordet "fitta". Jag tycker det är helt oslagbart på alla sätt och vis, det funkar som helt neutralt, som skällsord, som häftigt, tufft, men ändå rätt snällt och vardagligt och vanligt. Dessutom är det väl det allra vanligaste ordet att använda. Det är helt enkelt det bästa ordet för det kvinnliga könsorganet som jag hört.
Slida och vagina går fetbort för det låter som riktiga gamla doktorsord. Mus låter töntigt, mutta och muff händer det väl att jag använder någon gång.
Jag vet inte riktigt vilket ord som är både "fint" och inte för "snällt" som jag ska rekomendera dig att använda... Alla har ju så olika åsikter om orden så det blir väl upp till var och en...
 

Kuken

Medlem
Kön
Man
Haha, du behöver inte rekommendera nåt, jag bara undrade vad folk tycker. :D "Doktorsord", tja det kanske det är...
Jag tycker verkligen att fitta låter jäkla otrevligt.

Om man jämför med mannens tillhörigheter så kan man ju säga lite vad som helst. Ballen funkar om man inte vill vara så seriös, hehe. Kuk låter ju mindre trevligt, och snopp är nåt man sa när man var liten liksom.
 

Frk. Stygg

Medlem
Kön
Man
Min pojkvän brukar säga "hönan". Låter helt bisarrt. Men i övrigt så har jag inget bra ord på det. Fitta, brukar det oftast bli.

Everyone has a sexlife. Just more or less active.
 

Rune

Medlem
Kön
Man
Bra disskussion, har inget att tillföra iofs :p tycker inte fitta är ett skällsord. Mus går också bra :D

___________
Stay hard!
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Fitta är ett ganska bra ord, kraftfullt ungefär på samma sätt som kuk. "Nu jävlar grabben ska du få smaka fitta!"
Ser det inte som mer skällsord än kuk, så gott som alla ord kan användas som skällsord om man vill.

För en lite sötare variant så ter sig nyordet snippa bara bättre för varje gång jag säger det, riktigt bra motsvarighet till snopp.

Som mittemellanord så tycker jag inte mus är så tokigt alls, lite av charmen är ju att det är ganska asexuellt.
 

Kuken

Medlem
Kön
Man
Jag tror att det är just att det låter så "hårt" som gör att jag tycker illa om fitta (ordet då alltså. :D:p)...
Det beror väl på ens läggning antar jag, och för mig låter det alldeles för okvinnligt. En kvinna ska inte ha "hårda" attribut, utan snarare nåt som låter sensuellt.
Ni kanske tycker att jag har nån slags förlegad inställning till könen, men så är det. En man är manlig, en kvinna kvinnlig, och jag hör ingenting kvinnligt i "fitta". Det låter som ett ord som mannen uppfunnit, precis som han antagligen uppfunnit de flesta andra könsorden också.

Snippa tycker jag förresten låter rätt fånigt och tillgjort.
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Snippa har jag aldrig hört, det låter som... norrländska kanske? Inget ord vi har här nere i Skåne iallafall.
För övrigt måste Frk.Styggs "höna" vara det värsta jag hört! =D
 

Spartacus

Medlem
Kön
Man
Våfflan funkar alltid när man är med polarna.

__________________________
Today is different, and tomorrow the same
It's hard to take the world the way that it came
Too many rapids keep us sweeping along
Too many captains keep on steering us wrong
 

kramgoakarro

Ny medlem
Kön
Man
Jag använder alltid fitta...jag vet inte men det känns som det ända rätta...alla andra ord tycker jag bara låter dumt. Det är laddat samtidigt som det inte är det....mycket bra ord :)

Take me here and NOW!!!
 

Nudillo

Medlem
Kön
Man
Hmm våfflan det var något nytt. Låter ju faktiskt riktigt gott när man säger det.:) Fasen så blev man sugen igen, det är jobbigt det här.
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Originally posted by tuvalu

Snippa har jag aldrig hört, det låter som... norrländska kanske? Inget ord vi har här nere i Skåne iallafall.
Om jag inte minns helt fel så var det ett namn som kom till ytan i Fredrik Lindströms programserie Värsta språket.
 

Kuken

Medlem
Kön
Man
Originally posted by andyg

Jag tycker det beror på vilket humör man är på, är man riktigt kåt passar fitta bäst, men är det mera myssex man har i tankarna funkar snutta eller mutta bra för mig. Det låter lite gulligare på nåt sätt.:)
Haha! "Snutta" var ju inte så dum. :D
 

Snusmumrik1

Ny medlem
Kön
Man
Ja de enda ordet jag använder är nog Snippa.
Ja vet att de där programmet "Värsta Språket" på TV hade kommit på nått bra, men jag minns inte vad det var...

Hej:)
 

kille20

Medlem
Kön
Man
Jag blir så kåt när en kvinna säger ordet "fitta", en fitta är en fitta finns inget ord som kan ersätta namnet på kvinnans könsorgan, en fitta, flera fittor, bestämd form: fittan, fittorna, jag sitter och runkar nu

Kåt Kille
 
Toppen