Frivillig programmerare

Love Machine

Medlem
Kön
Man
För det första så vill jag bara lyfta på hatten för skaparna av denna sida. Ni har verkligen gjort ett hästjobb, och jag kommenderar er verkligen för det. :)

Med det sagt så finns det en del ytterligare funktionalitet som vore önskvärd på sidan, såsom sökfunktion (på medlemmar som tillåter det samt på trådar), favorittrådar, textredigering, avslutning av medlemsskap o.s.v.
Vad som än är skälet för att dessa funktioner inte har implementerats än så erbjuder jag som gammal asp-programmerare iaf att jobba på att lägga in dessa saker.

Hur låter detta?
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
För det första så vill jag bara lyfta på hatten för skaparna av denna sida. Ni har verkligen gjort ett hästjobb, och jag kommenderar er verkligen för det. :)
Instämmer[^]


Med det sagt så finns det en del ytterligare funktionalitet som vore önskvärd på sidan, såsom

sökfunktion (på medlemmar som tillåter det samt på trådar)


Dels håller jag inte med om att det skulle vara bra med en sådan funktion och dels undrar jag om det kan finnas någon anledning till att väldigt många killar vill ha den funktionen, samtidigt som det verkar vara väldigt få tjejer som är intresserade av samma funktion?


favorittrådar, textredigering, avslutning av medlemsskap o.s.v.

Instämmer och vill dessutom tillägga att det skulle underlättra om det senaste inlägget kunde sorteras, som det första...

Vad som än är skälet för att dessa funktioner inte har implementerats än så erbjuder jag som gammal asp-programmerare iaf att jobba på att lägga in dessa saker.

Hur låter detta?


Låter bra, med reservation enligt ovan;)
 

Love Machine

Medlem
Kön
Man
sökfunktion (på medlemmar som tillåter det samt på trådar) [/i]

Dels håller jag inte med om att det skulle vara bra med en sådan funktion och dels undrar jag om det kan finnas någon anledning till att väldigt många killar vill ha den funktionen, samtidigt som det verkar vara väldigt få tjejer som är intresserade av samma funktion?

Om problemet är att man ibland inte vill kunna bli uppsökt så vore det mycket enkelt att fixa så att man själv kan ange om man vill dyka upp i sökresultat. Typ bara en kryssruta som är avbockad som standard när man är ny medlem. Vill man senare kunna bli uppsökt så bockar man bara i den.

Anledningen till att det finns få tjejer och många killar som vill ha detta vet jag ärligt talat inte. För egen del så skulle det underlätta om man kunde sortera medlemmar i sökningen efter när de senast loggade in, så att man snabbt kan hitta folk som är aktiva till skillnad från de som senast loggade in för typ ett år sen.

Är det bara medlemssökning som vore problematiskt, eller syftar du på trådsökning också?
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
sökfunktion (på medlemmar som tillåter det samt på trådar)
[/i]
Aha! Där missade jag några ord när jag svarade förra gången:oops:

Jag är dock fortfarande frågande - menar du en sån funktion som finns på msn där man kan välja från stund till annan om det skall synas ifall man är online?



Om problemet är att man ibland inte vill kunna bli uppsökt så vore det mycket enkelt att fixa så att man själv kan ange om man vill dyka upp i sökresultat. Typ bara en kryssruta som är avbockad som standard när man är ny medlem. Vill man senare kunna bli uppsökt så bockar man bara i den.

Kan man välja själv ifall man vill vara kontaktbar eller inte - och från den ena gången till den andra, så kan jag nog ändra ståndpunkt här:)

Anledningen till att det finns få tjejer och många killar som vill ha detta vet jag ärligt talat inte.

Jag vet inte heller men en het gissning är att det går minst 10 killar på en tjej här inne så...

För egen del så skulle det underlätta om man kunde sortera medlemmar i sökningen efter när de senast loggade in, så att man snabbt kan hitta folk som är aktiva till skillnad från de som senast loggade in för typ ett år sen.

Jag tycker att det räcker så bra med att lägga till medlemmar som vänner, för att se om de är inloggade när man själv är det

Är det bara medlemssökning som vore problematiskt, eller syftar du på trådsökning också?


Bara medlemsökning!

Trådsökning i allmänhet och att sorterar inläggen så att det senaste kunde läsas först i synnerhet är det enda jag saknar! Men ärligt talat, saknar jag det inte så himla mycket att det stör:)
 

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Jag är dock fortfarande frågande - menar du en sån funktion som finns på msn där man kan välja från stund till annan om det skall synas ifall man är online?

Så skulle man mycket väl kunna ha det.

Kan man välja själv ifall man vill vara kontaktbar eller inte - och från den ena gången till den andra, så kan jag nog ändra ståndpunkt här:)

Jag ser inga hinder för att lägga in en sån funktion heller. Du menar alltså att folk inte ska kunna messa en om man inte vill? Sen skulle man kunna ha det som de har på fling.com, d.v.s. en diskret profil som bara får visas av utvalda medlemmar. För att gå vidare på samma spår så har de även en funktion där vem som helst inte får lägga till dig som vän, utan måste få din bekräftelse först.

Jag vet inte heller men en het gissning är att det går minst 10 killar på en tjej här inne så...

Sant, tror nog att du kan ha svaret där. ;)

Jag tycker att det räcker så bra med att lägga till medlemmar som vänner, för att se om de är inloggade när man själv är det

Håller nog med ändå ;) Listan på vänner kanske kunde synas hela tiden typ i vänster ram eller något? Så att man inte behöver gå tillbaka till sitt krypin... Petitesser egentligen, jag vet :)
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
För det första så vill jag bara lyfta på hatten för skaparna av denna sida. Ni har verkligen gjort ett hästjobb, och jag kommenderar er verkligen för det. :)

Med det sagt så finns det en del ytterligare funktionalitet som vore önskvärd på sidan, såsom sökfunktion (på medlemmar som tillåter det samt på trådar), favorittrådar, textredigering, avslutning av medlemsskap o.s.v.
Vad som än är skälet för att dessa funktioner inte har implementerats än så erbjuder jag som gammal asp-programmerare iaf att jobba på att lägga in dessa saker.

Hur låter detta?

Jag skickar bollen till allas vår ägare, Mats Lastbryggan.

/Charles - Moderator
 
Toppen