gilette:)

Kön
Man
Rakapparater bör inte användas på grund av det kraftiga roterande magnetfältet som alstras. Numer är denna typ av magnetfält klassat som "möjlig cancerogen", vilket bör tas på största allvar.
 
Kön
Man
Originally posted by aandersa

var kan man köpa substanserna du tar, oversexualized? de verkar sköna

De substanser jag använder mig av består till största delen av omtanke, sunt förnuft, logik och vetenskap. De kan inte köpas för pengar, men jag delar gärna med mig så mycket jag kan. [|)]
 

freshman

Medlem
Kön
Man
oversexualized, jag har svårt att tro att just rakapparater (som för övrigt används väldigt nära hjärnan vanligtvis) skulle alstra något större magnetfält än någon av de andra prylarna vi har i hemmet. Jag gissar att min vanliga subwofer slstrar mycket större magnetfält än någon liten rakapparat.

Det skulle å andra sidan inte komma för mig att försöka onanera med min subwofer... För övrigt är alla magnetfäl roterande :)
 
Kön
Man
Originally posted by aandersa

oversexualized, jag är elektroingenjör och vet en hel del om EM-vågor. det du skriver är rent jävla nonsens.

Jasså? Då skulle du ha läst "Biologiska Effekter av Elektromagnetiska fält" på Chalmers, med professor Yngve Hamnerius som examinator... han delar definitivt inte din uppfattning. Även om man är elektroingenjör, så skadar det ju inte att uppdatera sina kunskaper då och då. Om du inte har märkt det så kommer det nya rön hela tiden...

Dessutom talar jag inte om vågor, jag talar om fält!

Till freshman vill jag säga så här: Alla apparater har inte roterande magnetfält, bara de med motorer och dylikt. Dessa är väldigt starka i närheten av motorerna, men avtar snabbt med avståndet. Att använda rakapparater är således inte alls särskilt bra, eftersom de hålls så nära huvudet, precis som du påpekar.
 

freshman

Medlem
Kön
Man
Nä, sorry jag kom på mig själv med det där med roterande magnetfält. Det jag tänkte på var att alla magnetfält är slutna, dvs en fältlinje går runt och in i sigsjälv igen. Visst är det så? Rätta mig om jag har fel.

Det jag menar är att det måste finnas större och mer skadliga motorer i hemmet än just rakapparatens lilla vibrationsalstrare. Hur fungerar en vanlig vibrator/dildo? Är det annan teknik i den, någon som vet?
 

jonte82

Ny medlem
Kön
Man
Men hallå...!!
Ni elektroingenjörer kan väl surfa in till nåt teknikforum och snacka ihop er.
Vi andra skiter i magnetfält och allt vad det heter.
Känns lite "off topic" i detta forumet.
 
Kön
Man
Originally posted by freshman

Nä, sorry jag kom på mig själv med det där med roterande magnetfält. Det jag tänkte på var att alla magnetfält är slutna, dvs en fältlinje går runt och in i sigsjälv igen. Visst är det så? Rätta mig om jag har fel.

Det jag menar är att det måste finnas större och mer skadliga motorer i hemmet än just rakapparatens lilla vibrationsalstrare. Hur fungerar en vanlig vibrator/dildo? Är det annan teknik i den, någon som vet?

Då har rätt angående fältlinjerna, men inte angående rakapparaten. Faktum är att den har ett väldigt kraftigt magnetfält i sin omedelbara närhet. Styrkan avtar ju snabbt med avståndet, så hållar man den en meter ifrån sig är det ingen fara (lite svårt att raka sig, dock). Dildons lilla motor är tämligen harmlös och går dessutom på likström. Konstruktionen är mycket enkel. Man använder sig samma typ av motor som brukar finnas i leksaker, med en tyngd fäst vid den utgående axeln. Tyngden är förskjuten i förhållande till rotationscentrum för att få en obalans.
 
Kön
Man
Originally posted by jonte82

Men hallå...!!
Ni elektroingenjörer kan väl surfa in till nåt teknikforum och snacka ihop er.
Vi andra skiter i magnetfält och allt vad det heter.
Känns lite "off topic" i detta forumet.

Jag tycker inte det är "off topic" att varna sina medmänniskor för hälsovådliga experiment. Alltför många människor har "skitit i" magnetfälten alltför länge. Nu får vi betala priset...
 

Asia

Medlem
Ålder
54
Kön
Man
"Alltför många människor har "skitit i" magnetfälten alltför länge. Nu får vi betala priset..."


Du menar, att nu får du betala priset. Jag misstänker starkt att du talar av egen erfarenhet.
 

galen

Medlem
Kön
Man
oversexualized:

dock det du glömmer att påpeka gällande dessa "möjliga cancerogena" saker är att nu för tiden så gillar hela jävla världen att upptäcka oj det här är farligt det finns en 0.002 % risk att en på 100 000 kan få cancer av detta...

t.ex. då de upptäckte att chips är cancerframkallande, likså att sitta framför datorn. snart så ska du nog se att d varnar för att ha sex i en säng nära ett elutag eller nå, på grund av cancerrisken.

det enda de där testerna gör är att skrämma skiten ur bland annat usas befolkning så de ska tjäna pengar på folk som köper "cancer säkra" vilket är mer eller mindre samma skit ändå.

men kom ihåg en sak syret i luften är fan giftigt för oss och vi lever ändå? eller hur?

Livet går ut på att bli kåt... därför jag är det hela tiden
 
Kön
Man
Originally posted by Asia


"Alltför många människor har "skitit i" magnetfälten alltför länge. Nu får vi betala priset..."


Du menar, att nu får du betala priset. Jag misstänker starkt att du talar av egen erfarenhet.

Nej, jag talar om de människor som har fått cancer till följd av för stor exponering av dessa fält.
 
Kön
Man
Originally posted by galen

oversexualized:

dock det du glömmer att påpeka gällande dessa "möjliga cancerogena" saker är att nu för tiden så gillar hela jävla världen att upptäcka oj det här är farligt det finns en 0.002 % risk att en på 100 000 kan få cancer av detta...

t.ex. då de upptäckte att chips är cancerframkallande, likså att sitta framför datorn. snart så ska du nog se att d varnar för att ha sex i en säng nära ett elutag eller nå, på grund av cancerrisken.

det enda de där testerna gör är att skrämma skiten ur bland annat usas befolkning så de ska tjäna pengar på folk som köper "cancer säkra" vilket är mer eller mindre samma skit ändå.

men kom ihåg en sak syret i luften är fan giftigt för oss och vi lever ändå? eller hur?

Livet går ut på att bli kåt... därför jag är det hela tiden


Nja, riktigt så enkelt är det inte. Dessa klassificeringar låter ganska snälla, men en "möjlig cancerogen" ska betraktas som "något som med mycket stor sannolikhet ger upphov till cancertumörer". Vad beträffar lågfrekventa magnetfält har man länge misstänkt att de ger cancer, men försöksobjekten i undersökningarna har varit för få för att ge någon signifikans. Detta har nyligen ändrats, då senare undersökningar har gett en signifikans som tyder på dessas vådlighet, därav klassificeringen "möjlig cancerogen". Observera att detta inte är något påhitt för att skapa rubriker, utan EM- forskarnas frontlinje. Det här är definitivt inga nymodigheter, utan man har som sagt länge insett att det inte är nyttigt att utsätta sig för dessa fält. Skillnaden nu är att man far fastställt att det faktiskt förhåller sig så. Detta är med andra ord inget spekulerande eller gissningslek som du försöker dra paralleller med, utan baseras på vetenskapliga studier.
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
Vet ni vad, ni får gärna diskutera det här hur mycket ni vill, men om ni tänker efter, hur ofta gör vi inte farliga saker? Vi går utanför dörren, vi kör/åker bil, vi åker buss (tänk vad många baciller egentligen) vi går på fester och tillställningar där det finns potentiella mördare kanske. Ska man börja fundera på allt som "möjligen" är cancerogent eller farligt på något annat sätt så kan man ju för fasen börja frukta en clementin, typ.

Det finns fler hysteriska män än man tror - de har bara ett djupare röstläge
 
Toppen