Fetishproblem

A

A:son

Gäst
Hej!
Jag har en fetish för olika spandex-material samt stringkalsonger och -trosor, både att titta på andra och ha det på mig själv. När jag tänker tillbaks inser jag att detta hängt med mig sedan barnsben. Jag älskar att titta på härliga stringrumpor och blanka spandexben, och tycks aldrig få nog. Å ena sidan tycker jag bara det är roligt och spännande och skulle hänge mig åt detta ännu mer om jag var singel. Jag är dock förlovad och min fästmö förstår och accepterar visserligen min fetish, men jag upplever att det bara är till en viss gräns; vågar inte riktigt leva ut den. Jag har t.ex. stringkalsonger som jag älskar att använda, men gör det sällan så att hon märker det, även om hon vet att jag har dem och någorlunda accepterar dem. Hon gillar inte heller att jag onanerar framför datorn när jag är ensam, och det är ju på internet mycket av fetishismen frodas. Jag kan förstå henne, hon vill ju ha (och förtjänar) all min uppmärksamhet. Det hon inte vill förstå är att fetishen inte konkurrerar ut henne, jag tänder på henne lika mycket för det.

Jag vill hur som helst inte att detta ska påverka vår relation - hon är ju viktigare än min fetish, och därför vill jag inte att den ska vara för viktig för mig. Hur tar man kontroll över en sån grej?? Ofta känner jag mig också mycket onormal jämfört med alla andra, omanlig. Jag önskar att den skulle lämna mig och att jag kunde tända enbart på "normala" saker. Jag vet inte åt vilket håll jag ska gå - ska jag söka hjälp och i så fall var, eller ska jag acceptera min fetish och försöka stå för den ännu mer?
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Dator-/tidnings-/... annat-runk..
Hon förtjänar din uppmärksamhet, men det är väl inte samma sak att älska med henne som dina sköna fantasier!?

låt dem vara dina fantasier, låt henne förstå att de inte går ut över er relation, att hon får förstå dig & du henne!

Prata med varandra! se vad hon tycker, gå i små steg.
lek små lekar i sängkammarn, vill hon inte så tvinga henne inte!
få henne inte heller att känna sig tvingad på annat sätt

behandla henne som du själv vill bli behandlad, med öppenhet & kärlek!
du är normal! du behöver ingen hjälp.


Lycka till!
 
A

A:son

Gäst
Tack för råden! Det är skönt att höra från nån att man inte behöver hjälp.

Dock har jag märkt att det inte bara är att "köra på" med sina egna önskningar hur som helst, och skylla på att "jag är sån", och att man inte kan ändra på nåt. Man är ju två i relationen, och som du säger så är det viktigt att prata med varandra, och att inte tvinga på henne något.

Det svåra är att eftersom hon inte har nån fetish, även om hon är öppen för fetisher, så känner jag mig ensam om detta i relationen, och då lever jag istället ut denna på egen hand. Det känns som om jag har ett hemligt sexliv vid sidan av det vi har tillsammans, som om jag går bakom ryggen på henne.

Vi har bestämt att inte ha några hemligheter för varandra, och hon har klargjort att hon inte gillar att jag kollar på porr. Hon känner sig nedvärderad och mindre åtrådd av det och jämför det med otrohet. Jag accepterar det, jag attraheras inte ens av vanlig hårdporr, men det känns som om min fetish hamnar i gränslandet där. Även om jag inte kollar på ren porr blir det mycket "snusk" ändå när jag nördar runt på nätet efter saker som triggar min fetish. Därför vågar jag inte riktigt prata med henne om det; det skulle kanske innebära att jag inte skulle få kolla på nåt spännande på nätet. Och det är ju det som ibland är så svårt att låta bli... (Tror inte hon skulle gilla det här forumet ens.)
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
För mig är otrohet inte jämförbart med att se på porr. Otrohet är om man gör något sexuellt med en annan person än den man är tillsammans med. Man är inte otrogen om man ser på porr.
 
A

A:son

Gäst
Nej, jag skulle inte heller klassa det som otrohet i sig. Jag skulle vara fine med att hon kollade på porr. Om det däremot leder till att man önskar att tänja på gränserna, typ önskar att man hade sex med andra än sin partner, då känner jag att man i huvudet har börjat treva utanför sin relations domäner. Steget är inte långt att ta kontakt med andra över nätet bara på skoj, flörta lite. Det är så lätt numera med chatroulette-liknande tjänster. Ett pyttelitet steg till så har man webcam-sex, och då har man redan gått för långt, anser jag. För mig begränsar sig inte otrohet enbart till det fysiska.

Om man däremot begränsar sig till att kolla på porr, runka och låta det vara så, så tycker jag det är ok. Men å andra sidan kan jag inte säga att det är en rättighet i ett förhållande - om min tjej skulle må dåligt över en sån sak, borde det väga tyngre än min lust att kolla på porr. I mitt fall handlar det som sagt inte om ren porr, men väl om sexiga grejer på nätet. Det jobbiga är att det ibland inte går att låta bli ändå.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag sa aldrig; kör på...

Jag sa; ta det i småååå steg!
prata med varandra

om du gillar nåt så får du försöka få henne att gilla det med...

Inga hemligheter!? det måste man ju ha! :p
 
A

A:son

Gäst
Nej, det var jag själv som sa "köra på", det var inte menat som ett citat. Du har rätt att små steg är rätta vägen, men eftersom vi varit ihop så länge så känns det konstigt att plötsligt börja försöka få med henne på grejen. Men ett av de största problemen när det gäller att prata om såna här grejer är nog min konflikträdsla. Vi har sällan smågruff sinsemellan, utan när det väl blir nåt blir det storgräl där hela relationen plötsligt ifrågasätts. Därför försöker jag undvika alla "minor".

Vad gäller hemligheter så tycker jag också att det vore lite spännande om hon också hade små sexiga hemligheter. Men hon dåliga erfarenheter från tidigare förhållanden, där små lögner sakta raserat förtroendet för den andre. Det handlar inte så mycket om vad man döljer som att man döljer något. Hon har tydligt gjort klart för mig att hon skulle bli mycket sårad om jag dolde en massa grejer eller ljög för henne. Jag förstår ju detta, men har svårt att få ihop det. Jag vill ju inte göra grejer som sårar henne.

Har försökt förklara att jag inte kollar på porr, men att min fetish gör mig sugen att kolla på vissa saker, men hon köper det ändå inte. Tills vidare försöker jag tillfredsställa min kink på andra sätt, t.ex. att klä mig enligt min fetish när jag är ensam hemma.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Om du är konfliktsrädd så är det nog tecken på nått mer djupgående
att inte kunna smågruffa utan att hela relationen ska sättas i gungning...

en relation ska bygga på gemenskap, en djup vänskap
är du konfliktsrädd mot dina kompisar?

dit kink kom väl inte över en natt?!
skäms inte över din grej! men ta upp den till ytan
sakta & med små lätta steg

låt inte henne köra över dig!
 
A

A:son

Gäst
Helt riktigt, konflikträdslan syns i alla mina relationer, även om jag blivit lite lite bättre på senare tid. Om det är ett tecken på något MER djupgående än allt annat vi pratat om vet jag inte, det är svårt att mäta djupet ;) Men djupt är det, saker som sitter i sen barndomen.

Tack för din uppmuntran och dina råd DocH!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Helt riktigt, konflikträdslan syns i alla mina relationer, även om jag blivit lite lite bättre på senare tid. Om det är ett tecken på något MER djupgående än allt annat vi pratat om vet jag inte, det är svårt att mäta djupet ;) Men djupt är det, saker som sitter i sen barndomen.

Tack för din uppmuntran och dina råd DocH!

du kanske ska fokusera på din konfliktsrädsla i första hand
ta kontakt med nån som håller på med sånt som yrke
börja med nån typ av självhjälpsbok på bibblan!?

hitta kärnan, därifrån kan du säkert få det du vill ha i relationen & vidare ut i dit kink
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
A:son, du verkar vara en schysst kille. Men jag tror du behöver stå upp mer för dig själv, våga ta plats!!! Sluta vara så enormt hänsynsfull att du inte ens vågar runka utan att få dåligt samvete för din flickvän - då har det gått för långt!

Nu menar jag inte nödvändigtvis att du ska leva ut dina fetisher, mitt råd är att ta det lite lugnt med dom inför din tjej. Men jag menar att du måste våga vara dig själv, våga ha egna åsikter och stå för dom stenhårt utan att lyssna så förbaskat mycket på vad din tjej och andra tjejer tycker!

Jag vill inte leka "amatörpsykologiska föreningen förutfattade meningar UPA", men jag tror nyckeln till att ta kontroll över dina fetisher och känna dig mer manlig ligger i att stå upp mer för dig själv, ta kontroll över ditt liv. Det är t ex faktiskt inte ditt ansvar om din tjej inte vill förstå att du inte tänder mindre på henne för att du runkar... Det är HENNES problem - allt du kan göra är att förklara för henne. Vill hon inte acceptera det så tycker jag inte hon är värd din uppmärksamhet.

Jag håller med DocH om att "behandla henne som du själv vill bli behandlad, med öppenhet & kärlek!". Men se till att hon behandlar dig på samma sätt, ställ samma krav på henne!

Hårda ord? Ja kanske, jag menar inte att låta för hård. Men man måste våga sätta gränser, ställa krav.

Tjejer tycker om snälla killar, men ingen vill ha en dörrmatta.

Fråga till dig: vad är du mest rädd för ska hända om du tar en konflikt?

Lycka till!!
 
Toppen