Fråga till er som genomgått sterlisering-Vasketomi

Emmy

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
En fråga till er män som steriliserat er.<<<
Påverkades mängden i er utlösning efter detta?
En manlig partner som jag haft lite lekar med får ganska liten utlösning och han hävdar att det är pga steriliseringen.
Nu har en annan partner börjat fundera på att göra detta men jag tycker det är synd för han får såna härliga sprut när vi leker och jag vill inte att de ska minska. Det jag sett när jag googlat är att det inte ska påverkas men hur upplever ni som gjort ingreppet att det blivit.
Till saken hör ju att han som gjort sterilisering har utlösningar ganska ofta för sex är hans största hobby, det kan väl också påverka.
 

MagisterD

Välbekant medlem
Kön
Man
Vet inget om hur vasektomi påverkar volymen tyvärr, men ja, att få utlösning ofta (som i mer än en gång per dygn enligt min erfarenhet) brukar göra att volymen minskar något. Att leka länge, bygga upp anspänning i omgångar och se till att man är riktigt kåt och hård en bra stund brukar bidra till i alla fall kraftfullare sprut.
 
B

Bistånd

Gäst
Det ska inte påverka enligt sjukvården, och själv har jag inte märkt någon skillnad. Go for it, säger jag! Jag ångrar att jag inte gjorde det mycket tidigare.
 
B

Bistånd

Gäst
okej men varför ville du gjort det tidigare?
Om man är i ett fast förhållande med en kvinna och man antingen inte vill ha barn eller känner sig färdig med den biten, då är det ju bara onödigt att kvinnan ska behöva fixa och trixa med p-piller, spiral mm hela tiden. Visst, det finns kondomer, men att ha det i ett fast förhållande är ju inte så kul. Vad tycker du Emmy?
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Om man är i ett fast förhållande med en kvinna och man antingen inte vill ha barn eller känner sig färdig med den biten, då är det ju bara onödigt att kvinnan ska behöva fixa och trixa med p-piller, spiral mm hela tiden. Visst, det finns kondomer, men att ha det i ett fast förhållande är ju inte så kul. Vad tycker du Emmy?

Måste säga att jag respekterar det här otroligt mycket. Att du inte lämnar den biten enbart på kvinnan. P-piller och spiraler kan ju ställa till det för oss med hormonnivåerna och även annat.
 

Jannenylon

Medlem
Kön
Man
Inte bara att det inte känns bra att ens partner äter hormoner eller stoppar in metall. Det är riktigt läskigt med spiral, man vet aldrig när man sticker sig på den, riktigt obehagligt varje gång…
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Inte bara att det inte känns bra att ens partner äter hormoner eller stoppar in metall. Det är riktigt läskigt med spiral, man vet aldrig när man sticker sig på den, riktigt obehagligt varje gång…
Enl frugan var det dessutom en mardröm när den skulle bytas också.... Det vill man de ska slippa. Hade jag varit yngre så hade jag övervägt att sterilisera mig.
 

astryer

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Hej,
Jag har genomgått en vasektomi men märker ingen skillnad, mängden och sprutlängden beror på andra faktorer som graden av upphetsning och hur länge sedan det var senast man sprutade. Jag rekommenderar det, inget jag ångrar, man kan bli kåt av Breeding-fantasier ändå.
 

Livsnjutaren!

Välbekant medlem
Kön
Man
Steriliserad för 30 år sen. Inget jag ångrar. Har fortfarande samma partner. Mängden sperma påverkas ytterst lite. Spermierna är bara nån procent av utlösningen.
 

Loppan

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Jag är steriliserad sedan kanske 10-15 år sedan. Har definitivt inte märkt någon mängdskillnad.
 
L

Lite bi

Gäst
Varför sterilisera sej.
Helt och hållet med tanke på kvinnans alla konstigheter som påverkar sexlivet och risker med cancer, stroke mm.
Ingreppet har inte påverkat mej -möjligen något mindre sats men den vill jag ändå lägga längst in i mattan.

En kompis blev pappa vid dryga 50 tjejen var ~25 min mardröm.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Det är skönt att tömma långt in i djupet.... Min fru blev efter klimakteriet torr som öknen i Sahara, så det är glidmedel som gäller. Det är annorlunda än den naturliga lubrikationen så friktionen känns inte lika bra, vilket i sin tur leder till att det blir svårare att få orgasm. Så numera blir det oftast avrunkning utanför muttan och jag lägger satsen på busken i stället. Hinner aldrig komma in i värmen igen innan sprutet är ett faktum.... Frun gillar inte kladdet, men har inte klagat
 
Toppen