Gay Fantasier Som Hetro?

  • Thread starter Big Bear [kan inte läsa regler]
  • Startdatum

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Har beskrivit mina erfarenheter i många trådar; har testat med andra killar 3-4 gånger, dvs. jag har gjort det men är inte erfaren. Söker nya lekkamrater för kuklekar - för det är grymt uppkåtande och känns lite mindre oskyldigt än "otrohet"...
 

12334

Ny medlem
Kön
Man
Har haft fantasier om att bli tagen bakifrån, men efter att frugan köpt strapon insåg jag att det mest var känslan och inte just det faktum att ha en mänsklig penis inuti mig... vill dock testa suga av en riktig penis, men mest för att veta hur det känns
 

T_REX

Välbekant medlem
Kön
Man
Hur många killar här är det som anser sig vara hetro fast ändå är nyfiken på att testa runka och suga en annans kuk?

Jag ligger i detta jobbiga läge, är hetro och kan bara tänka mig va med en tjej. Men av nån sjuk anledning så blir jag upphetsad av kukar, inte på killen i övrigt utan bara fokuserad på kuken.

Har hittat en kille som har samma dolda begär och vi kanske ska bli runkkompisar, men det är en konflikt där inom mig. Vi ska inte ha relation eller hångla och sånt, utan bara leka med varandras kukar ibland.

Vad tycker nu jag ska göra? Vad skulle du gjort?
Nån som har liknande erfarenhet av detta?
Välkommen i klubben, jag har damer på toppen av listan, men är barnsligt förtjust i stora styva kukar med blottade ollon, men ej omskurna och jag har testat att både runka med och åt andra och har även sugit kuk vid några tillfällen och med rätt person så gör jag det gärna igen. Det är en speciell känsla att få runka en annan killes styva kuk tills den sprutar, men har ännu inte haft nöjet att få runka den där riktigt stora kuken som jag drömmer om.(y)
 
Last edited:
D

Deleted member 26814

Gäst
Hur många killar här är det som anser sig vara hetro fast ändå är nyfiken på att testa runka och suga en annans kuk?

Jag ligger i detta jobbiga läge, är hetro och kan bara tänka mig va med en tjej. Men av nån sjuk anledning så blir jag upphetsad av kukar, inte på killen i övrigt utan bara fokuserad på kuken.

Har hittat en kille som har samma dolda begär och vi kanske ska bli runkkompisar, men det är en konflikt där inom mig. Vi ska inte ha relation eller hångla och sånt, utan bara leka med varandras kukar ibland.

Vad tycker nu jag ska göra? Vad skulle du gjort?
Nån som har liknande erfarenhet av detta?
 
D

Deleted member 26814

Gäst
Har flera erfarenheter av kill-sex. Eftersom jag vägrar att klassa mig själv i något fack gällande läggning, kan jag konstatera att det är samma spelregler för mig, oavsett om det gäller sex med killar eller tjejer.
Är jag tillsammans med någon, så ska det gå schysst till.

Är ju gift med en underbar kvinna som även varit med då jag har fått leva ut mina lustar efter killar.
Det är inte många gånger under våra år tillsammans.
Vi är dock överens om att det har varit höjdpunkter, varenda en av dem, då även hon har levt ut sina fantasier.

MEN: ALLA man möter är inte schyssta.
Mitt råd är: Var mer restriktiv än du är naiv.
Tänk lite längre än kukhuvudet.
Var rädd om den relation du har om du respekterar din partner.
Om allt känns okej...: Klara, färdiga, GÅ!!
Lycka till.
 

Orro

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Som bög själv (dvs inget intresse för tjejer) kan tala om att åtminstone för mig är det inte frågan om att bära min homosexualitet som nåt slags persona. Jag går inte runt och tänker på mig själv som ”bög”. Det är inte min identitet. Jag är först och främst man.

Mitt råd är att inte oroa dig så mycket över var du ”blir” om du nån gång har en härlig stund med en kille. Du är en vuxen människa i ett fritt land och du kan ha sex hur du vill bara det finns samtycke.

Det ändrar inte dig som person. Du behöver inte bög-körkort och börja gå i Pride-parad om du tar det steget. (T.o.m. jag är inte förtjust i pride.) Ha det skönt med kompisen du hittat. Det är en härlig upplevelse eftersom ni har samma sorts utrustning och samma intresse. Var öppen för ny njutning och experimentering. Det bästa med den leken är att du bara kan vinna.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
En gång för alla: hetero heter det!

Hur pass långt man vill gå i avseende av intimitet beror åtminstone för min del på den andres allmänna attraktionsnivå. En del snubbar är ju ovanligt välskapta och fräscha och då kan man väl hångla litet? Andra är mer manligt rustika och då känner iaf inte jag någon omedelbar längtan efter närgångna ömhetsbetygelser. I särskilt tveksamma fall nöjer jag mig med en klapp på axeln och det finns åtskilliga för vilka regeln "helst inte i samma rum" gäller...

Detta med Pride&co har avhandlats förr och där ska man komma ihåg att den utgör en politisk sida av saken med kraftig slagsida mot vänster utan direkt koppling till homoexperimentalitet förutom att den ska förstås vara ett försvar mot eventuella hot gentemot den sexuella frigörelsen ehuru kontraproduktiv i flera avseenden.
 
Last edited:

Orro

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
En gång för alla: hetero heter det!

Hur pass långt man vill gå i avseende av intimitet beror åtminstone för min del på den andres allmänna attraktionsnivå. En del snubbar är ju ovanligt välskapta och fräscha och då kan man väl hångla litet? Andra är mer manligt rustika och då känner iaf inte jag någon omedelbar längtan efter närgångna ömhetsbetygelser. I särskilt tveksamma fall nöjer jag mig med en klapp på axeln och det finns åtskilliga för vilka regeln "helst inte i samma rum" gäller...

Detta med Pride&co har avhandlats förr och där ska man komma ihåg att den utgör en politisk sida av saken med kraftig slagsida mot vänster utan direkt koppling till homoexperimentalitet förutom att den ska förstås vara ett försvar mot eventuella hot gentemot den sexuella frigörelsen ehuru kontraproduktiv i flera avseenden.

Väldigt insiktsfullt. Kan bara hålla med om allt du säger här. Gillar speciellt andra paragrafen av det du skrev. Har alltid känt att det ligger något motsägelsefullt i hela idéen med Pride och att det kanske t.o.m skrämmer bort fler än det lockar eftersom det nischar en person på ett sätt som alla inte finner tilltalande.
Mycket riktigt som du skrev är det väldigt politiserat vänstervridet, medförande mentaliteten att du bör köpa alla idéer som kommer i dess släp, lite med mentaliteten ”antingen med oss eller emot oss”. Man klumpar ihop alla i ett smalt fack på ett orealistiskt sätt samtidigt som man går under parollen berikande mångfald.

Alla män som har homo-fantasier, det är bara att fritt experimentera och leva ut dessa helt utan hänsyn till politiska ståndpunkter som t.ex grupptillhörighet och andra förpliktelser. Det finns ingenting som är så opolitiskt som sex. Det enda du behöver bry dig om är att det finns samtycke och ömsesidig respekt hos alla inblandade. Utöver det är det bara njutningen som spelar nån roll. Ju fler plan du njuter på desto mer får du ut av upplevelsen. Det låter pretentiöst men är raka motsatsen.
 
Last edited:

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Väldigt insiktsfullt. Kan bara hålla med om allt du säger här. Gillar speciellt andra paragrafen av det du skrev. Har alltid känt att det ligger något motsägelsefullt i hela idéen med Pride och att det kanske t.o.m skrämmer bort fler än det lockar eftersom det nischar en person på ett sätt som alla inte finner tilltalande.
Mycket riktigt som du skrev är det väldigt politiserat vänstervridet, medförande mentaliteten att du bör köpa alla idéer som kommer i dess släp, lite med mentaliteten ”antingen med oss eller emot oss”. Man klumpar ihop alla i ett smalt fack på ett orealistiskt sätt samtidigt som man går under parollen berikande mångfald.

Alla män som har homo-fantasier, det är bara att fritt experimentera och leva ut dessa helt utan hänsyn till politiska ståndpunkter som t.ex grupptillhörighet och andra förpliktelser. Det finns ingenting som är så opolitiskt som sex. Det enda du behöver bry dig om är att det finns samtycke och ömsesidig respekt hos alla inblandade. Utöver det är det bara njutningen som spelar nån roll. Ju fler plan du njuter på desto mer får du ut av upplevelsen. Det låter pretentiöst men är raka motsatsen.

Tack! Priderörelsens bakgrund delas med RFSL:s - en typisk svensk folkrörelsestruktur med dess typiska behäftade problem. Jag lämnade Qruiser (som iofs är tidningen QX nätcommunity men i praktiken en del av samma struktur) för att debatterna där dominerades av en handfull RFSL-aktivister i 70-årsåldern, ohälpligt fast i det förflutna. Sedan var där en massa SD-folk och stämningen var ytterst ansträngd och polariserad. Det blev ju inte bättre av att 70-åringarna verkade påfallande intresserade av sidans P12-or...

Ett annat bekymmer med Pride&co är HBTQ-konceptet. På engelska motsvaras det av LGBT dvs Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender. På svenska skiljer man alltså inte på lesbianer och bögar till att börja med och man envisas med det luddiga begreppet "queer" (vars oklara innebörd det t o m var en debatt på Qruiser kring). Om man nu inte är mer avancerad än att man klämmer på en annan snubbe då och då, varför föväntas man marschera till förmån för i princip alla tänkbara sexuella minoriteter, även dem vars egenheter man vare sig begriper sig på eller känner någon reell samhörighet med? Svaret är givetvis 1970-talsvänsterns honnörsord nummer ett: solidaritet.

Mitt intryck är att gaysnubbar och lesbiska sällan eller aldrig kommer i kontakt med varandra och att det därtill finns en latent misstänksamhet dessa grupper emellan.

Bisexuella borde inte ens vara med i bokstavskombinationen för få bi önskar "komma ut" och gör de det betraktas de av gaykadern som smyghomosar - i bästa fall. Den minst emancipierade gruppen alltså.

Transsexuella är i praktiken flera olika kategorier beroende på var på det könsöverskridande spektrat individen befinner sig. En man som opererat om sig till kvinna och lever med en karl skulle jag uppfatta som heterokvinna till skillnad från en som nöjer sig med kvinnlig skrud. Och hur är det med transvestiterna? Räknas de som transsexuella eller fetischister och i så fall: varför har inte fetischisterna fått en egen bokstav eller är det dessa som är "queer"?

Så många frågor.
 
Last edited:

Orro

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
...Så många frågor.

Levis du är en själsfrände helt klart. Jag själv har deltagit i många forumdebatter i detta ämne, fast inte på qx utan på mer internationella forum. Tyvärr genomsyras debatten av vänsterpopulism även utanför Sverige. Inte för att jag anser mig vara speciellt höger, men jag ogillar den identitetspolitik som alltid kommer i vänsterns släptåg och deras förmåga att stämpla alla som ifrågasätter detta som ondskefulla. Därmed får jag alltid agera högerspöket i dessa debatter. Det är iofs väldigt tillfredsställande att få alla chockerade ”*flämt* Hur vågar du!!!”-svar och floder som lipas varje gång man föreslår lite andra tankesätt. Deras tårar livnär mig lol ;)
 
Last edited:

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
! Vi är nog fler som tycker det vi tycker men de flesta avstår att debattera dessa frågor; det är på något sätt som om man måste vara vänsterorienterad till att börja med för att intressera sig för debattämnet.

Det finns många saker att säga inte minst om HBTQ/LGBT-konceptet. En rimligare uppdelning vore hetero och icke-hetero. Mkt enklare kan man tycka eftersom utgångspunkten vänsterifrån förefaller vara att på alla sätt markera mot det som uppfattas som högerns normativa kärnfamiljskoncept. Ja, man kan för all del ha synpunkter på kärnfamiljen i ljuset av det moderna urbana samhällets generella karaktär av mångfald men jag tycker att man med HBTQ-konceptet har krånglat till det hela bortom all rimlighet.

Den i praktiken - enligt min empiriska uppfattning - gayovänliga sidan Darkside har jag uppehållit mig vid i tidigare inlägg. Den ligger dock inte på latsidan vad gäller "könsuppfattningselasticitet": inte mindre än 46(!) olika könsidentiteter finns att välja mellan såsom man (boring!)/kvinna (boring!)/intersexuell (nu snackar vi!)/transgenderman/transgendermaskulin/ gender fluid (fattas bara!)/ickebinär/genderqueer/ciskvinna/FtX/agender/bigender/neutrois (???!!!)...and still counting.

Är detta något slags tävling om vem som har den mest exklusiva könsidentiteten? Trådens rubrik Gay Fantasier Som Hetro (sic!) framstår som rätt oavancerad i jämförelse.
 
Last edited:

smileytown

Medlem
Ålder
31
Kön
Man
Jag ogillar att prata politik, speciellt på forum som inte har med politik att göra, men tänkte skriva mitt lilla inlägg ändå.
Som ni säger är det väldigt polariserande, vissa lutar för hårt åt en riktning och andra för hårt i motsatt riktning. Brukar fokusera på det gemensamma (i detta fall sex, onani osv) istället för att argumentera hit och dit inlägg efter inlägg utan att ha fått något gjort förrutom att irritera mig själv och möjligen andra.

medförande mentaliteten att du bör köpa alla idéer som kommer i dess släp, lite med mentaliteten ”antingen med oss eller emot oss”.
Håller delvis med här, men för mig innebär det att det är okej vare sig jag gillar att stoppa kuken i män eller kvinnor eller om jag är trans.
Visst har det kommit till mer, och en del är löjliga, men det är det som känns som kärnan för mig. Resten kan man vara oense om/ignorera.


På engelska motsvaras det av LGBT dvs Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender. På svenska skiljer man alltså inte på lesbianer och bögar till att börja med och man envisas med det luddiga begreppet "queer"
Det är bättre så dock, tycker jag. Det handlar ju om sexuell läggning och kön. Att ha en bokstav/ett ord (dvs H, homo) för människor som gillar det egna könet verkar bättre än att ha två - en för kvinnor som kvinnor och en för män som gillar män. Det vore lite som att ha "Bisexuel man, bisexual woman" istället för bara "bisexual."

Nja, "queer" var ju ett begrepp från (1900-talet?) som betydde "strange" / "peculiar" och blev ett skällsord för homosexuella.
Numera är det snarare ett pareplybegrepp för människor med annan sexuell läggning än hetero eller som är trans, dvs "skiljer från normen".

Dessutom verkar du antyda att "queer" är ett svenskt påhitt, engelskans "LGBT" har även den varianten "LGBTQ". Det är ju t.o.m. ett engelskt ord med engelsk ursprung. Det finns ju vissa som vill ha med alla bokstäver i alfabetet för t.ex. asexuella, och löjliga saker. Men så att LGBT inte blir LGBTABCDEFGHIJKLMON... så använder vissa LGBTQ eller LGBT+ och så. Varenda typ av människa kan inte få sin egna bokstav. Andra vill använda något i stil med "GSM" för Gender and Sexual Minorities istället för en massa bokstäver.

Om man nu inte är mer avancerad än att man klämmer på en annan snubbe då och då, varför föväntas man marschera till förmån för i princip alla tänkbara sexuella minoriteter, även dem vars egenheter man vare sig begriper sig på eller känner någon reell samhörighet med? Svaret är givetvis 1970-talsvänsterns honnörsord nummer ett: solidaritet.
Det behöver man absolut inte. Vissa, som du känner, känner ingen samhörighet eller kanske helt enkelt Vill de inte marschera osv. Och det är ju okej. Folk får göra som de vill. Men andra kanske känner en samhörighet. Känner igen sig och vill stötta varandra. Du behöver inte delta men jag förstår att vissa vill.

Mitt intryck är att gaysnubbar och lesbiska sällan eller aldrig kommer i kontakt med varandra och att det därtill finns en latent misstänksamhet dessa grupper emellan.
Vet inte var du fått det intrycket ifrån men jag tänker inte säga att det är rätt eller fel, jag vet inte riktigt. Mitt intryck är dock inte densamma. Om något så tror jag kanske att motsatsen gäller. En del homo/bi människor brukar ha en del andra homo/bi kompisar, av båda könen.

Bisexuella borde inte ens vara med i bokstavskombinationen för få bi önskar "komma ut" och gör de det betraktas de av gaykadern som smyghomosar - i bästa fall.
Att få "önskar 'komma ut'" är inte särskilt relevant om vi pratar om ifall de bör vara med i bokstavskombinationen HBT eller inte. Det finns människor som endast gillar det egna könet. Det finns människor som gillar både män och kvinnor. Det finns alltså bisexuella.

Att de kan ses som "smyghomosar" kan hända, men det blir knappast bättre om vi låtsas som att de inte existerar.
Minns när jag var mindre att min syster sa något i stil med "Bisexualla är bara människor som inte valt en sida än" men har med tiden ändrat sin uppfattning om det.

Och hur är det med transvestiterna? Räknas de som transsexuella eller fetischister och i så fall: varför har inte fetischisterna fått en egen bokstav eller är det dessa som är "queer"?
Transsexuella är ju födda i ett kön som de inte identifierar sig med, medan transvestiter tycker om att klä sig i motsatts kön kläder.
Det finns ju människor som gör det för att de tycker om det och andra som gör det för att de får en sexuell njutning av det. Gör man det för att man får sexuell njutning av det skulle jag väl kalla det en fetisch. Och "bokstäverna" är för sexuell läggning och könsidentitet skulle jag säga, inte fetischer. Transvestiter kan ingå i T då, enligt google, det verkar vara T för transperson som ett paraplybegrepp för personer som avviker från könssnormen. Då skulle transsexuell och transvestit både befinna sig under termen Trans/transperson."
Inte riktigt relevant men läst att majoriteten av transvestiter är heterosexuella.

En rimligare uppdelning vore hetero och icke-hetero.
Hbtq har ju med både läggning och kön att göra. Ett alternativ om man vill förenkla det hela vore ju något i stil med GSM gender and sexual minorities. Eller att man använder Q:et i hbtq för "allt som inte är hetero, eller om man är trans". Engelskans LGBTQ skrivs även som lgbt+ eller lgbtq+ ibland.

inte mindre än 46(!) olika könsidentiteter finns att välja mellan såsom man (boring!)/kvinna (boring!)/intersexuell (nu snackar vi!)/transgenderman/transgendermaskulin/ gender fluid (fattas bara!)/ickebinär/genderqueer/ciskvinna/FtX/agender/bigender/neutrois (???!!!)...and still counting.
Jag vill säga att jag håller med att vissa vill ha en massa löjliga "kön" eller vill ha ord för väldigt specifika saker (t.ex. folk som kallar sig 'sapiosexual' för att beskriva att de attraheras av intellekt, Men vissa av dina exempel ville jag skriva om.

Att vara intersex kan ju vara en riktig grej, t.ex. folk som föds med XXY kromosomer eller s.k. hermafroditer. men jag antar att du pratar om människor som inte är detta.
"Cis kvinna", en cis kvinna är detsamma som kvinna. Cis är bara där för att förtydliga att personen föddes tjej och inte är en trans kvinna (född pojke.) Detta för att åtskilja och förtydliga när man pratar om trans kvinnor och 'cis' kvinnor. Så detta är inte något löjligt påhittat kön. Nu säger jag inte att man ska identifiera sig som 'cis man' istället för 'man' i vanliga sammanhang, men cis man är bättre än t.ex. "normal" som kan vara både otydligt och nedsättande. Jag är inte en kvinna, jag är normal(man). Jag är normal, inte rollstulsbunden. Jag är normal, inte homo/bi.


Alla män som har homo-fantasier, det är bara att fritt experimentera och leva ut dessa helt utan hänsyn till politiska ståndpunkter som t.ex grupptillhörighet och andra förpliktelser. Det finns ingenting som är så opolitiskt som sex. Det enda du behöver bry dig om är att det finns samtycke och ömsesidig respekt hos alla inblandade. Utöver det är det bara njutningen som spelar nån roll.

Så snabbt om Pride. Jag håller inte med allt som kanske "ingår" i "hbtq" termen eller folk som uttrycker sig om dessa ämnen. Inte heller har jag gått i en pride parad. Dock så har jag gått runt i stan under dagen när det varit pride, och kollat på lite vid scenen (lite musik och sedan lite drag om jag minns rätt) och tyckte det var trevligt. Jag är lite osäker som person och att se folk delta i Pride visar mig att de är okej med hbt personer och det känns bra. Jag är själv bög och har en trans tjej kompis sedan länge. Jag har knappt träffat (öppet) hbt människor eller sett två kvinnor/män som går på stan och håller varandra i handen och det känns som sagt trevligt att se. Det har hjälpt mig bli bekväm med min egna homosexulla läggning när det finns så mycket skit och hat i världen, även om homosexuella, och även i sverige.

Jag vill även tillägga att de mesta här på onanera har varit ganska öppensinnade och bekväma med att de inlägg och trådar med män som gillar män eller kuk (för det mesta) och det är trevligt att se. Jag önskar sidan var lite mer populär dock, samt skulle det vara bra om den omstrukturerades lite eller fick en liten facelift.

Jag försöker se det jag håller med om/gillar och inte bry mig om det jag inte håller med om eller ogillar. Livet ska njutas, och fastän jag har svårt och släppa taget om negativa tankar så vill jag fokusera på det positiva.

Håller absolut med citatet ovan. Var inte rädd för att testa på saker för att du är rädd att bli stämplad det ena eller det andra. Det betyder inte att du är x, y eller z och det betyder inte att du behöver tycka och göra saker som du inte tycker och vill göra.

Ha ett öppet sinne och njut av livet helt enkelt! Livet är för kort för fan.

Nu har jag spenderat ALLDELES för lång tid på denna wall-of-text, så hoppas ni finner något som är värt att läsa i den och nu är det dags att återgå till runkandet. Min stackars kuk har fått vänta.
 
Last edited:

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Ja, din stackars kuk fick vänta. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka inlägget ovan men uppfattar det som apologetiskt.

Vare nog sagt att jag inte antytt att "queer" skulle vara en svensk myntning utan att HBTQ är den vanliga bokstavskombinationen på svenska medan LGBT är den vanliga på engelska. Notera då att Q ingår i HBTQ. Man kan naturligtvis lägga på ett Q för att få LGBTQ men den gängse smärtgränsen tycks gå vid fyra bokstäver!

Vidare ang lesbiska och bögar och deras eventuella interaktivitet har jag noterat att bortsett från t ex Pridesammanhanget så brukar homokillar föredra att umgås med andra homokillar. Finns tjejer med så är det heterotjejer. Den gemensamma nämnaren är då party-party. Homotjejer förefaller inte alls lika partyorienterade som homokillar eller så trivs de sämre i de befintliga partymiljöerna. Det är mitt intryck efter en relativt lång erfarenhet av hur det festas i Stockholm.

Slutligen behöver onanera.se inte ändra layout eftersom den nuvarande är funktionabel. Ogillar denna "hipphets-hets".
 

Orro

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Mina erfarenheter av lesbiska är ganska begränsade, vilket kanske bekräftar det Levis säger. Jag är inte direkt intresserad av vad som försegår på deras scen. Å andra sidan är jag inte heller så intresserad av vad som händer på bögscenen heller. Jag gillar inte att gå på bögbarer och klubbar. Jag partar typ aldrig, utan använder istället appar för att träffa likasinnade. Med det sagt så behöver jag inte pridefester och evenemang för att träffa folk.

Men iaf, de läbbar jag träffat har varit mer eller mindre manhatande feminister. Av nån outgrundlig anledning väntar de sig alltid att jag ska stå på deras sida. Jag lider dock inte av behovet att ställa mig in hos dessa tjejer, så jag bemöter deras ofta minst sagt bristfälliga argument om patriarkat och manligt förtryck och genus-skit med bister sanning, typ, ”Trött man blir på ert jävla gnäll. Ni och era i-landsproblem.” och ”Män kan och får visa känslor, och gör det också - de gör det dock inte på samma sätt som ni kvinnor gör så sluta begära det bara för att ni inte förstår er på oss!” (Osv osv osv)

Dessa erfarenheter är så klart bara mina egna, och de är som bäst anekdotiska, men om läbbar tenderar att hysa dessa attityder om män så förstår jag varför bögar och läbbar inte alltid kommer överens.

Sist vill jag också påpeka att ja det blev väldigt politiskt, men samtidigt handlar denna tråd om att ha homo-fantasier som hetero. Det kan vara nyttigt för andra läsare att se hur tankegångarna faktiskt går i dessa sammanhang. HBTQ är inte på nåt sätt en homogen grupp människor som alla delar samma åsikter. Det medför förhoppningsvis förståelse att man kan experimentera och upptäcka det fulla spektrumet av sin sexualitet utan att tillhöra dessa grupper och behöva anta deras agendor och idéer.
Som sagt, sexakten är helt och hållet opolitisk. När man är galen av kåthet och har lyckan att ha nån annan där som känner likadant kan det kvitta lika vad man kallar sigsjälv för, vilka åtgärder som bör tas i samhället eller vilka jävla pronomen alla små unika snöflingor där ute kan tänkas vilja ha. Bara att köra på och njuta. Ni kan t.o.m. skita i denna debatt.
Ha roligt. ;)
 
Last edited:

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Mina erfarenheter av lesbiska är ganska begränsade, vilket kanske bekräftar det Levis säger. Jag är inte direkt intresserad av vad som försegår på deras scen. Å andra sidan är jag inte heller så intresserad av vad som händer på bögscenen heller. Jag gillar inte att gå på bögbarer och klubbar. Jag partar typ aldrig, utan använder istället appar för att träffa likasinnade. Med det sagt så behöver jag inte pridefester och evenemang för att träffa folk.

Men iaf, de läbbar jag träffat har varit mer eller mindre manhatande feminister. Av nån outgrundlig anledning väntar de sig alltid att jag ska stå på deras sida. Jag lider dock inte av behovet att ställa mig in hos dessa tjejer, så jag bemöter deras ofta minst sagt bristfälliga argument om patriarkat och manligt förtryck och genus-skit med bister sanning, typ, ”Trött man blir på ert jävla gnäll. Ni och era i-landsproblem.” och ”Män kan och får visa känslor, och gör det också - de gör det dock inte på samma sätt som ni kvinnor gör så sluta begära det bara för att ni inte förstår er på oss!” (Osv osv osv)

Dessa erfarenheter är så klart bara mina egna, och de är som bäst anekdotiska, men om läbbar tenderar att hysa dessa attityder om män så förstår jag varför bögar och läbbar inte alltid kommer överens.

Sist vill jag också påpeka att ja det blev väldigt politiskt, men samtidigt handlar denna tråd om att ha homo-fantasier som hetero. Det kan vara nyttigt för andra läsare att se hur tankegångarna faktiskt går i dessa sammanhang. HBTQ är inte på nåt sätt en homogen grupp människor som alla delar samma åsikter. Det medför förhoppningsvis förståelse att man kan experimentera och upptäcka det fulla spektrumet av sin sexualitet utan att tillhöra dessa grupper och behöva anta deras agendor och idéer.
Som sagt, sexakten är helt och hållet opolitisk. När man är galen av kåthet och har lyckan att ha nån annan där som känner likadant kan det kvitta lika vad man kallar sigsjälv för, vilka åtgärder som bör tas i samhället eller vilka pronomen alla små unika snöflingor där ute kan tänkas vilja ha. Bara att köra på och njuta. Ni kan t.o.m. skita i denna debatt.
Ha roligt. ;)

Håller med. Jag uppfattar inte att homosnubbar valt sexuellt umgänge med män för att de ogillar kvinnor. Tvärtom klär ju en del t o m ut sig till kvinnor som t ex Babsan i något som uppenbarligen endast är ren show. (Detta kallas ju "transande" men inkapslas inte vad jag förstått av T:et i HBTQ.) Däremot kan man få intrycket att lesbiska individer tenderar att nära kraftigt negativa issues gentemot män i mer än ett avseende.

Man blir oerhört trött på vänster-pk-tramset. Det är en artificiell verklighet som målas upp av folk som antagligen är höga på antidepressiv medicinering. Och visst är det ett i-landsproblem! Senast idag läste jag i DN om en kvinna som driver tesen att det är ett övergrepp att föda vaginalt. Vilken drömmorsa!

Hur galen får samtiden bli innan det tar stopp?
 
Last edited:

smileytown

Medlem
Ålder
31
Kön
Man
Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka inlägget ovan men uppfattar det som apologetiskt.
Var inte riktigt menat så. Visst finns det saker jag inte håller med om med vänster pk tramset som ni säger eller med allt som folk vill att hbtq ska innebära/stötta men inlägget var svar på några punkter som jag inte höll med om.

Angående Q i hbtq och lgbt så ja gränsen verkar gå vid 4. Börjar bli löjligt och jobbigt att uttala efter det. HBTQ varianten verkar vara mer populär än vad jag trodde, fastän det finns officiella hbtq sidor och läkar/vård sidor som använder sig av hbt. Motsatt verkar gälla för engelskans lgbt/lgbtq, att
officiella sidor/regeringen använder sig av lgbtq ibland. En observation är att lgbtq eller lgbtq+ är väldigt vanligt på t.ex. reddits hbtq sidor och verkar användas mest av lgbt personer.

Slutligen behöver onanera.se inte ändra layout eftersom den nuvarande är funktionabel. Ogillar denna "hipphets-hets".
Menade ju bara att vissa ändringar kan vara positiva, de behöver inte vara särskilt stora. Sidan är ganska gammal och det finns saker som går att förbättra. Kan vara funktionalitet, struktur/regler eller ja kanske även någon layout ändring, dock är det sistnämnda kanske det minst viktiga. Med vissas inlägg om moderering kan det kännas som att se återupplivat sidan och glömt den.

Ni båda verkar ha samma tankar eller erfarenheter av läbbar så det kanske är vanligare än jag uppfattat det tyvärr. Synd att vissa människor ska vara så dryga.

HBTQ är inte på nåt sätt en homogen grupp människor som alla delar samma åsikter.
Håller med detta. För mig handlar som sagt HBTQ om att det är okej att vara homo, bi och trans. Sedan har både q och andra idéer hoppat på som för med sig en oändlig lång lista som jag kanske inte håller med om. Sen är det självklart att ens åsikter om annat inte behöver vara densamma alls. Det kan då bara allt från vad för musik och filmer man gillar till vilka politiska partier eller ideologier man tillhör.

Det medför förhoppningsvis förståelse att man kan experimentera och upptäcka det fulla spektrumet av sin sexualitet utan att tillhöra dessa grupper och behöva anta deras agendor och idéer.
Absolut! Håller helt med.
 
Last edited:

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag upplever som många att samhället gått i en mindre yttrandefrihetsvänlig riktning, främst under det senaste decenniet, och därför känns det befriande att någonstans kunna föra fram kritiska synpunkter kring fenomen som man inte sällan uppfattar som nästintill vansinniga. För min del handlar det om att lyfta fram inherenta problem bakom svårdebatterade men i regel dagligen behandkade fenomen.

Detta gäller inte bara Sverige utan exempelvis USA också detta att man trampar på ömma tår om man inte synkroniserar åsiktsklockan efter rådande opinionstrender.

När jag var ung fanns dock andra lokala tabuämnen såsom skatterelaterade sådana; politiker avgick inte för att de påståtts fingra på kollegor utan för att de inte betalt vissa skatter.

För att återknyta till trådämnet så tror jag det har konstaterats med besked att män som är intresserad av andra män verkligen inte behöver känna sig som sexualrättsaktivister utan enbart som människor.

Ack ja.
 
Toppen