Fråga om omskärning?

Jerkerboy

Medlem
Kön
Man
Jag har märkt att jag har för trång förhud. Och jag funderar givetvis på att omskära mig. Men då är min fråga om det gör ont eller om det finns några risker med att göra det...?
 

sparris

Ny medlem
Kön
Man
Hur gammal är du? Jag kunde inte heller dra tillbaka förhuden när jag var yngre men ju mer jag använde kuken och gjorde saker med den desto mer uttöjd blev förhuden och en dag gick den att dra tillbaka! Kommer ihåg att det kändes jättekonstigt och att det stramade ordentligt första gången och jag drog snabbt tillbaka den igen... Nu går det hur lätt som helst!!
 

Krister

Medlem
Kön
Man
Du blir bedövad vid ingreppet (ev sövd) så du lär inte känna något.
Risker?? Om du har för trång förhud så finns ju risken att du får komplikationer pga det också. Risker finns det hela tiden med allt vi gör. Du kan ju bli överkörd, snubbla på mattan så du ramlar och slår ut alla tänderna eller få in något i ögonen o bli blind. Risker finns detmed allt här i livet. Börja med att besöka en läkare och låt undersöka din snorres hälsa och se om och när du behöver göra ett ingrepp. Pinsamt?? Det beror på hur du upplever det. För läkaren är det nog lika spännande som om du kom och sa att du hade ont i pekfingret.

Så iväg med dig nu och kolla vad läkaren tycker....
 
Toppen